Marek píše:Hrdlo na AdBlue musí být vždy přístupné uživateli. A pořád nevěřím, že by v servisech doplňovali AdBlue. A už vůbec si nejsem vědom, že Octavie mají SCR katalyzátor, tedy AdBlue. Kolega má Octavii 2,0 TDI z roku 2018 a AdBlue nemá.
Nahodou, u nas to je v rámci prehliadky volitelna polozka. Pytame sa zakaznika ci chce, alebo nie. Octavie 2019 SCR maju.
Fuj, stačí mi keď som na prémiových palivách Shellu videl nálepky E10! tak pozor sa srač.. oeby.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired) Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná) Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Jen jsem napsal, že kdyby u nás tohle palivo zavedli, nemusím se o své motory obávat, protože jsou na to stavěné. Ovšem u nás tohle palivo, pokud vím, není. My stále máme E5.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Manželce na Scénicu odešel vstřik. Už druhý. To je celkem neobvyklé.
Přiznám se, že za svou téměř třicetiletou práci s auty všech možných značek jsem se nesetkal se situací, kdy by na stejném motoru odešly postupně chvíli po sobě dva vstřiky.
Oba odešly na přerušení cívky, nikoli mechanicky. Čili nelze to přisuzovat kvalitě paliva.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Trosku zaplevelim. V lete som siel do HK na benzine E5, co je 560km. Pred 2 tyzdnami znovu, ale uz na E10. Ta ista trasa, ten isty styl jazdy, rovnake vybavenie v kufri. Na E5 to zozralo 81,5l benzinu... Na E10 81,7l.
Při výměně vstřiku na Scénicu jsem tento proměřil. Měl odpor 145 až 160 ohmů. Při každém měření se hodnota nepatrně měnila. Nový vstřik měl odpor 14,5 ohmů, ostatní funkční vstřiky na motoru 14,0 až 14,2 ohmů.
Přiznám se, že nevím, proč odešel už druhý vstřik na stejném motoru. Nikdo z mechaniků, které ve svém okolí znám, se nikdy s takovou situací nesetkal.
Před cca dvěma lety, když odešel ten první vstřik, se závada projevovala naprosto stejně. Motor zastudena normálně běžel na čtyři, pravidelně a bez problémů. Po několika kilometrech náhle začal kulhat na tři a vyskočila porucha motoru. Čili evidentně tatáž závada. Jen na vedlejším válci - předtím to byl druhý, nyní třetí válec.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Ano, dalo by se to tak vyjádřit. Nicméně s největší pravděpodobností za šest let už to auto doma nebude. Vidím to tak na dva, tři roky max a vyměnit z novější.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)