No, já nevím. Byl jsem účasten TK mnohokrát. S různými, různě starými a technicky zdatnými vozy. Mně bylo pokaždé při TK říkáno, že několik drobných "A" závad tam technik prostě napsat musí, zejména týká-li se to staršího vozu. Když nic jiného, tak koroze výfukového potrubí, netěsnost motoru či převodovky tam vždycky napsáno bylo. A každý technik si toto snadno obhájí. Tyto závady nemají žádný vliv na spolehlivost a bezpečnost vozidla, čili je jedno, jestli tam budou napsány dvě nebo deset, ale být by tam měly - z jednoho prostého důvodu. STK, jako každá kontrolní instituce, podléhají namátkovým kontrolám. Pokud nadřízený orgán zjistí, že z jedné konkrétní STK chodí velké množství protokolů, na nichž nejsou vůbec žádné závady, ani u starších a starých vozidel, nabyde nadřízený orgán dojmu, že to tam ojebávají a logickým vyústěním takové domněnky jest jasný důsledek - tato STK bude snadným a častým terčem dosti nepříjemných kontrol a auditů. A vsadím se, že o to nikdo nestojí. Proto tam STK áčkové závady píší. Často i v případě, že nic nenajdou, tam prostě něco napíší, a to právě z tohohle důvodu.
Mně řekl známý, bývalý kolega z práce, co nyní pracuje již mnoho let jako technik STK, že mají od šéftechnika nařízeno, že denně od nich nesmí odejít víc než jedno auto s čistým protokolem. U ostatních vozů tam vždy musí nějaké to áčko být.
Tedy pokud mi STK nenapíše vůbec žádnou závadu, je to buď proto, že vůz je skutečně v dokonalém technickém stavu, anebo proto, že jsou pitomci a zadělávají si na problémy se státním aparátem. Variantu 2 bych z pochopitelných důvodů vyloučil
, ovšem po pravdě řečeno ani variantě 1 moc nevěřím. Takže vlastně nevím, co si o tom mám myslet. Ačkoli je mi to asi jedno..... Důležité je, že to mám nepodmíněně na další dva roky, víc mě asi nemusí zajímat.