Možná pro někoho zajímavost:
Pořád mi vrtalo hlavou, jak je možné, že při tankování natankuji trochu více nafty, než mi vykazuje palubní počítač. Podotýkám, že tankuji výhradně u jednoho stojanu jedné konkrétní čerpací stanice (u mého známého v areálu jeho autodopravy) a pokaždé až do okamžiku, kdy palivo je na samou hranu hrdla. Takže logicky - co natankuju, to musím spálit. Ovšem ono tomu tak nebylo. Pokaždé jsem natankoval o cca 5-6% víc, než mi vykazoval palubní počítač. Skoro jsem začal známého podezírat z toho, že má schválně ustřelenou pistoli na stojanu, aby vydělal. Tímto se mu omlouvám, že jsem jen pomyslel.......
Shodou náhod jsem si před nedávnem pořídil originál diagnostiku pro Renaulty a tam jsem si listoval, abych se s tím seznámil. Krom jiného jsem tam objevil i možnost kalibrace palivoměru. Byl u toho i návod. Tak jsem palivoměr zkalibroval dle toho návodu.
A ejhle - najednou mi to sedí! Dokonce naprosto. Od té doby mi množství natankované nafty naprosto přesně (na deci) souhlasí s údajem o spotřebovaném množství nafty na palubním počítači. Takže problém vyřešen, jeden by řekl.
Má to však jeden ne zcela příjemný důsledek - od té doby mám pravděpodobně o cca 5-6% vyšší průměrnou spotřebu
. Ovšem konečně skutečnou, nikoli ovlivněnou chybou měření.
Schválně si to za týden vyzkouším. Pojedu s rodinou opět do Chorvatska. Opět ve stejném obsazení, opět na naprosto stejné místo a stejnou trasou. Předloni i loni jsem tuto dovolenou jel v průměru shodném 4,9 l / 100 km. Tak uvidíme letos. Pokud budu přes 5,2, je to jasný
.