Stránka 1 z 2

Ford Escort Mark4 1-6i

PříspěvekNapsal: ned bře 27, 2016 23:47
od Kopr
Chci představit svůj původně zimní postrk na zrasování ,prodal jsem Moskala a po jisté době jsem měl nutkání si zakoupit něco do náhrady ,původní myšlenka byla zakoupit něco co nenávidím a přes zimu to zhuntovat abych neničil Mercedes v soli ,tak jsem to podal i doma a kupodivu mi to prošlo :mrgreen: jenže s hledáním se to dostalo do opět starých kolejí hledání a našel jsem něco co se mi moc líbilo ,obsah neb spotřeba mi byla u zadku páč 5km do práce a 5km zpět je mě nezabije jsem narazil na escorta ,skočili jsme s Izerem do jeho Báwa a přivezli jsme to .První dojmy ,rozhrkaná plečka ale posléze se s toho vyklubal slibný Youngtimer ,lehce jsem ho zaservisoval a zalíbil se mi ,moc to nejelo ale stačilo si pohrát z lankem od plynu a vyklubala se raketa :mrgreen: 8) ,dnes jsem si odskočil pro pár dílů do Vrchlabí a asi ho zachovám.Jinak jsem to povídání zlechčil bylo na něm něco práce ,koupil jsem kola plus gumy ,tlumiče ,péra ,něco do interiéru atd., nějaké stříkání :wink:

Re: Ford Escort Mark4 1-6i

PříspěvekNapsal: ned bře 27, 2016 23:56
od Kopr
Nejvíc mě pobavilo si kupovat poslední dív výfuku v autokelly ,výprodej 236 kč :mrgreen: jinak auto je po paní z německa ročník 39 a přivezla si ho sebou když se stěhovala do prahy ...

Re: Ford Escort Mark4 1-6i

PříspěvekNapsal: pon bře 28, 2016 00:42
od Viko
Ten držiak na kazety je suprový :) pekný daily car

Re: Ford Escort Mark4 1-6i

PříspěvekNapsal: pon bře 28, 2016 07:50
od uha2324
jo v te dobe Ford ještě vyrabel jedny z nejlepších aut v Evrope. Dnes uz mu jdou jen velke pickupy a SUV které se sem ani nedovazi.
velmi hezke auto, jaky je to rok vyroby? a technicke parametry? ted koukam, v nadpisu je presny nazev modelu - 1,6i Mark 4, auto je lehke, s timto motorem asi dobra strela.
pokud si dobře pamatuju, tento Escort se zacal vyrábět v roce 1984 a byla to tehdy pecka jak designem, tak technicky. Tvuj Escort je ale mladsi, je jiz po face lift-u.
preju s autem hodne zabavy. na zimu je ho skoda :P

Re: Ford Escort Mark4 1-6i

PříspěvekNapsal: pon bře 28, 2016 09:14
od Kopr
10měsíc 1990 ,poslední měsíc před výrobou kulatých ,má to asi 100kg a výkon 90 koní :mrgreen: takže raketa.
Jinak je to edice eclipse,měl by vypadat takhle ....

http://www.bestcarinf.com/manufacturers ... ipse-9.jpg

Re: Ford Escort Mark4 1-6i

PříspěvekNapsal: pon bře 28, 2016 09:17
od valda1971
Escort se mi líbil (hlavně starší verze), rozumná velikost, sympatické fozítko pro běžného člověka. Tak ať slouží :)

Re: Ford Escort Mark4 1-6i

PříspěvekNapsal: pon bře 28, 2016 16:36
od Marek
Pozor na motor!!!

Motory 1,4 a 1,6 s rozvodem CIH (CVH) byly velmi, velmi náchylné na opotřebení vačkového hřídele. Po poměrně krátké době (často i po méně než 100 tisících km) docházelo k tak zásadnímu opotřebení vaček, že motor ztratil schopnost pracovat. Tlaky dolů, výkon jak stovka embéčko, starty utrpení. Nebyl to ojedinělý jev, spíše naopak. Dost nevalně proslavené byly také poměrně vysokou spotřebou oleje. Prošlo mi jich rukama dost na to, abych tohle mohl zodpovědně potvrdit.

Navíc, pokud to má štříkačku (kód motoru L4B), pak tu nejméně vhodnou, a sice BOSCH KE-Jetronic, což je zlo zloucí. To už lepší volba byla "starší" karburátorová verze s WEBERem (kód motoru LUC), která se dělala souběžně až do roku 1990.

Tyhle motory moc dobré nebyly a Forda prakticky pohřbily. Právě díky těmto motorům se po Evropě obecně vžil názor "Fordem tam a pěšky zpátky". Fordu pak trvalo skoro 20 let, než se s motory dostal zpátky na vrchol. Zprvu se tyto motory zdály velmi pokrokové a moderní. Navíc rozvod CIH snad nikdo jiný na světě nepoužívá (nebo o tom aspoň nevím). Bohužel, opak byl pravdou. Jestli to nahoru blbě mazalo, nebo čím jiným to bylo - jestli nekvalitní povrchovou úpravou vačkových hřídelů, to nevím, ale vačky odcházely jak na běžícím pasu.

Pokud byly tyto motory v dobrém stavu, uměly s lehkým Escortem velmi slušně pelášit a díky výkonu a delším rychlostem to jezdilo poměrně úsporně. Leč málokterý motor vydržel v dobré kondici delší čas - většinou se to začalo sypat.

Rozhodně bych doporučil výměny oleje v motoru po max. 10.000 km nebo po roce (bez ohledu na to, zda jsou kilometry ujety) a používat oleje minerální (optimálně SAE 10W/40, API SH a vyšší). Žádné experimenty s olejem, je to kontraproduktivní.

Výměnný interval pro rozvodový řemen je 60.000 km nebo tři roky, tedy interval dost krátký. Takže nepodcenit a měnit.


Jinak, abych jen nehaněl - blahopřeji ke karoserii, vypadá velmi dobře.

Re: Ford Escort Mark4 1-6i

PříspěvekNapsal: pon bře 28, 2016 18:42
od Kopr
No vím Marku ,auto vypadá že jezdilo do servisu ,první co jsem udělal tak klasickou výměnu ,Olej,svíčky,filtr, olej jsem dával 10w ,měl by mít najeto kolem 44000 neb 144000 ale dle stavu věcí kolem auta spíš těch 44 no ,jinak peláší moc dobře spíš mi dělají vrásky silenty motoru a převodovky a divný chod pedálu spojky .Každopádně se ti ozvu ,potřebuju pár rad ,špatně se hledají na tohle vozidlo informace ....

Re: Ford Escort Mark4 1-6i

PříspěvekNapsal: pon bře 28, 2016 19:05
od Marek
Rád pomůžu, pokud to bude v mé moci.

Re: Ford Escort Mark4 1-6i

PříspěvekNapsal: úte bře 29, 2016 13:34
od Viko
V čom sa líši ten rozvod CIH od OHC?

Re: Ford Escort Mark4 1-6i

PříspěvekNapsal: stř bře 30, 2016 07:32
od zelvotron
Záleží jak moc chceš rozšťourávat doslovný významy těch zkratek, ale v zásadě je to CIH variantou rozvodu OHC, kde hřídel je sice v hlavě, ale poměrně nízko, takže tam jsou ještě kratičký tyčky a vahadla.

Pobavilo mě že Escort mk. 4 byl v roce 84 pecka jak designem, tak technicky, tak to opravdu nebylo :) jako u nás když to tehdy někdo přes tuzex měl tak to pecka byla, ale jinak to byl spíš průměr a když se k tomu přidala podprůměrná spolehlivost plus koroze, tak to opravdu způsobilo Fordu ty problémy o kterých psal Marek, i když zase tak nekvalitní to nebylo, že by se dalo dojít pěšky zpátky, spíš to znám jako Fordem tam a vlakem zpátky.

Ale je to relativně pěknej stroj, nejzajmavější mi přijde 3dv kombi, to sem ale viděl asi jen jednou (a bohužel to byla shnilá plečka).

Re: Ford Escort Mark4 1-6i

PříspěvekNapsal: stř bře 30, 2016 08:46
od Luděk Musil
zelvotron píše:... , nejzajímavější mi přijde 3dv kombi, ... .
Ale prosímtě :P ... 3dv. kombíků z Německa u nás jezdilo hodně :idea: . Sorry za OT :oops: , ale nedalo mi to :D . L.
PS: netřeba reagovat

Re: Ford Escort Mark4 1-6i

PříspěvekNapsal: stř bře 30, 2016 12:33
od Jimmi
Tyčky a vahadla.....? To si musím vygůglovat.
Jinak auto moc hezký a vypadá zachovale. Pozdější "kulatá" verze se mi už nelíbila.
Bývalý kolega ho míval ve třídveřovém provedení. Nijak se mu to nekazilo, jen to bylo místy tak zrezlé, že se bál otevírat dveře u spolujezdce, aby je nevyndal i se sloupkem. Takže tohle místo bych doporučil prohlédnout pečlivě a asi preventivně ošetřit.

Re: Ford Escort Mark4 1-6i

PříspěvekNapsal: stř bře 30, 2016 20:55
od Marek
Tyčky a vahadla ne - zdvihátka a vahadla.

CIH je zvláštní varianta rozvodu OHC, jak bylo řečeno, ale vačka není nad hlavou, nýbrž vsunuta do ní. Je jakoby níž než u klasického OHC.

Re: Ford Escort Mark4 1-6i

PříspěvekNapsal: pát dub 01, 2016 21:54
od Kopr
Urvaný silenblok na motoru ,čekám na díl ...