zazitky se skodou fabia III 1.2 TSI
Moderátor: Moderátoři
zazitky se skodou fabia III 1.2 TSI
Mel jsem moznost 3 tydny aktivne uzivat vozidlo skoda fabia III s motorem 1.2 TSI a automatickou prevodovkou, ktere se ke me dostalo jako temer nove, s najetymi 3000 km. Absolvoval jsem s nim denne jezdeni do prace v mestskem provozu cca 10 km ve dvou nebo v peti lidech, pak jeden cca 250 km vylet mimo mesto ve dvou, jedne 400 km v 5 lidech a jeden 450 km opet ve dvou. Jezdil jsem v pocasi odpovidajici zhruba kvetnovemu pocasi u nas, delsi cesty se temer zcela vyhybaly obcim, prumerna cestovni rychlost neco pres 80 km/h, ale poklidnou jizdou. Prumerna spotreba na delsich trasach neco pres 6 litru, mesto slo vic k 7.
Jiste zazitky s timto strojem me primely k sepsani tehle slohovky. Vetsinu casu se auto prijemne ridi, neni hlucne a cestovani je pohodlne. V peti lidech (5 chlapu ve veku kolem 30 let) to sice uz neni zadna hitparada, ale cesty byly dobre, nebylo ani horko ani zima, takze se to dalo prezit. Samozrejme je to male auto, takze spis beru jako klad, ze 5 chlapu preckalo 200 km jizdy docela v pohode.
Zajimavy je display mezi budiky, kde lze navolit ruzne zobrazovane udaje, vcetne takovy "volovin" jako je teplota oleje. My jsme s oblibou pouzivali velke cislo udavaji rychlost jizdy. To byla opravdu fajn vec.
Spatny na ovladani nebyl ani "multimedialni system", na doteky reagoval pekne, rozumne svizne, menu byla jasna a prehledna. Slo volit ruzne veci v chovani vozu (automaticky zadni sterac, zamykani vozu pri rozjezdu atd.). Ovsem byly i veci, ktere volit nesly a ktere jednoznacna ukazovaly na totalni demenci tvurcu multimedialniho systemu a v nekterych vecech i tvurcu celeho vozu.
Pro priklad prehravani mp3 souboru z usb flash pameti. Pouzivali jsem dve flashky, obe jely bez problemu, zvukovy projev audiosoustavy mi prisel dobry, nejsem odbornik na hudbu a zvuk, proste to hralo pekne. Ovsem az do doby, nez ste chteli pouzit nahodne prehravani. Nahodne prehravani pres vsechny slozky neexistuje. Resp. ono existuje, ale musite mit jeden mp3 soubor v korenovem adresari, tim zacnete prehravani a pak zapnete nahodne prehravani s volbou "vcetne podslozek". Jakmile ale rucne zvolite pisnicku z nektereho podadresare, tak je nahodne prehravani pres vsechny slozku v trapu. Bohuzel jsem si na 400 km cestu nedal jeden sobour do korene, takze jsem byl v prdeli a proklel jsem toho zkurvenyho kretena, ktery tohle naprogramoval. Kolega me ujistil, ze u skodovky je to normalni, takhle kretensky se pry chova i radio v jeho novem superbu!
No tak, no tak dal. Pri toceni volantem dochazi ke skripavym zvukum plastu mezi volantem a plasty, ktere kryji jeho sloupek. Bohuzel jsem nikde nenatrefil na muj milovany silikovnovy olej, tak jsem par dobre mirenymi ranami sesadil plasty o chlup niz, takze to pistelo o neco mene a uz mi z toho nevstavaji hruzou chlupy v nose.
Ted k ovladani vozu. Fabii povazuj za male auto urcene z poloviny do mesta, kde se casto volantem otaci o vice jako 90 stupnu a tedy ridic chyta volant v ruznych mistech. Volant, ktery je ve spodni casti "zarovnany", sice vypada ultra cool jako z formule jedna, ovsem nalejme si cisteho vina, je to jen z nouze ctnost, aby se do auta vesel i normalne veliky clovek. Debilita celeho reseni se projevi v momente kdy pri jizde ve meste pravidelne podvedome lovite volant v miste, kde neni a kdyz vas to vydesi a rychle chytnete bliz ke stredu, tak si prerazite prsty o 3. rameno volantu, ktere smereju do jeho spodni casti. Tvurvci navrhuju useknout prsty leve ruky.
Dale tu meme ovladani na volantu. Auto jsem poprve ridil v noci. Na volantu na jeho bocnich ramenech svilto nekolik ovladacich prvku, vcetne jasne osvetlenych tlacitka hlasitosti radia. Mackam tato tlacitka, jdou nejak ztuha, ale lupe v nich, radio se vsak nestlumuje, ale deje se neco uplne jineho. Nechapu, kleju, vypinam radio. Pozdeji za svetla se ukazalo, ze osvetlna tlacitka vubec nejsou tlacitka, ale ze mezi temito dvema "tlacitky" je nejaky ovladaci valecek, ktery ale neni osvetlen vubec. Budiz, ale ta tlacitka, ktera vlastne nemaji jit macka, mackat jdou a zmacknou uplne jine tlacitko, ktere se skryva pod tim samym plastem o 3 cm vedle. Takhle blbe ovladani nema ani levny telefon z ciny.
Ted tu mame packy blinkru, tempomat atd. U VAZu 2111 mi prislo blbe, ze pri me pozici za volantem jsem pres venec volantu poradne nevidel na tlacitka svetel. Ruskej neergonomickej kram. Ve fabii venec volantu zcela zakryva jak bocni tlacitka ovlatacich pacek, tak jejich popis. Takze ujisteni se o tom, ktere tlacitko tempomatu je set a ktere reset, znamena vrazit hlavu do volantu. Dalsi veci je samotne zapinani tempomatu. Pamatuju doby, kdy mela oktavie I tempomat na volantu, stacilo zmackout "set" a bylo. Oktavie II uz ma ovladani kretensky na leve pacce, ale opet staci dat "set" a je to. Do novsich aut se dava jeste rezim omezovani rychlosti. Takze treba v hnoji i30, je primo pred ridicem na volantu svitici tlacitko "tempomant" a druhe "omezovac". Danym tlacitkem se zvoli rezim, coz je hned indikovano ikonou na pristrojovce a pak jsou tlacitka set/reset. Ne tak ve fabii III. Na leve pacce shora je tajmeny cudlik velikosti as 1 - 2 mm, ktery ma ovsem 3 polohy. Tento cudlik neni nijak podsviceny, takze v noci pri prvni jizde jsem ho vubec nenasel a rozhodne neni "po ruce". Az tedy prerumplujete tento mini cudlik, tak muzete slavnostne pouzit bocni tlacitka set/reset na leve pacce. Tvurce tehle zrudnosti byla chobotnice, nebo proste jen dement, ktery po porodu upadl na hlavicku?
A pokracujeme dal, treba systemem odmykani/zamykani vozu. Vuz se pri nejake situaci behem jizdy sam zamkne. Asi po prekroceni urcite rychlosti. Respektive podle vseho se nezamknou bocni dvere, ale jen kufr. V nastavnei vozu je ale automaticke zamykani dveri vypnute. Zamceni kufru ale neni nijak indikovano. Pokud nastoupite, jedete do cile a vystoupite, tak se pri otevreni bocnich dveri odemkne i kufr a vlastne o nicem nevite. Pokud ovsem cestou nekoho nabirate a on si chce dat veci do kufru, tak nastava problem. Nejrychlejsi je otevrit a zavrit bocni dvere. Pak ovsem lze kufr nejak odmeknout i tlacitkem s ikonou zamku na palubni desce, ktere ale stale normalne sviti zelene i kdyz je kufr zamcen, pri zmacknuti se rozsviti oranzove (oraznova je varovani, ne?) to stale kufr nejde odemknout (asi se zamklo cele auto) a pak po dalsim zmacknuti kufr odemknout lze. Ja vam nevim, ale tomuhle fakt rikam sofistikovane reseni. Nejlepsi situace ovsam nastala, kdyz jsme dojeli do prace a kufr nesel odemknout vubec. Vlezli jsem do kufru pres zadni sedadla a zjistili jsme, ze jeden popruh od batuzku se skripl do dveri, zrejme primo do zamku, pri trose zapaseni se kufr podarilo nastesti otevrit. Na cele situaci by mozna nebylo nic az tak divneho, ale ty dvere od kufu sly i s popruhem zavrit bez sebemensiho nasili. Skripl jsem do dveri u auta lecos a to i primo pres zamek, ale to, ze by neco zablokovalo bez odporu zamek, jsem jeste nezazil. Ale ok, tohle je mozna trochu extrem.
Pak tu mame jednu drobnost a tou jsou mlatici sterace. Sterace pri dojezdu do jejich dolni krajni polohy o neco klepu. Tohle me vadilo u VAZu 2111, kde jsem pronesl nevybirave vety o konstrukterech a testerech a prisoudil jsem to cele bourlivym dobam zmen ve svazu. Cemu to mam prisoudit u fabie, to fakt nevim. Vrozenemu kretenismu trotla, ktery neumi pouzit metr, uhlomer a flakacstvi jineho individua, ktere to melo vyzkouset po vyjeti vozu z fabriky?
A zpet k ovladani. Ovladani topeni a klimatizace je samostatny podpruser. Do stavoveho automatu topeni je zrejme zabudovano nekolik nahodny prechodu a stavovych promennych. Ovladani je manualni, jednim koleckem se steluje teplota, druhym proudeni vzduchu. Pak tu mame tlaciko vnitrni cirkulace a klimatizace. Nikde zadny ciselnik se stupni nebo tak neco. Vnitrni cirkulac je vypnuta, klima take, nastaveni teploty je v urcite pozici a nastaveni proudeni vzduch take, motor je ohraty po 200 km jizdy. Z vydechu proudi vlahy vzduch, coz chcete. Zaparkujete a za 2 hodiny znovu sednete do auta. Nastaveni topeni nemenite. Po 20 minutach jizdy, kdy uz nejakou dobu je motor na 90 stupnich, zacne foukat do auto vyslovene teply vzduch. Proste stejna poloha na volici teploty za stejnych podminek neznamena stejnou teplotu vzduchu proudici do kabiny. Co to hergot je? A pak tu mame nahodne zapinani pripadne nemoznost zapinani vnitrni cirkulace a klimatizace. Kdyz se zvoli nejnizsi teplota, tak se zapne sama klimatizace. Ani jednou jsem toto neocenil a nechtel jsem, aby se to stalo, ale budiz, to bych pochopil. Nekdy se k tomu ale zapne i vnitrni cirkulace. Takze kdyz vas jede 5 v aute a mate tam uz docela vydychano a reknete si, ze proste poradneji vyvetrate, tak hodite ventilator na trojku, stahnete teplotu na minimum, coz zapne klimu - ok, ale zapne to i vnitrni cirkulaci. To se tam mame udusit nebo co jako? Obcas se vnitrni cirkulace zapne sama, kdykoliv zapnete klimu. Skoda Henlein, vsechen smrad zaveden primo na komoru ridice? A ted jeste dalsi extra vynalez, nekdy, ale opravdu jen nekdy (podminky nejsou znamy, patentovane tajmestvi vypatlanych mozku ze skodovky) nejde zapnout vnitrni cirkulace vzduchu, pokud je ventilator dan na rychlost vetsi nez 0. Takze proste kdyz jedete 10 km za smrdicim dieselem, tak bud musite cuchat saze a nemit zamlzene okno, nebo mit zadychana okna, ale necuchat saze.
Kdyby slo o automatickou klimatizaci, ktera na dispalyi indikuje co dela a proc, tak bych to bral. Ale tohle prece nemuze normalni clovek prumerne inteligence spolehlive ovladat. Ale ted me napade, ze je to zrejme to, cemu rikaji "simply clever".
A ted konecne k motoru a tomu, cemu rikaji prevodovka DSG. Motor je pri beznem jezdeni tichy, coz znamena, ze ho netocite nad 2500 rpm. Pokud ho z nejakeho duvodu roztocite vic, tak je zvuk dost sileny a hlavne hlasity. Proste to neni moc prijemne. Rvouci dobre serizeny motor ze zigula pusobi zvukove prijemnejsi. Ale proste doba je jinde, stacilo by to lepe odhlucnit. Prevodovka ma 7 stupnu, takze pri normalni jizde, je motor vzdy v tichych otackach.
Vykonve to neni zadny dravec, zvlast nad 100 km/h to pri pokusu o prudke zrychleni spis rve nez jede, pocitove asi jako 1.3 zigul, ale samozrejme to jede lepe jak zigul. Ovsem v kombinaci se zbesilym automatem je potreba myslet tak 2 - 5 sekund dopredu. Nevim, co bylo zpusobeno zpozdenou reakci na polohu plynu, co prevodovkou a co motorem, ale vysledek byl pro me dost tristni. Blizite se ke krizovatce a zacne blikat zelena/oranzova? V normalnim voze proste seslapnete plyn a on se hned snazi zrychlit. Kdyz nic, aspon pocitove vite, ze se neco deje. Tady zmacknete plyn a vozidlo se zacne neochotne probirat k zivotu a nekde za krizovatkou konecne zacne pekne zrychlovat.
Na tom, ze jsem ja dvakrat uvedl vuz do stavu, kdy zahlasil "gearbox error", neni nic moc divneho, nejsem s automaty zrovna kamarad, nemam zazite vsechny potrebne chvaty, ale ze se to podarilo i kolegovi, ktery s automaty jezdi uz leta, to me vydesilo.
Zaverem uz snad jen to, ze oko k prichyceni tazneho lana v zadni casti vozu je umisteno tak, ze jsem jim pravidelne mlatil o vsechny obrubniky, ke kterym sem parkoval. Zrejme dalsi generace vozu bude moct jezdit pouze po silnicich, ktere budou splnovat presne dane limiti pro zlomy a nerovnosti. Hadam, ze jizdu autem do mest nebudou muset zakazovat, lidi tam proste prestanou jezdit, protoze se tam s auty nedostonou. Prece se neda cekat, ze s malym autem pro mestsky provoz bych chtel parkovat u obrubniku. To me prece nesmi ani ve snu napadnout! Kokoti ze skodovky asi jezdi do mesta vznasedlem. Nebo v Mlade Boleslavi a okoli nejsou obrubniky?
Celkove jsme zatim najeli 1500 km a jeste nas 5 dni jezdeni do prace ceka. Auto nas vsude dovezlo, rozhodne nebylo nepohodlne, spotreba na podany vykon docela dobra, ale tech nekolik blbosti me parkrat dokazalo dost nakrknout. Zvlast kdyz vim, ze existuje monho aut, ktera takovou debilitou netrpi.
Jiste zazitky s timto strojem me primely k sepsani tehle slohovky. Vetsinu casu se auto prijemne ridi, neni hlucne a cestovani je pohodlne. V peti lidech (5 chlapu ve veku kolem 30 let) to sice uz neni zadna hitparada, ale cesty byly dobre, nebylo ani horko ani zima, takze se to dalo prezit. Samozrejme je to male auto, takze spis beru jako klad, ze 5 chlapu preckalo 200 km jizdy docela v pohode.
Zajimavy je display mezi budiky, kde lze navolit ruzne zobrazovane udaje, vcetne takovy "volovin" jako je teplota oleje. My jsme s oblibou pouzivali velke cislo udavaji rychlost jizdy. To byla opravdu fajn vec.
Spatny na ovladani nebyl ani "multimedialni system", na doteky reagoval pekne, rozumne svizne, menu byla jasna a prehledna. Slo volit ruzne veci v chovani vozu (automaticky zadni sterac, zamykani vozu pri rozjezdu atd.). Ovsem byly i veci, ktere volit nesly a ktere jednoznacna ukazovaly na totalni demenci tvurcu multimedialniho systemu a v nekterych vecech i tvurcu celeho vozu.
Pro priklad prehravani mp3 souboru z usb flash pameti. Pouzivali jsem dve flashky, obe jely bez problemu, zvukovy projev audiosoustavy mi prisel dobry, nejsem odbornik na hudbu a zvuk, proste to hralo pekne. Ovsem az do doby, nez ste chteli pouzit nahodne prehravani. Nahodne prehravani pres vsechny slozky neexistuje. Resp. ono existuje, ale musite mit jeden mp3 soubor v korenovem adresari, tim zacnete prehravani a pak zapnete nahodne prehravani s volbou "vcetne podslozek". Jakmile ale rucne zvolite pisnicku z nektereho podadresare, tak je nahodne prehravani pres vsechny slozku v trapu. Bohuzel jsem si na 400 km cestu nedal jeden sobour do korene, takze jsem byl v prdeli a proklel jsem toho zkurvenyho kretena, ktery tohle naprogramoval. Kolega me ujistil, ze u skodovky je to normalni, takhle kretensky se pry chova i radio v jeho novem superbu!
No tak, no tak dal. Pri toceni volantem dochazi ke skripavym zvukum plastu mezi volantem a plasty, ktere kryji jeho sloupek. Bohuzel jsem nikde nenatrefil na muj milovany silikovnovy olej, tak jsem par dobre mirenymi ranami sesadil plasty o chlup niz, takze to pistelo o neco mene a uz mi z toho nevstavaji hruzou chlupy v nose.
Ted k ovladani vozu. Fabii povazuj za male auto urcene z poloviny do mesta, kde se casto volantem otaci o vice jako 90 stupnu a tedy ridic chyta volant v ruznych mistech. Volant, ktery je ve spodni casti "zarovnany", sice vypada ultra cool jako z formule jedna, ovsem nalejme si cisteho vina, je to jen z nouze ctnost, aby se do auta vesel i normalne veliky clovek. Debilita celeho reseni se projevi v momente kdy pri jizde ve meste pravidelne podvedome lovite volant v miste, kde neni a kdyz vas to vydesi a rychle chytnete bliz ke stredu, tak si prerazite prsty o 3. rameno volantu, ktere smereju do jeho spodni casti. Tvurvci navrhuju useknout prsty leve ruky.
Dale tu meme ovladani na volantu. Auto jsem poprve ridil v noci. Na volantu na jeho bocnich ramenech svilto nekolik ovladacich prvku, vcetne jasne osvetlenych tlacitka hlasitosti radia. Mackam tato tlacitka, jdou nejak ztuha, ale lupe v nich, radio se vsak nestlumuje, ale deje se neco uplne jineho. Nechapu, kleju, vypinam radio. Pozdeji za svetla se ukazalo, ze osvetlna tlacitka vubec nejsou tlacitka, ale ze mezi temito dvema "tlacitky" je nejaky ovladaci valecek, ktery ale neni osvetlen vubec. Budiz, ale ta tlacitka, ktera vlastne nemaji jit macka, mackat jdou a zmacknou uplne jine tlacitko, ktere se skryva pod tim samym plastem o 3 cm vedle. Takhle blbe ovladani nema ani levny telefon z ciny.
Ted tu mame packy blinkru, tempomat atd. U VAZu 2111 mi prislo blbe, ze pri me pozici za volantem jsem pres venec volantu poradne nevidel na tlacitka svetel. Ruskej neergonomickej kram. Ve fabii venec volantu zcela zakryva jak bocni tlacitka ovlatacich pacek, tak jejich popis. Takze ujisteni se o tom, ktere tlacitko tempomatu je set a ktere reset, znamena vrazit hlavu do volantu. Dalsi veci je samotne zapinani tempomatu. Pamatuju doby, kdy mela oktavie I tempomat na volantu, stacilo zmackout "set" a bylo. Oktavie II uz ma ovladani kretensky na leve pacce, ale opet staci dat "set" a je to. Do novsich aut se dava jeste rezim omezovani rychlosti. Takze treba v hnoji i30, je primo pred ridicem na volantu svitici tlacitko "tempomant" a druhe "omezovac". Danym tlacitkem se zvoli rezim, coz je hned indikovano ikonou na pristrojovce a pak jsou tlacitka set/reset. Ne tak ve fabii III. Na leve pacce shora je tajmeny cudlik velikosti as 1 - 2 mm, ktery ma ovsem 3 polohy. Tento cudlik neni nijak podsviceny, takze v noci pri prvni jizde jsem ho vubec nenasel a rozhodne neni "po ruce". Az tedy prerumplujete tento mini cudlik, tak muzete slavnostne pouzit bocni tlacitka set/reset na leve pacce. Tvurce tehle zrudnosti byla chobotnice, nebo proste jen dement, ktery po porodu upadl na hlavicku?
A pokracujeme dal, treba systemem odmykani/zamykani vozu. Vuz se pri nejake situaci behem jizdy sam zamkne. Asi po prekroceni urcite rychlosti. Respektive podle vseho se nezamknou bocni dvere, ale jen kufr. V nastavnei vozu je ale automaticke zamykani dveri vypnute. Zamceni kufru ale neni nijak indikovano. Pokud nastoupite, jedete do cile a vystoupite, tak se pri otevreni bocnich dveri odemkne i kufr a vlastne o nicem nevite. Pokud ovsem cestou nekoho nabirate a on si chce dat veci do kufru, tak nastava problem. Nejrychlejsi je otevrit a zavrit bocni dvere. Pak ovsem lze kufr nejak odmeknout i tlacitkem s ikonou zamku na palubni desce, ktere ale stale normalne sviti zelene i kdyz je kufr zamcen, pri zmacknuti se rozsviti oranzove (oraznova je varovani, ne?) to stale kufr nejde odemknout (asi se zamklo cele auto) a pak po dalsim zmacknuti kufr odemknout lze. Ja vam nevim, ale tomuhle fakt rikam sofistikovane reseni. Nejlepsi situace ovsam nastala, kdyz jsme dojeli do prace a kufr nesel odemknout vubec. Vlezli jsem do kufru pres zadni sedadla a zjistili jsme, ze jeden popruh od batuzku se skripl do dveri, zrejme primo do zamku, pri trose zapaseni se kufr podarilo nastesti otevrit. Na cele situaci by mozna nebylo nic az tak divneho, ale ty dvere od kufu sly i s popruhem zavrit bez sebemensiho nasili. Skripl jsem do dveri u auta lecos a to i primo pres zamek, ale to, ze by neco zablokovalo bez odporu zamek, jsem jeste nezazil. Ale ok, tohle je mozna trochu extrem.
Pak tu mame jednu drobnost a tou jsou mlatici sterace. Sterace pri dojezdu do jejich dolni krajni polohy o neco klepu. Tohle me vadilo u VAZu 2111, kde jsem pronesl nevybirave vety o konstrukterech a testerech a prisoudil jsem to cele bourlivym dobam zmen ve svazu. Cemu to mam prisoudit u fabie, to fakt nevim. Vrozenemu kretenismu trotla, ktery neumi pouzit metr, uhlomer a flakacstvi jineho individua, ktere to melo vyzkouset po vyjeti vozu z fabriky?
A zpet k ovladani. Ovladani topeni a klimatizace je samostatny podpruser. Do stavoveho automatu topeni je zrejme zabudovano nekolik nahodny prechodu a stavovych promennych. Ovladani je manualni, jednim koleckem se steluje teplota, druhym proudeni vzduchu. Pak tu mame tlaciko vnitrni cirkulace a klimatizace. Nikde zadny ciselnik se stupni nebo tak neco. Vnitrni cirkulac je vypnuta, klima take, nastaveni teploty je v urcite pozici a nastaveni proudeni vzduch take, motor je ohraty po 200 km jizdy. Z vydechu proudi vlahy vzduch, coz chcete. Zaparkujete a za 2 hodiny znovu sednete do auta. Nastaveni topeni nemenite. Po 20 minutach jizdy, kdy uz nejakou dobu je motor na 90 stupnich, zacne foukat do auto vyslovene teply vzduch. Proste stejna poloha na volici teploty za stejnych podminek neznamena stejnou teplotu vzduchu proudici do kabiny. Co to hergot je? A pak tu mame nahodne zapinani pripadne nemoznost zapinani vnitrni cirkulace a klimatizace. Kdyz se zvoli nejnizsi teplota, tak se zapne sama klimatizace. Ani jednou jsem toto neocenil a nechtel jsem, aby se to stalo, ale budiz, to bych pochopil. Nekdy se k tomu ale zapne i vnitrni cirkulace. Takze kdyz vas jede 5 v aute a mate tam uz docela vydychano a reknete si, ze proste poradneji vyvetrate, tak hodite ventilator na trojku, stahnete teplotu na minimum, coz zapne klimu - ok, ale zapne to i vnitrni cirkulaci. To se tam mame udusit nebo co jako? Obcas se vnitrni cirkulace zapne sama, kdykoliv zapnete klimu. Skoda Henlein, vsechen smrad zaveden primo na komoru ridice? A ted jeste dalsi extra vynalez, nekdy, ale opravdu jen nekdy (podminky nejsou znamy, patentovane tajmestvi vypatlanych mozku ze skodovky) nejde zapnout vnitrni cirkulace vzduchu, pokud je ventilator dan na rychlost vetsi nez 0. Takze proste kdyz jedete 10 km za smrdicim dieselem, tak bud musite cuchat saze a nemit zamlzene okno, nebo mit zadychana okna, ale necuchat saze.
Kdyby slo o automatickou klimatizaci, ktera na dispalyi indikuje co dela a proc, tak bych to bral. Ale tohle prece nemuze normalni clovek prumerne inteligence spolehlive ovladat. Ale ted me napade, ze je to zrejme to, cemu rikaji "simply clever".
A ted konecne k motoru a tomu, cemu rikaji prevodovka DSG. Motor je pri beznem jezdeni tichy, coz znamena, ze ho netocite nad 2500 rpm. Pokud ho z nejakeho duvodu roztocite vic, tak je zvuk dost sileny a hlavne hlasity. Proste to neni moc prijemne. Rvouci dobre serizeny motor ze zigula pusobi zvukove prijemnejsi. Ale proste doba je jinde, stacilo by to lepe odhlucnit. Prevodovka ma 7 stupnu, takze pri normalni jizde, je motor vzdy v tichych otackach.
Vykonve to neni zadny dravec, zvlast nad 100 km/h to pri pokusu o prudke zrychleni spis rve nez jede, pocitove asi jako 1.3 zigul, ale samozrejme to jede lepe jak zigul. Ovsem v kombinaci se zbesilym automatem je potreba myslet tak 2 - 5 sekund dopredu. Nevim, co bylo zpusobeno zpozdenou reakci na polohu plynu, co prevodovkou a co motorem, ale vysledek byl pro me dost tristni. Blizite se ke krizovatce a zacne blikat zelena/oranzova? V normalnim voze proste seslapnete plyn a on se hned snazi zrychlit. Kdyz nic, aspon pocitove vite, ze se neco deje. Tady zmacknete plyn a vozidlo se zacne neochotne probirat k zivotu a nekde za krizovatkou konecne zacne pekne zrychlovat.
Na tom, ze jsem ja dvakrat uvedl vuz do stavu, kdy zahlasil "gearbox error", neni nic moc divneho, nejsem s automaty zrovna kamarad, nemam zazite vsechny potrebne chvaty, ale ze se to podarilo i kolegovi, ktery s automaty jezdi uz leta, to me vydesilo.
Zaverem uz snad jen to, ze oko k prichyceni tazneho lana v zadni casti vozu je umisteno tak, ze jsem jim pravidelne mlatil o vsechny obrubniky, ke kterym sem parkoval. Zrejme dalsi generace vozu bude moct jezdit pouze po silnicich, ktere budou splnovat presne dane limiti pro zlomy a nerovnosti. Hadam, ze jizdu autem do mest nebudou muset zakazovat, lidi tam proste prestanou jezdit, protoze se tam s auty nedostonou. Prece se neda cekat, ze s malym autem pro mestsky provoz bych chtel parkovat u obrubniku. To me prece nesmi ani ve snu napadnout! Kokoti ze skodovky asi jezdi do mesta vznasedlem. Nebo v Mlade Boleslavi a okoli nejsou obrubniky?
Celkove jsme zatim najeli 1500 km a jeste nas 5 dni jezdeni do prace ceka. Auto nas vsude dovezlo, rozhodne nebylo nepohodlne, spotreba na podany vykon docela dobra, ale tech nekolik blbosti me parkrat dokazalo dost nakrknout. Zvlast kdyz vim, ze existuje monho aut, ktera takovou debilitou netrpi.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: zazitky se skodou fabia III 1.2 TSI
Perfektne napsane. Jako bych sedel vedle. Vim, ze tebe asi moc ne, ale me to vyborne pobavilo.
Proste simply never.
Proste simply never.
Re: zazitky se skodou fabia III 1.2 TSI
Zlaté TSI nedávno jsem měl tu možnost vyzkoušet návrat koncernu k 3válcovému TDI v rapidu a to je teprve žrádlo. Při rozjedech nesmíte rozhodně šetřit sešlápnutím plynu, jakoukoliv akceleraci doprovází muhutné dunění a než se rozfouká turbo je to uplně mrtvé a to nemluvím o zvukovém projevu, když člověk poslouchá auto z venku.
Fábku s TSI jsem měl pujčenou na 3 dny ze servisu, když to byla žhavá novinka. Připadlo mě, že škodovka se docela vrátila k 1.generaci především nízko posazenou palubovkou, kdy ve dvojce působila dost mohutně. Jediná věc co mě na tom autě vyloženě štvala byl startstop, který se musel při každém nastartování vypnout, jinak při každém zastavení zdechlo. Pokud teda člověk nestál na spojce.
Výhoda byla, že na vypnutí této pitomosti inženýři umístili do interiéru tlačítko a člověk to nemusel hledat v menu. Na zbytek věcí jsem si už asi u koncernu zvyknul. Teďka sedlám rapida v liftbacku s jedním z posledních 1.6 tdi a musím říct, že jsem rád, že kadlá na 4 válce a chcípá pouze klíčkem v zapalování.
Jinak celkově fabia asi splňuje nároky českých rodin. Je to drahé, malé a nevybavené.
Fábku s TSI jsem měl pujčenou na 3 dny ze servisu, když to byla žhavá novinka. Připadlo mě, že škodovka se docela vrátila k 1.generaci především nízko posazenou palubovkou, kdy ve dvojce působila dost mohutně. Jediná věc co mě na tom autě vyloženě štvala byl startstop, který se musel při každém nastartování vypnout, jinak při každém zastavení zdechlo. Pokud teda člověk nestál na spojce.
Výhoda byla, že na vypnutí této pitomosti inženýři umístili do interiéru tlačítko a člověk to nemusel hledat v menu. Na zbytek věcí jsem si už asi u koncernu zvyknul. Teďka sedlám rapida v liftbacku s jedním z posledních 1.6 tdi a musím říct, že jsem rád, že kadlá na 4 válce a chcípá pouze klíčkem v zapalování.
Jinak celkově fabia asi splňuje nároky českých rodin. Je to drahé, malé a nevybavené.
BA3 2101- r.v. 1976
BA3 2101- r.v. 1977
Škoda 105L ---> 130L r.v.1985
BA3 2101- r.v. 1977
Škoda 105L ---> 130L r.v.1985
Re: zazitky se skodou fabia III 1.2 TSI
tak neni nic jednodussiho nez pozadat AVIS o upgrade vozu.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: zazitky se skodou fabia III 1.2 TSI
Jak vidno recenzent v mladi nepoznal nedostatku. Jinak by stroj nehanil, ale vynasel do nebes .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: zazitky se skodou fabia III 1.2 TSI
JmJ, napis nam o Izrali, to by mohlo byt zajimave, i fotky
muj spoluzak tam byl před dvaceti lety sklizet jahody a rikal ze nad nimi neustale litaly rakety,vetsinou jen jednim smerem.
muj spoluzak tam byl před dvaceti lety sklizet jahody a rikal ze nad nimi neustale litaly rakety,vetsinou jen jednim smerem.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: zazitky se skodou fabia III 1.2 TSI
Já jsem měl taky možnost se začátkem ledna s fabkou 1,2TSI 66kW dva týdny povozit, když jsem měl svoji O3 po nezaviněné nehodě v opravě.
První usednutí a zavření dveří byl šok. Bouchnutí dveří a jejich zvuk byl jako ve Favoritu (ano O3 už taky není to, co byla O2). První kilometry byly opatrné, nikdy předtím jsem v tom neseděl. Motor fungoval tahal dobře, při popojíždění byla spotřeba okolo 8 litrů při lehké noze. Velmi nepříjemný byl zvukový projev, v tahu okolo 1800-2000 otáček motor nepříjemně hučel, stejně jako ve Feldě 50kW. Né duněl podtočením, hnusně hučel, po zahřátí to trochu ustoupilo, ale stejně to tam bylo. Motor pěkně tahá od nějakých 1400 otáček a plynule zrychluje (kdo je zvyklý na vysokootáčkové motory, možná divné, ale u moderních turbomotorů běžné). Jel jsem i několik delších jízd, kdy se spotřeba při jízdě okolo 100km/h ustálila na 5L, celkem jsem najel asi 1500km. Pokud jsem při předjíždění podřadil, odpich pro bezpečné předjíždění tam byl. Byl to kombík, pro auto dané kategorie asi dostatečná velikost. Zsem zvyklý na větší auta, ale po pár dnech mi ta velikost přišla OK, polohu za volantem jsem si při svých 195cm našel, únava po 400km cestě nebyla větší než z Octy. Každou chvíli někde něco vrzalo (auto mělo najeto 8tis.). Taky z ničeho nic přestal jít blinkr, než jsem stačil zastavit, tak to zas fungovalo. Výbava byla kapitolou samo pro sebe. Kromě čtyř pytlů, rádia s miniaturním displejem, manuální klimou a el. ovl. předních oken jsem tam nic víc nenašel. Teda ano. Myslel jsem si, že to má tempomat. Po dlouhém studování ovládací páčky jsem zjistil, že to tempomat nemá, ale že (když jsem ji objednával, to má omezovač rychlosti - nevím nač to je, když člověk furt musí šlapat na plyn. Start/Stop to mělo. Každej na to nadává, nevím proč, mě to neomezuje. Naopak v Octě ho nemám, když jsem ji objednáva ltak jsem měl na výběr tuto věc nebo Kessy (bezklíčkové zámky a startování) tak jsem si vzal radši Kessy (však jsem u Fabky neustále nadával a hledal klíče, člověk si zvyká rychle a degeneruje). Naopak na červené často ťuknu na tlačítko a motor vypínám. Honza
První usednutí a zavření dveří byl šok. Bouchnutí dveří a jejich zvuk byl jako ve Favoritu (ano O3 už taky není to, co byla O2). První kilometry byly opatrné, nikdy předtím jsem v tom neseděl. Motor fungoval tahal dobře, při popojíždění byla spotřeba okolo 8 litrů při lehké noze. Velmi nepříjemný byl zvukový projev, v tahu okolo 1800-2000 otáček motor nepříjemně hučel, stejně jako ve Feldě 50kW. Né duněl podtočením, hnusně hučel, po zahřátí to trochu ustoupilo, ale stejně to tam bylo. Motor pěkně tahá od nějakých 1400 otáček a plynule zrychluje (kdo je zvyklý na vysokootáčkové motory, možná divné, ale u moderních turbomotorů běžné). Jel jsem i několik delších jízd, kdy se spotřeba při jízdě okolo 100km/h ustálila na 5L, celkem jsem najel asi 1500km. Pokud jsem při předjíždění podřadil, odpich pro bezpečné předjíždění tam byl. Byl to kombík, pro auto dané kategorie asi dostatečná velikost. Zsem zvyklý na větší auta, ale po pár dnech mi ta velikost přišla OK, polohu za volantem jsem si při svých 195cm našel, únava po 400km cestě nebyla větší než z Octy. Každou chvíli někde něco vrzalo (auto mělo najeto 8tis.). Taky z ničeho nic přestal jít blinkr, než jsem stačil zastavit, tak to zas fungovalo. Výbava byla kapitolou samo pro sebe. Kromě čtyř pytlů, rádia s miniaturním displejem, manuální klimou a el. ovl. předních oken jsem tam nic víc nenašel. Teda ano. Myslel jsem si, že to má tempomat. Po dlouhém studování ovládací páčky jsem zjistil, že to tempomat nemá, ale že (když jsem ji objednával, to má omezovač rychlosti - nevím nač to je, když člověk furt musí šlapat na plyn. Start/Stop to mělo. Každej na to nadává, nevím proč, mě to neomezuje. Naopak v Octě ho nemám, když jsem ji objednáva ltak jsem měl na výběr tuto věc nebo Kessy (bezklíčkové zámky a startování) tak jsem si vzal radši Kessy (však jsem u Fabky neustále nadával a hledal klíče, člověk si zvyká rychle a degeneruje). Naopak na červené často ťuknu na tlačítko a motor vypínám. Honza
Re: zazitky se skodou fabia III 1.2 TSI
Toz neco treba o vikendu sesmolit muzu, ale celkem nic moc extra tu neni/se tu nedeje. Rakety nikde, jen nad Masadou se prohanely nizko nejake stihacky, asi mistni Top Gun Musi byt zajimave letet, kdyz pristroje ukazuji zapornou hodnotu vyskomeruuha2324 píše:JmJ, napis nam o Izrali, to by mohlo byt zajimave, i fotky
muj spoluzak tam byl před dvaceti lety sklizet jahody a rikal ze nad nimi neustale litaly rakety,vetsinou jen jednim smerem.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: zazitky se skodou fabia III 1.2 TSI
aha, to me ani nenapadlo. Mrtve more je snad -200m pod hladinou oceanu..? tyhle minusove hodnoty muzou udelat v rizeni dronu a stihacek pekny bordel Ale Fabia s tim jiste problemy nema - tak vidis, na Fabii jsou i pozitivni veci
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: zazitky se skodou fabia III 1.2 TSI
Myslel jsem, že největší hovado na dlouhé příspěvky jsem na tomto fóru já. Patrně jsem se hodně zmýlil.
Nebudu to číst, nemám na to čas, asi ani chuť.
Jistě máš, Jendo, důvod k tomu, proč to sem píšeš. Zřejmě to není kladná a pozitivní kritika, jak Tě už léta znám (jak říkám - nečetl jsem to a nebudu).
Myslím si, že i v tomhle případě platí staré české přísloví "sto lidí - sto chutí". Co jednomu připadá nehorázné, nepochopitelné a nepřijatelné, druhému učaruje, vyhovuje nebo to umí přijmout a respektovat.
Já bych si v dnešní době Škodovku nekoupil - ani novou, ani ojetou. A to z jediného důvodu - je nehorázně drahá. Za peníze, které stojí škodule, ať nové či jeté, koupím auto vyšší třídy, výbavy a prestiže od jiných značek. Případně (řečeno opačně) za srovnatelné auto jiné značky bych zaplatil o mnoho, mnoho nižší cenu (často i o polovinu!!!), než stojí škodule.
Takže ať jsi psal, co jso psal, můj názor je dán.
BTW: Plánuji koupit domů "druhý vůz" ke Galaxy. Uvažuji o novém vozu. Uvažuji o Dacii Logan.
Nebudu to číst, nemám na to čas, asi ani chuť.
Jistě máš, Jendo, důvod k tomu, proč to sem píšeš. Zřejmě to není kladná a pozitivní kritika, jak Tě už léta znám (jak říkám - nečetl jsem to a nebudu).
Myslím si, že i v tomhle případě platí staré české přísloví "sto lidí - sto chutí". Co jednomu připadá nehorázné, nepochopitelné a nepřijatelné, druhému učaruje, vyhovuje nebo to umí přijmout a respektovat.
Já bych si v dnešní době Škodovku nekoupil - ani novou, ani ojetou. A to z jediného důvodu - je nehorázně drahá. Za peníze, které stojí škodule, ať nové či jeté, koupím auto vyšší třídy, výbavy a prestiže od jiných značek. Případně (řečeno opačně) za srovnatelné auto jiné značky bych zaplatil o mnoho, mnoho nižší cenu (často i o polovinu!!!), než stojí škodule.
Takže ať jsi psal, co jso psal, můj názor je dán.
BTW: Plánuji koupit domů "druhý vůz" ke Galaxy. Uvažuji o novém vozu. Uvažuji o Dacii Logan.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)