Stránka 5 z 19

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pon úno 11, 2019 20:07
od Jan Vaníček
Já jsem se s Feldou 1,6 najezdil docela dost, ale to už bylo v "devadesátkách". Jediné blbé bylo, když tato motorizace neměla posilovač řízení, což první standardně neměli, dostali to až facelifty. Udržovat s ní dálničních 150 bylo na rozdíl od 1,3 na pohodu. A ten plyn? Ten byl bezproblémový, pokud se zvolil správný systém - vstřikování. Pokud se totiž použil levnější klasický do centrálního sání, docházelo k častým zpětným zášlehům do sání i přes jakousi zpětnou klapku a utavení sacího traktu. Se stříkačkou 0 problém, zkušenost z rodiny s nájezdem přes 300tisíc.
Octavia 1,8T to byla na svoji dobu (měl jsem tu čest od 2000) dobrá raketka, udržovat tempo 200 s plným autem nebyl problém. Jen brzdy byly hodně na hraně.
Po 20ti letech s Octaviemi různých motorizací jsem loni přesedlal na Superba. Kdyby to auto nemělo tak tragickou zadní nápravu, díky níž vím o každé díře (zvukový projev), tak to je opravdu nejlepší auto, jaké jsem kdy měl, snad jen Kodiaq by díky vyššímu posezu mohl být lepší. Samozřejmě je mraky dááleko lepších premiovek. Honza

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pon úno 11, 2019 21:39
od Jarda_NIVA1.7
2 Jan Vaníček:
jj, proto mam uz predni brzdy 312 z RS a zadni 256 chladaky z tt quattro/S3, z RS na 4x4 nejdou drzaky trmenu, puvodni jsou 288 a zadek nechlazeny 240, tak je to slusnej rozdil, jen na ty RS musi byt 16ky kola a to je nic moc na ty tankodromy na vysocine

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: úte úno 12, 2019 13:00
od Jan Vaníček
Toto vylepšení brzd je určitě ku prospěchu. Když jsem si koupil zánovní 1,6 75kW domů, tak ještě než měla 10 tis. tak jsem přední brzdy vyměnil za větší z TDI, tehdy na vrakáčích ještě skoro nic nebylo, zase se ale dalo sehnat za zajímavé finance nové origo. Ty brzdy vydržely 150tis., kdybych auto nepostoupil švagrové s nájezdem ca 35 tis., vydržely by i více. Na poslední O3 110kW bylo necelých 190tis., když šla a brzdy určitě ještě nebyly na důchod a to jsem tahal i karavan, plaťák. Myslím si, že ta 16" kola ještě jdou - měl jsem to takto na O1 4x4 továrně, rozměr si už nepamatuji. Třeba u O3 je velký rozdíl mezi 15", 16" a 17". Jednoznačně nejpohodlnější jízda i díky větší šířce je na 16". U supa mám záměrně balóny 16" a nemohu si vynachválit. Honza

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pát úno 15, 2019 12:13
od Marek
Malé přední brzdy 256 mm byly tragedie u všech motorizací, které to měly. Tedy benzin 1,4 a 1,6 a nafta SDi. Nevydržely nic a při opakovaném přetížení se okamžitě zkroutily. Takže přestavba na 280 mm je rozhodně dobrá volba.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: ned dub 07, 2019 17:06
od Tommel
Já jsem teď trochu do Octavie investoval, taková menší generálka :rolleyes: má nové tlumiče, přední a zadní brzdy včetně brzdičů, rozvody, hydroštely, nový xenony takže ve tmě už vidím :lol: a teď musí sloužit dalších 500tkm :axe: , momentálně najeto 512000km a troufám si říct, že je v o dost lepším stavu jak většina aut v bazaru s nájezdem "150tkm" :mrgreen: , jinak k těm brzdám je pravda, že ty 288mm jsou tak nějak na hraně k tomu motoru, dle katalogu se na 1,8t dávali i menší brzdy, to musela být úplná katastrofa, díky Markovi mam o čem přemýšlet ohledně té převodovky, ten 5q z 66kW nafty se mě hodně zamlouvá :mrgreen:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: ned dub 07, 2019 17:38
od Marek
Teď jsme s kamarádem (Miči - možná si někdo vzpomíná) poskládali Octavii 1,8T z roku 2004. Vyladili jsme ji na 154 kW a 335 Nm. Původně AUM 110 kW / 210 Nm.
Hoši, to je slušnej mazec. Akorát je problém tu sílu přenést na vozovku, protože to hrabe ještě na trojku. Další problém je v tom, že se trhají převodovky. Sériová skříň je stavěna na Mq 250, zatímco my máme 335. Čili musí se s tím moc opatrně. Ovšem je pravda, že je jen málo aut, která tomu stačí. Tohle jde na stovku pod sedm vteřin.
Teď budeme řešit zavěšení náprav a brzdy.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: ned dub 07, 2019 17:52
od Tommel
Co proběhlo za úpravy ?

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: ned dub 07, 2019 19:46
od Marek
Sání, hlava, vačky, senzory, průměr výukového potrubí, intercooler. Většina dílů z Audi TT.

Brzdy vyřešíme, zavěšení podvozku taky. Co neumím vyřešit, je převodovka. Zatím jsem nenarazil na benzínový pětikvalt, který má Mq aspoň 350.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pon dub 08, 2019 07:50
od Luděk Musil
Marek píše:... Octavii 1,8T z roku 2004. Vyladili jsme ji na 154 kW a 335 Nm. Původně AUM 110 kW / 210 Nm…. .
Občas má člověk (já) co dělat, aby uhlídal ve svým autě těch necelých 70 kW … jak se hlídá dvojnásobek :?: To už musí být slušný masakr :shock: . To se asi musí s plynem jak s malovaným vajíčkem :idea: .L.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pon dub 08, 2019 08:24
od Teepee
Luděk Musil píše:Občas má člověk (já) co dělat, aby uhlídal ve svým autě těch necelých 70 kW … jak se hlídá dvojnásobek :?: To už musí být slušný masakr :shock: . To se asi musí s plynem jak s malovaným vajíčkem :idea: .L.
A ještě, když je to cestovní předokolka, zatáčka pod plynem musí být zážitek . :shock:
Hlídá se to Luďo snadno, hlavou, ale tou na krku, ne v kalhotách... :wink: :lol:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pon dub 08, 2019 12:38
od Marek
Když se to naučíš vodit, dá se poměrně pěkně jezdit řízeným smykem. Nemá to ESP, pouze ASR, což je pro tyhle hračky strašně dobře. ESP by takové legrace nechtělo dovolit, navíc u Octavie se ESP nedá úplně vypnout (vždycky se snaží do toho kecat).

Já s tím nejezdím, pro mě už to není. Ale kámoš si to tu a tam musí užít. Pro běžnou jízdu do práce má Octavii 1,4 16V a na hraní Malucha. Tohle je na blbnutí. Nádherně se s tím vytírá zadnice natuněným tédéíčkařům, co si pořád ještě myslí, že TDI je vrchol vědeckotechnické revoluce. Sto čtyřicet, nalepit za kufr a čekat. Pak tři, podlaha a v sedmi a půl tisících otáčkách předjet za vteřinu, pak čtyři a dvěma stovkami pryč.
A to kámoš ještě přemýšlí, že by zkrátil převody. Ono mu nestačí, že to na stovku (s dvěma medvědy mého tělesného rozložení) jde pod sedm vteřin..... Jenže ono to zkrácení není taková sranda, protože není moc seriových skříní, co by měly kratší převody. Delší jo, tam se dá dělat několik možností a ty vzájemně kombinovat, ale kratší je problém. No, uvidíme.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pát kvě 10, 2019 18:47
od Chester
Letos jsem "omylem" pořídil tento krok špatný směrem :-D, ale nějak se s tím nemůžu sžít. Aneb, poznejte co je neobviklé:D

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pát kvě 10, 2019 18:49
od Laďuša
Nemá to čísla na espézetce.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pát kvě 10, 2019 18:53
od valda1971
Chester píše:Letos jsem "omylem" pořídil tento krok špatný směrem :-D, ale nějak se s tím nemůžu sžít. Aneb, poznejte co je neobviklé:D

Nemá zadní sedačky. Ono se to i nějak jmenovalo, ale už nevím. - jo Š105 SP :D

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pát kvě 10, 2019 19:02
od Chester
valda1971 píše:
Chester píše:Letos jsem "omylem" pořídil tento krok špatný směrem :-D, ale nějak se s tím nemůžu sžít. Aneb, poznejte co je neobviklé:D

Nemá zadní sedačky. Ono se to i nějak jmenovalo, ale už nevím. - jo Š105 SP :D



ano správně :D to že spousta lidí netuší že to existovallo je bohužel asi jediné co mě na tom autě baví. Pořád nevím co s ním budu dělat.

https://auta5p.eu/katalog/skoda/s105sp_01.php