Stránka 12 z 19

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: ned kvě 02, 2021 15:03
od Marek
Ano, je to v podstatě přesně tak.

Problém byl u motorů, kde se jezdilo na prodloužený interval longlife. Tam se olej VW 507.00 používal úplně běžně, protože nahradil původní specifikaci VW 506.0x. A tohle se opravdu stávalo.

Možná to byl i případ Honzova motoru ASZ, což je klasické Euro3 bez DPF, kde by bývalo úplně stačilo používat olej VW 505.01 a měnit olej v klasickém pevném intervalu max. 15000 km. Ale co má chudák majitel dělat, když servis jedná, jak jedná.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: úte srp 24, 2021 11:04
od Luděk Musil
A věděli jste, že v bývalém AZNP (Automobilové Závody Národní Podnik), dnes Škoda auto, přemýšleli o výrobě Wankelova motoru a dokonce několik 1-komoráků vyrobili do Š 1000 MB :?: To mi krapet spadla čelist. L.
https://www.garaz.cz/clanek/zapomenuty- ... .seznam.cz

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: úte srp 24, 2021 11:59
od valda1971
Tak to také čumím :shock:
To byl tedy VAZ v tomto směru úspěšnější :D

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: úte srp 24, 2021 13:04
od Luděk Musil
No a další zpráva ze škodovky:
https://www.novinky.cz/auto/clanek/skod ... .seznam.cz
Z mého pohledu praktický, ale ne zas až tak levný, kombík končí. L.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: čtv srp 26, 2021 07:46
od Teepee
To se zase předvedli. Až s námi děti přestanou jezdit, budu dál jezdit Octavií...

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: úte srp 31, 2021 11:00
od Jan Vaníček
Ono Ti asi nic moc jiného nezbude, i přes své mouchy bude O3 ještě za hvězdu ... . I já zvolím za své poslední AUTO svého současného Superba a budu si ho dlouho hýčkat.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pát zář 17, 2021 09:31
od vodis
Oktávku mám něco přes půl roku a najel jsem s ní zatím přes 30000 km. Dlouhodobá spotřeba 4,9 potěší, vše funguje jak má. Serviska s výměnou oleje stála necelých 3800, což myslím ještě jde. No a za chvíli si zase jak koukám z okna užiju vyhřívaný volant a čelní sklo... :|

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: stř lis 10, 2021 03:21
od Jarda_NIVA1.7
Marek píše:Teď jsme s kamarádem (Miči - možná si někdo vzpomíná) poskládali Octavii 1,8T z roku 2004. Vyladili jsme ji na 154 kW a 335 Nm. Původně AUM 110 kW / 210 Nm.
Hoši, to je slušnej mazec. Akorát je problém tu sílu přenést na vozovku, protože to hrabe ještě na trojku. Další problém je v tom, že se trhají převodovky. Sériová skříň je stavěna na Mq 250, zatímco my máme 335. Čili musí se s tím moc opatrně. Ovšem je pravda, že je jen málo aut, která tomu stačí. Tohle jde na stovku pod sedm vteřin.
Teď budeme řešit zavěšení náprav a brzdy.


Ahoj, vyresil jsi tu prevodovku?, ja nakonec nechal ten 5q (chtel jsem 6q, ale pak jsem spechal, abych se s tim projel do Bulharska), udelal jsem spojku, mam na 1.8T 4x4 193Hp a 290Nm, prevodovka zatim drzi, jezdim nejcasteji s vypnutym zadkem, protoze nejsem schopnej udrzet na aute stejne sjety gumy a i to o trosku min zere. Napada me, jestli 4x4 prev. nevydrzi vic? ale je zas dost kratka :(

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: stř lis 10, 2021 05:03
od Marek
Nic jsme s tím nedělali. Je tam co vím v tuhle chvíli třetí převodovka, jestli dobře počítám, a je třeba prostě opatrněji v rozjezdu.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: úte kvě 17, 2022 20:54
od Jan Vaníček
Když jsou na "bazaru" ty nulašestky, tak to použiju jako oslí můstek k prezentaci vozidla, které k nám nesmělo do baráku ( v 1989, kdy nová 07 byla v nedohlednu jedna z úvah, čím naší šestku nahradit). Rok 1/91, 58tis. najeto. Tak se snad navzájem nepoštěkají, když budou v jedné stáji ... . Nějak se mi postavil do cesty a marně hledal páníčka. Bohužel lak je KO (úděl všech bílých favoritů - je už tak slabý, že každů podkud o leštění jde do podkladu), takže jen zakonzervovat a jednou přelakovat. Spodek je ve stavu nového vozu, nikdy nejel v dešti ... .

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: stř kvě 18, 2022 06:35
od Luděk Musil
Pěknej kousek.
Neměla náhodou "91" přední znak vprostřed? A na 5. dveřích mi chybí nějaký nápisy :dontknow:
Tím do toho auta nerejpu - jen se ptám :idea: . L.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: stř kvě 18, 2022 06:51
od Jan Vaníček
Ano a ne. Netuším, kdy to bylo vyrobeno, v TP není den expedice, ale předpokládám výroba poslední měsíce 1990, nejpozději počátek ledna 1991. Prodej je 25/1/1991. A tam byl znak ještě takto. V průběhu roku se přesunul doprostřed.
Ano, nápisy tam nejsou, odstranil jsem je. Na tomto ročníku již nebyly AL a ještě se nedávaly plastové - tady byly samolepky a ty slunce totálně seškvařilo. Ale už mám nové, správné. Jen se mi bohužel při pokusu o vyleštění povedlo díky slabotě laku dostat až do podkladu, takže bude nejprve retuš laku na dveřích a následně se nalepí nové, správné, aby to byl fešák.
Strašně rád bych ho "dovybavil", třeba otáčkoměr, přední mlhovky, nebo zadní stěrač, ale rozhodl jsem se zachovat holátko ve stavu 100% tovární originality (až na ten lak v budoucnu. Kola nepočítám, ta mi zůstanou.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: stř kvě 18, 2022 06:54
od Cory
Otáčkomer viem zohnať novy, aj viac kusov, zo zruseneho skladu.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: stř kvě 18, 2022 07:22
od uha2324
Model year se vzdy meni o celozavodni dovolene kdy maji cas prestavet linky, takze to predni logo slo ze strany do prostred nekdy v lete o celozavodni dovolene. to znamena ze auta vyrobena v prvni polovine roku 1991 mela jeste logo na strane.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: stř kvě 18, 2022 07:41
od Luděk Musil
Jan Vaníček píše:...
Strašně rád bych ho "dovybavil", třeba otáčkoměr, ...
To má hodiny :?: Jsem měl za to, že ty se dávaly jen do dieselů :dontknow: . L.