Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Panthymaeus (Honza) » čtv dub 23, 2020 19:14

Tady je o tom článek: https://www.auto.cz/skoda-120-s-prednim ... dili-72108

Škoda se třemi šrouby má nápravu co vím snad z Renaultu R12, tedy pro nás mladší z Dacie. :D
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
 
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Georgius » čtv kvě 07, 2020 20:33

OT, tohle mi dneska přišlo jako spam, když jsme u toho pálení škodovek ;-)

https://www.drive2.ru/b/559256145181540 ... m_term=URL
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Liftback » pát kvě 08, 2020 04:37

Dobrý peklostroj, len aby sa nestala v týchto dňoch obeťou za Koňeva :wink:
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Liftback
 
Příspěvky: 2311
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod vodis » ned dub 11, 2021 20:39

Protože jsem před časem změnil práci a dojíždím dál, došlo k obměně škodaparku. Dosavadní jedničková naftová oktávka byla nahrazena trojkovou, taky v dieselu (ročně najedu cca 50000 km). Konkrétně 1,6 tdi ve výbavě style plus a najetými 15000 km. Takže s automatickou klimou, ledkovými světly, vyhřívaným předním sklem, vyhřívaným volantem a spoustou dalších příjemných věcí. S autem jsem najel zatím 4000 km a rozhodně spokojenost. Roční servis bez výměny oleje byl za 1300, spotřeba je pod pěti litry nafty na sto při poloviční dálnici, desetině ve městě a zbytku na okreskách. Jo a kdybyste n2kdo chtěl tu jedničkovou, ozvěte se. :-)
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Uživatelský avatar
vodis
 
Příspěvky: 1666
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Nulašestka » ned dub 18, 2021 20:46

Doporučuji aditivum do nafty, u tohoto motoru to vstřikovací systém ocení. Zejména vysokotlaké čerpadlo, kde pak bývá mrzuto. Ty totálky stály za to. Vždycky oprava přes 100 000,- Kč. Při takovém nájezdu ani nebudeš muset externě dobíjet baterku kvůli "inteligentnímu" dobíjení. Ať slouží.
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Teepee » pon dub 19, 2021 10:47

Protože mám prakticky stejný motor jak Vodis (mám CLHA 77kW), zajímá mě, co to znamená, to zdánlivě jednoduché "aditivum do nafty" ? :lol:

Je na výběr:
A. obyčejná nafta B7 s biosložkou + vlastní aditivace
B. Verva/MaxxMotion atp. (obyčejná nafta B7 s biosložkou + jejich aditivace). U Benziny by to měl být VIF.
C. Verva/MaxxMotion atp. (obyčejná nafta B7 s biosložkou + jejich aditivace + vlastní aditivace) :rolleyes:
D. nafta bez biosložek = Eurooil + vlastní aditivace
E. lepší nafta bez biosložek = Eurooil + jejich aditivace
F. vylepšená lepší nafta bez biosložek = Eurooil + jejich aditivace + vlastní aditivace :rolleyes:
:rolleyes: :rolleyes:
Chvíli jsem u benzínky blbnul s injekční stříkačkou a dávkou VIFu, ale nejjednodušší je vzít buď Vervu a nebo ten Eurooil Optimal +.
Samotnou obyčejnou naftu jsem v tom nikdy neměl. Když už jsem párkrát měl neznámý zdroj, tak vždycky max. 10 litrů + dvojitou dávku VIFu před tankováním Vervou do plné (cca 30 litrů, z prázdné do plné je tak 40-43).
Další možnost je, s tím raději nejezdit. :twisted: Protože v autorizovaném servisu mi na Vervu bylo řečeno, že na tuzemském trhu kvalitní nafta prostě není. :roll:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Marek » pon dub 19, 2021 11:57

Moc to dramatizuješ. Máš naprosto obyčejný, ničím výjimečný motor. Takových po světě jezdí miliony. A jezdí..... Většina lidí žádnou naftu, natož aditivaci vůbec neřeší. Prostě přijedou, natankují a odjedou. A taky jezdí. A paradoxně často mají méně problémů než ti, co se s autem serou jak s malovaným hovnem.

Osobně nespoléhám na jejich aditivaci. Tankuji u jedné čerpačky, vždy přidávám VIF a víc neřeším.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Teepee » pon dub 19, 2021 15:51

Tak super. Jezdím na Vervu, 1x za rok pro štempl do autorizáku, dvakrát ročně přehodím kola a víc NEŘEŠÍM. Ale hlavně nechci řešit opravu za 100 000,-!!! jen kvůli tomu, že tankovat Vervu (asi taky) nestačilo. :twisted:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Marek » pon dub 19, 2021 16:35

Opakuji znovu, řešíš nesmysly. Naše nafta, tedy nafta prodávaná v Česku, má jednu nepatrnou vadu, a sice horší mazivost. Je to dáno vlastnostmi vstupní suroviny. Tento nedostatek velmi úspěšně odstraňuje právě VIF, který mazivost výrazně zvyšuje. Ostatní vlastnosti motorové nafty u nás jsou nadstandardní, máme velmi kvalitní paliva.

Jezdím na ONO, přidávám VIF. První auto na naftový pohon jsem prodal při stavu 384 tisíc km na tachometru, kolik bylo stočené, nemám zdání. Motor včetně jeho příslušenství bylo ve stavu prakticky nového vozu. Můj služební Master se prodal při stavu přes 300 tisíc km. Nikdy, podotýkám nikdy do nafty nikdo nic nepřidal. Jezdil s tím každý, kdo měl doprdeledíru, dostávalo to čoudy jako máloco. Motor dodnes novému majiteli šlape jako švýcarské hodiny. Má přes 550 tisíc km.
Na svém autě mám nyní 220 tisíc. Mám nesmírně citlivý systém piezo vstřikovačů Common Rail od Siemens. Motor má zvuk jako benzínový motor a kdo neví, že to je diesel, nepozná to, kouřivost prakticky nulová a celkový stav 1A.

Opravdu si myslíš, že právě Tvoje auto bude požadovat opravu za sto tisíc?


Moc čteš......
Naposledy upravil Marek dne pon dub 19, 2021 16:43, celkově upraveno 2
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod vodis » pon dub 19, 2021 16:37

Bud tankuju na Benzine obycejnou naftu, pripadne Robin Oil aditivovanou a v obou pripadech pridavam VIF do paliva.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Uživatelský avatar
vodis
 
Příspěvky: 1666
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Marek » pon dub 19, 2021 16:42

Úplně stačí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Teepee » úte dub 20, 2021 15:19

Marek píše:Opakuji znovu, řešíš nesmysly. ... ...
Opravdu si myslíš, že právě Tvoje auto bude požadovat opravu za sto tisíc?
Moc čteš......
Jeje, Marku, copak je nesmysl, pěkně se starat o svoje vlastní auto? A pindat tady o tom?
Jak mi přijde Oktávka robustní a šikovná, tak čekám, že DPFko, vstřiky, nebo čerpadlo mě jednou pozlobí. Jestli ne, tak super!
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Jan Vaníček » pon dub 26, 2021 09:21

Už jsem to psal X krát, jezdím na ONO, najeto statisíce, ob nádrž dávám VIF a nikdy problém. Vstřiky i DPF jednou na paškál přijdou, prostě to je opotřebitelná věc, stejně jako kola a brzdy. Jen díky přísadám o něco později. Ohledně toho nabíjení, pokud se odpojí na baterce kablík měření napětí, nabíjí to jako standardní alternátor. Od té doby, co jsem to udělal, nedobíjím. Jsem zvyklý jezdit 4-6tis. km měsíčně, bohužel teď jezdím i méně než 1000km/měsíc. Už se mi od podzimu několikrát stalo, že jsem celý měsíc netankoval. Tak holt budu mít drahé, ale málo ojeté auto :), až ho budu příští rok kupovat.
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Panthymaeus (Honza) » úte dub 27, 2021 21:37

Tak naše Octavia 1.9TDI PD 96kw teď vyžadovala trochu péče v servisu. Podle všeho za část problémů může trvalá víra v předepsané výměny oleje v autorizovaném servise. Při přibližně 400 tis. km (najezděno především kratšími přesuny v Praze) výměna vačky, hydroštelů, turba a repase vstřikovačů. Krátce předtím vyměněn EGR ventil. Teď zase jezdí jak za mlada (vlastně lépe, neb turbo se dalo o fous větší a motor prošel doladěním u odborníků v dieselpower). Výměny oleje budou častější a auto snad najezdí další porci kilometrů...

A celé to stálo do sta tisíc i s prací. Moc ale už k téhle magické hranici nescházelo. Nakonec padlo rozhodnutí opravit, jen protože je auto v rodině koupeno jako necelé roční, nestočené, v roce 2005 (+- rok) a protože v momentální situaci množství práce nechceme závazek v podobě leasingu.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
 
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Luděk Musil » stř dub 28, 2021 06:52

Panthymaeus (Honza) píše:… . Podle všeho za část problémů může trvalá víra v předepsané výměny oleje v autorizovaném servise. ...
Nějakej "longlife" s výměnným intervalem 30.000 :?:
To je jedna z věcí, které nevěřím :cry: Možná, kdyby to auto jezdilo denně +200 km mimo město :scratch: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10477
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

PředchozíDalší

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků