Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod JmJ » čtv dub 16, 2020 21:15

Za posledniho pul roku sem poslal do srotu dve feldy a obe slouzily cestne do posledniho kilometru, vzdy bez problemu startovaly a vubec motoricky fungovaly dobre bez velke udrzby, obe dojely na kastli. Obe najeto kolem 200 000 km a obe za svuj zivot zazily velky protivenstvi jako jizdu bez oleje nebo skoky do pole. I ten interier byl podle me slusne trvanlivy, zadne velke vrzani a hrkani, treba proti zigulu... ;-). Co bylo pro me dost blby bylo rizeni feldy bez posilovace. Proti zigulu mi to dycky prislo hrozne gumovy a tuhy. 1.6 s posilovacem to bylo neco jineho. To byla slusna formule. A to, ze z feldy sly vyndat cele zadni sedacky bez naradi, to bylo taky fajn. I kratka felda odvezla velky veci.

Mozna se to z kraje vyroby nezdalo, ale podle me to urcite spatny auta nebyly.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod zelvotron » pát dub 17, 2020 19:47

Mě teda na předchozí stránce dost zaujala informace o tom jak měl komanč připravenou felícii v roce 1984 a přijde mi to jako hodně alternativní historická línie.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod uha2324 » sob dub 18, 2020 06:25

Taky jsem se nad tim pozastavil. Je fakt ze pri vyvoji Favorita byly ruzne navrhy které kvuli nedostatku financi neprosly a realizovaly se az na Felicii, napriklad nizsi predni svetla, tvarovane vyplne dveri atd atd. mozna to bylo mysleno takhle. ale ze by byla Felicia pripravena v roce 1984, to rozhodne ne.

Za komancu bylo hodne dobrych navrhu které kvuli planovane ekonomice nemely sanci. Me by opravdu zajmalo proc v 70tych letech zastavili zavedeni Skodovky s motorem vpredu do vyroby? Nekdo tu psal ze tento prikaz neprisel ze SSSR. Mozna se to ani presne nevi a bylo to vice faktoru najednou. Je to velka skoda, protoze Skodovky 70tych a 80tych let hodne trpely spatne zvolenou zastaralou koncepci pohonu vse vzadu, to ty auta na 15 let uplne degradovalo.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
uha2324
 
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob dub 18, 2020 06:57

Proste vsechno co se vyprojektovalo delat neslo. Pokud se mela udrzet snaha o samostatnost v produkci lecsceho, bytova vystavba, armada v poctech co byla atd. tak proste neco takoveho byt povedeneho nedostalo zelenou. Nez hypersuperauto soudruh radeji napumpoval penize do jaderneho strojirenstvi. Na jezdeni na chatu ta stodvaca proste stacit musela. Pokud tedy vubec to auto a chata byla :-) . Ona ta snaha vse ukocirovat po sve linii ke konci dosti drhla. Na druhou stranu se to za par desetileti otocilo do dalsiho extremu kde pro par usetrenych dukatku nechas vsechno delat v Cine a ted je kazdej prekvapenej, ze to doma nejde.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Marek » sob dub 18, 2020 07:51

Dali jsme Číně stroje, vybavení, nástroje, projekty, know-how, vlastně všechno. Oni nám za to "dali" pracovní sílu.

Umíte si představit, co by se stalo, kdyby Čína zavřela hranice, přestala komunikovat a dělala mrtvého brouka? Já to vím. Svět chcípne.

Ať se nám to líbí nebo ne, ať si nekonečná řada spekulantů a jiných rádobychytrých říká, co chce..... Čína má celý svět na lopatě a stačí jen, aby trochu nechtěla spolupracovat a může si diktovat podmínky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Teepee » pon dub 20, 2020 07:48

Jak už zmínil KL, zrovna o Škoda jaderné strojírny je na youtube pár zajímavých historických dokumentů. Prostředků to stálo určitě nemálo.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod dandy » pon dub 20, 2020 16:25

zelvotron píše:Mě teda na předchozí stránce dost zaujala informace o tom jak měl komanč připravenou felícii v roce 1984 a přijde mi to jako hodně alternativní historická línie.


Pôvodný príspevok som akosi prehliadol, ale asi bol o tomto: https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/5 ... ovala-ndr/
Projektov na predohraby bolo viac, od upravenej užovky 105-120 (mám pocit, že prototyp je v depozite Škoda muzea v M. Boleslavi), cez prototypy z VMV Bratislava až po pokusy Tatrovky (tatra iba v rovine návrhov). Všetko v 60. až 80. rokoch. Jedným z problémov čs. produkcie však boli homokinetické kĺby. To čo boli schopné vyrobiť čs. podniky nemalo konštruktérmi požadovanú kvalitu a predovšetkým životnosť. Týkalo sa to aj Tatry 613, ktorá používala drahé kĺby od nemeckej firmy LÖBRO .
VMV Bratislava (pravda aj v spolupráci s výrobcami) postavil funkčné prototypy dodávok od 1.0 do 1.75 tony (ako náhrada za geniálne ale presluhujúce š1203), nákladné autá 3.0 až 5.0 ton (ako náhradu za už nevyrábané Pragy S5T), repre limuzínu (náhrada za T603) a veľa ďaľšieho. Nič sa v podstate nerealizivalo, len niektoré myšlienky sa pretavili do reality v podobe modernizácie existujúcej výroby.
No najväčším problémom vo vývoji noviniek nie len v oblasti motorových vozidiel bolo chaotické socialistické plánovanie, kde pravá ruka nevedela čo robí ľavá a hlava netušila, že má ruky. Ten čo tejto vete neverí nech si pozrie dokumentárny seriál Českej Televízie Zašlapané projekty (v archíve ČT, aj youtube).

P.S.: na feldu mi nesahajte!!! Felda je úžasne využiteľné premiestňovadlo, taký nezmar, pri slušnom zaobchádzaní takmer bezúdržbové vozítko do mesta a pre menej náročných aj mimo. Niektoré naše služobné mali vyše 1/2 mega km a išli furt.
uha2324 píše:pokud nekdo stale udrzuje Felicii a i s ni jezdi, je to obdivuhodne.

ja udržujem, Lukáš jazdí :D
starší členovia si môjho potomka pamätajú
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
dandy
 
Příspěvky: 873
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon dub 20, 2020 18:19

Lukas to ma dobre zarizene :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod radek mb » pon dub 20, 2020 19:50

Předohrab stodváca je skutečně v depozitáři. Naposledy jsem ji viděl v prosinci.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod uha2324 » pon dub 20, 2020 23:09

Zajmavy clanek.
Vedel jsem o tech autech s motorem vpredu a nahonem vzadu.
O tom predohrabu jsem si myslel ze byl jen na papire. Nedavno jsem videl dokument o Wartburgu a tam popisovali novy Wartburg ktery mel 4takt ze Skodovky a rikali ze ro Honecker zarazil. Ale ze se paralelne vyvijela i Skoda nezminili.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
uha2324
 
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod valda1971 » úte dub 21, 2020 12:45

Ano - o spojení Wartburg kastle + Škoda motory se za komančů psalo, pak to utichlo.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7200
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Luděk Musil » úte dub 21, 2020 12:52

Ano. I o té raritě Š120(?) kontra přední náhon z R19(?), kterou RadekMB viděl v prosinci, se taky někde psalo.
Někde tu je taky úprava Š120(?) kontra motor VAZ 2106 … ale to byl (tuším) MTX speciál pro soutěže.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Cory » úte dub 21, 2020 14:26

V BAZ sa vyrobilo niekolko kusov rapidiek s motorom 2106. Jeden exemplar som videl nazivo v BA, aj som sa v nom viezol. Motor bol normalne zapisany v TP. A veko ventilov malo nalievacie hrdlo vpredu :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Laďuša » stř dub 22, 2020 08:15

Tak Škodovka udělala lecjaký prototypy. Ňákej předohrab měl třeba kola na tři šrouby, protože tušim využíval i techniku jiný automobilky, která to tak používala. Nevim, Dacia?
Jinak mi vždycky fascinujou ty konspirační teorie, že se něco zakázalo, aby to nebylo lepší než v SSSR a tak. I v železničních kruhach to bují a přitom to jsou blbosti. Inu jak to napsal vejš Křečík.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Saša » stř dub 22, 2020 20:37

Tři šrouby mněl citroen a také od něj odvozený olcit.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

PředchozíDalší

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků