zelvotron píše:Mě teda na předchozí stránce dost zaujala informace o tom jak měl komanč připravenou felícii v roce 1984 a přijde mi to jako hodně alternativní historická línie.
Pôvodný príspevok som akosi prehliadol, ale asi bol o tomto:
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/5 ... ovala-ndr/ Projektov na predohraby bolo viac, od upravenej užovky 105-120 (mám pocit, že prototyp je v depozite Škoda muzea v M. Boleslavi), cez prototypy z VMV Bratislava až po pokusy Tatrovky (tatra iba v rovine návrhov). Všetko v 60. až 80. rokoch. Jedným z problémov čs. produkcie však boli homokinetické kĺby. To čo boli schopné vyrobiť čs. podniky nemalo konštruktérmi požadovanú kvalitu a predovšetkým životnosť. Týkalo sa to aj Tatry 613, ktorá používala drahé kĺby od nemeckej firmy LÖBRO .
VMV Bratislava (pravda aj v spolupráci s výrobcami) postavil funkčné prototypy dodávok od 1.0 do 1.75 tony (ako náhrada za geniálne ale presluhujúce š1203), nákladné autá 3.0 až 5.0 ton (ako náhradu za už nevyrábané Pragy S5T), repre limuzínu (náhrada za T603) a veľa ďaľšieho. Nič sa v podstate nerealizivalo, len niektoré myšlienky sa pretavili do reality v podobe modernizácie existujúcej výroby.
No najväčším problémom vo vývoji noviniek nie len v oblasti motorových vozidiel bolo chaotické socialistické plánovanie, kde pravá ruka nevedela čo robí ľavá a hlava netušila, že má ruky. Ten čo tejto vete neverí nech si pozrie dokumentárny seriál Českej Televízie Zašlapané projekty (v archíve ČT, aj youtube).
P.S.: na feldu mi nesahajte!!! Felda je úžasne využiteľné premiestňovadlo, taký nezmar, pri slušnom zaobchádzaní takmer bezúdržbové vozítko do mesta a pre menej náročných aj mimo. Niektoré naše služobné mali vyše 1/2 mega km a išli furt.
uha2324 píše:pokud nekdo stale udrzuje Felicii a i s ni jezdi, je to obdivuhodne.
ja udržujem, Lukáš jazdí
starší členovia si môjho potomka pamätajú