Stránka 8 z 19

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pát dub 03, 2020 06:45
od Teepee
Podělím se o malé jubileum, ať tu řeč nestojí.
Tátova Felicia, se kterou jsem taky něco najezdil a na její jednoduchost, spolehlivost a praktičnost nedám dopustit, včera, cestou pro kuřata, překročila 100 000km.
RV 1996, série Atlanta, u nás od 10/2002 a 30 000km.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pát dub 03, 2020 07:17
od Marek
Poslední škodovka...... A je to přesně tak, jak jsem napsal.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pát dub 03, 2020 07:21
od Tommel
Sotva zajeto, na Oktavce mám aktuálně 533tkm :lol:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pát dub 03, 2020 09:15
od Teepee
Tommel píše:Sotva zajeto, na Oktavce mám aktuálně 533tkm :lol:
Měl jsem pár měsíců půjčenou Felicii kombík, která měla 225 000km. A bylo to na ní už dost znát, motor šustil, v kopci se hřál, tlumiče KO tak se houpala jak loď, zadní ložisko v zatáčce hučelo... Feldy asi tolik nevydržej. :cry:
Ale díky Tome za optimismus pro Oktávku :thumbright: , doufám, že mi OIII 1,6TDi 77kW vydrží bez problémů až do konce v cca 350 000km (moc tomu ale nevěřím). :rolleyes:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pát dub 03, 2020 11:29
od Marek
Je potřeba mít na paměti, kolik Felicia stála a pro jaké uživatele byla primárně určena.

Navíc pokud se bavíte o Octavii, to je sice možný, ale Octavia není škodovka. Pouze se tak jmenuje.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pát dub 03, 2020 16:22
od Viko
Aj naša felicia mala minulý mesiac jubileum a to 20 rokov života. Najazdené má 210 000, a mal bych na tom spraviť konečne dutiny :mrgreen:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2020 06:20
od Marek
S Felicií jsem toho osobně moc nenajezdil. Sotva pár tisíc. Jednu jsem hodil na střechu do pole, to si pamatuju dodnes. Ale jinak jen zákaznické vozy.

Myslím, že pro nenáročné uživatele "mého typu" to bylo fajn auto a i se všemi svými nedostatky Čechům stačila. Její problém byl, že na trh přišla pozdě a navíc v době, kdy už nebyla atraktivní. Kdyby bývala přišla o 10 let dřív, jak ostatně bylo původně v plánu, dočkala by se pomníku slávy, nikoli posměchu. Ona totiž Felicia byla kompletně připravena k výrobě skutečně o 10 let dřív, než přišla. Ovšem soudruh byl jiného názoru.

Jinak si osobně myslím, že její konstrukce na dnešní provoz již dávno nestačí a sám bych se v takovém voze na silnici skoro bál. Když vidím kolem sebe všechny ty mastodonty, připadal bych si ve Felicii podobné, jako mi bylo třeba v Matizu. Skoro totéž, jak kdybych seděl na židli na dvoukoláku.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2020 06:46
od radek mb
Marek píše:...ostatně bylo původně v plánu, dočkala by se pomníku slávy, nikoli posměchu.


Nejsem si vědom, ani jsem nikde nezaznamenal, že by Felicie i v době svého uvedení na trh byla nějak vysmívaným autem. Na tu dobu to bylo fajn auto. Jasně, v dnešní době je překonané, ale dříve třebas trojkový Golf nebyl takový mastodont jako je dnešní. A v provedení LaK to byla lahůdková kára.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2020 07:11
od Marek
Posměchu se dočkala teď. A to je myslím škoda, vzhledem k její minulosti.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2020 11:00
od uha2324
to je prirozeny vyvoj, Felicia je dnes jeste celkem dostupna a na dnesni dobu je uz zastarala. casem moc nebudou a v lidech zacnou vyvolavat hezke vzpominky na dobu minulou. Zigulik si timto stadiem posmechu prosel pred 20ti lety. dnes uz se nikdo nesmeje ani hadraplanum.
mne se vic libi Favorit - krasna ukazka socialistickeho realismu kdy se muselo bez zdroju kreativne hledat moderni reseni. Felicia je koncernovy face-lift, jen na Favoritu dotahli to na co pred VW nebyly penize.
pokud nekdo stale udrzuje Felicii a i s ni jezdi, je to obdivuhodne.
Feliciema jsem v polovine 90tych let projezdil kus Evropy a krome 1,9D to byly super auta. naftovy motor byl na Felicii moc tezky. a 1,6 hur topila. 1,3l byla nejlepsi :-)

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2020 12:55
od Marek
Motory VW, jak 1,6, tak i 1,9D, byly moc těžké oba. Byly to staré motory s litinovými bloky, navíc motor 1,9D byl ke všemu tomu zcela nesmyslně nakloněn dopředu, čímž se ještě zhoršily už tak nevalné jízdní vlastnosti. A při návrhu vozu Felicia v první polovině 80. let se s jinými motory, než 1,3 od škodovky, do sériové výroby vůbec nepočítalo. Takže proto to stálo za pendrek.

Motor 1,6 byl pro potřeby Felicie úmyslně a záměrně výkonově omezován, a to nejen softwarově. Byly tam i úpravy hardwarové. Ten motor totiž původně existoval ve dvouvačkové verzi 1,6 16V s výkonem 88 kW. Pro potřeby Felicie, později Octavie a některých dalších vozů koncernu se vyvinul tento motor s jednou vačkou o omezeném výkonu 55 kW. Spodní část motoru, tedy blok a veškeré vnitřní díly, byly shodné. Je to logické, ve Felicii by se lidi zabili, kdyby tam dostali 88 kW.

Do Octavie se tento motor dával do roku 2000 (pak neprošel emisní normou Euro3 a byl nahrazen motorizací 1,4 16V o stejném výkonu), a to hned z několika důvodů. Předně ten motor pro Felicie musel někdo zaplatit, takže ho použili i jinam, i do Octavie. Tím nabídli poměrně velký a prostorný vůz s levným motorem, čímž Octavii zpřístupnili méně finančně situovaným zákazníkům. Že to nejede, není podstatné, hlavně, že mám Octavii. A kdyby Octavii dali motor s původním výkonem 88 kW, nikdy by se neprodávali motorizace 1,6 74 kW a 2,0 85 kW. To byly další motory staršího data výroby, které koncern potřeboval zpracovat a vyčistit sklady. Všechno odnesla právě Octavia.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2020 13:58
od Viko
A tie 88kw verzie motoru 1.6 AEE sa používali v nejakých vw?

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2020 14:32
od Marek
Samozřejmě se ten motor nejmenuje AEE. Dával se do Pola, co vím, možná i jinam. AJV 88 kW / 6200 rpm, ARC/AVY dokonce 92 kW / 6200 rpm.

Abych to upřesnil: verze s jednou vačkou a výkonem 55 kW nebyla určena jen pro Felicii. Ty motory se dávaly i do jiných modelů koncernu. Opačně řečeno, motorizace 88 a 92 kW pro Felicii určené nebyly. Neumím si dost dobře představit sériovou Felicii s takovým výkonem. To by bylo mrtvých.....

Blok válců je v obou případech stejný, jak verze 55 kW s jednou vačkou, tak verze 88 a 92 kW se dvěmi. Rozdíl je v délce rozvodového řemenu.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2020 19:16
od Viko
Dik za odpoveď, zaujímavá predstava to je. :mrgreen:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

PříspěvekNapsal: pon dub 06, 2020 12:47
od Jan Vaníček
Felicii jsem měl rád, hodně se mi líbila hlavně FL verze. Ta u rodičů i se svými nedostatky vyhrála v roce 2000 před Fábií. Perfektní na ni bylo, že se dala slušně následně vybavit. Původně to byl model Trumf se servem (1,3), takže vypadala jako GLX, pak dostala střešní okno, el.okna, zrcátka, výškové sedačky, palubák, no povedlo se mi tam napáchat i ABS. Klima bohužel nešla, protože když byla na konzole pumpa serva, už tam nešel dát kompresor. Jinak švagr dával letos v únoru Felicii 1,3 do šrotu s nájezdem 470tis., z toho zhruba 350 na LPG. O 20tis. přeskočila Formana. Obě auta s původními motory a převodovkami. Felicie ale měla motor horší než Forman, zhruba od 300tis. musel dolévat olej, forman až do posledku vydržel od výměny do výměny (oboje LPG). Honza