Panthymaeus (Honza) píše:Marek píše:Ach jo. V tom případě, pokud to není nezbytně nutné, bych Honzovi doporučil používání olejů VW 505.01. No a protože ASZ je motor bez filtru pevných částic a olej se plánuje měnit po 10-12 tisících, není k používání oleje VW 507.00 vůbec žádný důvod.
Zatím to vidím tak, že doma se budeme starat o žigulíky a Octavii se nám budou starat u DieselPower. Máme jen jedny ruce a žigulíky dáváme bez větších problémů. Navíc pro Octavii by jsme museli kupovat nějakou diagnostiku, aby se vynulovala výměna oleje...
Tak nakonec to dopadlo tak, že se před asi dvěma měsíci měnil olej doma.
Volba nakonec padla na obdobný, jako nám tam nalili při opravě.
Millers Oils EE Performance C3 5W-40 splňující normy VW 511 00, VW 502 00 / 505 01, VW 502 00 / 505 00, VW 500 00 / 501 01
Vynulování jsem zvládl přes zakoupený VAG-COM (VCDS).
Další příhoda s Octavií na sebe nenechala příliš dlouho čekat...
Před asi měsícem jsme se vydali na cestu do Poděbrad na prohlídku Nivy. Při cestě zpět se rozsvítí chyba ohledně nedostatku chladící kapaliny. Vystoupíme, koukáme s tátou pod kapotu a ejhle plastová přepadová koule prázdná a vše okolo prolité kapalinou. Utrhl se přívod z okruhu. Nalijeme čistou vodu z kanystru a hadičku nasazujeme na poslední milimetry u nádržky a vyrážíme na dálnici směr Praha. Co si budeme povídat, zázrakem se hadice udržela až do Prahy, ale přes Prahu jsme museli dolévat asi ještě 3x. Při dojezdu domů už jsme neměli v kanystru vodu žádnou. Tohle bylo v sobotu odpoledne. V pondělí kupujeme novou nádobku a za chvíli je vyměněná.
Přitom se mi povedlo vyměnit i snímač otáček vačkového hřídele. Na ten si auto začalo občas stěžovat v chybách načtených diagnostikou. Všichni tvrdili, že má být nepřístupné pod rozvody motoru, nevím, povedlo se ho vyměnit jen po sundání plastového krytu.
Pak auto udělalo úspěšně technickou (ve zprávě jen problém s korozí nenosných částí vozu) a teď diagnostika hlásí, že ještě blbne snímač polohy klikového hřídele. Když jsem tam koukal, tak u nás to drží nějaký divný mnohohranný šroubek a nikoliv všude zmiňovaná desítka šestihran. Někde musím zjistit, co si na to koupit za golu - počet hran v tomhle místě jen tak nespočítám.
Krom těhle malých polízanic jsem měnil za poslední rok snímač zatížení na přední nápravě, tyčku snímače zatížení na zadní nápravě, v zimě vařil držák výfuku a řešil výměnu vypálených parabol xenonů za biXenonové (svítí to teď zase krásně). Čeká mě tedy ještě snímač klikového hřídele a musí se vyřešit výměna výměníku topení - někde prolíná a bohužel kvůli tomu prý musí ven palubka. Nedivím se, že se do toho nikomu nechce
Nájezd asi 450tkm.