Poslední dva příspěvky jsou, jak, kdybych je psal já sám
Nicméně k tématu. S Octáviemi jezdím někde od roku 1998, jak s firemními, tak s vlastními všech generací, vystřídal jsem různé benzinové i dieselové verze a pokud budu počítat auta, se kterými jsem najel více než 5 tis.km, pak jsem na čísle 10.
Myslím si, že už žádná nová Octa nebude taková, jaká byla první generace, co se týká kvality a použitých materiálů. Samozřejmě je to i díky tomu, že u první generace bylo velmi málo "hejblátek a kurvítek", ale hlavně díky tomu, že se Škoda chtěla dostat novým modelem, novou třídou na úplně jiné trhy a zákazníky a jednalo se o značný zlom v historii značky.
Octavia 3 je, dle mého názoru vzhledem k obecnému vývoji k větší "spotřebnosti" velmi slušné auto v rámci své třídy, leč dle mého názoru příliš drahé, nebo by měla mít za danou cenu různé "doplňky" alespoň v ceně. Nemohu např. skousnout že auto v jedné z nejlepších výbav v ceně 650 tis. nemá dešťový/světelný snímač, rezervu za příplatek a pod..
Užívám O3 combi 2,0 TDI 110kW (není má ale leasingové společnosti). Má pár neduhů, které jsou popisovány na fórech má, nicméně mě osobně to auto padlo do ruky po prvním usednutí za volant a jízdu si i po 11 měsících a téměř 45tis. stále užívám.
Moje auto již má "vyladěný" podvozek, není to žebřiňák, jako vozy z prvních měsíců výroby, to se mi líbí, protože preferuji komfort. Řízení je lehčí, ale auto jede přesně tam, kam chci, nemám výhrady. Měl jsem, ale díky vadě, která se objevila při ca 15 tisících a trvalo dalších 15 tis. než se mi podařilo vyřídit jedinou reklamaci, kterou jsem měl (výměna kompletního modulu řízení - výrobní vada). O3 je zhruba stejně hlučná jako O1, O2 na tom byla daleko lépe. Mě osobně je to jedno, ale zase, O1 i 2 měly v interiéru "měkčené" plasty, tady jsou většinou jen obyčejné, zas je tu víc chromu. Zadní náprava je kapitola sama pro sebe. Z hlediska údržby je v pohodě - je prakticky bezúdržbová na rozdíl od víceprvkové. Nenáročnému, nesportovnímu řidiči jako jsem já stačí, byť bych si u auta za uvedenou cenu představoval něco jiného. Co se mi ale přihodilo minulý týden bylo dost nepříjemné a hlavně nebezpečné. Do kufru jsem v OBI naložil asi 400kg betonových dlaždic (což je sice dost, ale vzhledem k tomu, že jsme jeli jen dva tak nic tragického) a ta zadní náprava se začala neskutečně kroutit a auto plavat. Když jsem se dostal do vyjetých kolejí, nešlo jet přes 60. To je jasný důkaz odlehčení zadní nápravy. To se mi s O1 nikdy nestalo. Samozřejmě, že svoji roli hraje i velký převis kufru. Ani jízda s vozíkem není výhrou. Nikdy jsem moc nepřemýšlel, jak ho naložit, tady musím vlek nakládat velmi opatrně, co nejvíce na nápravu, jinak to velmi trhá s autem (u jiných vozů se stejným vlekem to neznám)
Co hodnotím jako absolutní plus je zvětšený rozvor a motor. Díky nárůstu rozvoru je na zadních sedačkách slušný prostor. To je rozdíl proti současnému Golfu variant, který jsem zvažoval. Ten má sice víceprvkovou zadní nápravu, ale asi o 6 cm menší rozvor.
110kW je na běžné i svižnější ježdění dostatečný výkon. Já osobně jeho potenciál při většině běžné jízdy nevyužívám, ale pro předjetí nebo krizové situace tam ten výkon je a dá se na něj spolehnout. Maximálka u mého auta je 230. Jezdím na naftu od ONA, jednou za dvě-tři nádrže tam dávám aditivum a žádný problém.Stejně jsem praktikoval i u minulého auta s motorem CR a žádný problém. Průměrnou spotřebu za 11 měsíců mám 5,01L, poslední měsíc 4,78L.
Je opravdu potřeba dávat pozor při rozjezdu z nízkých otáček na případné "chcípnutí", ale to je jen o zvyku (dělala to i O2 s 2,0 CR), buď dávat jedničku, nebo nechat trochu proklouznout spojku (stalo se mi to včera poprvé, co toto auto mám). Řazení je přesné, ale hlučnější oproti předchůdkyním.Ihned jsem si zvykl na "bezklíčkový" provoz a už bych neměnil. Měl jsem štěstí, protože v době objednání to bylo za příplatek, nicméně díky dlouhé dodací lhůtě se změnil modelový rok a prodejce mě upozornil, že si to ještě mohu doobjednat s nulovým příplatkem (taky zvláštní systém - pár věcí si člověk k dané výbavě musí přiobjednat, byť jsou za 0,-, ale musíte to vědět). Barvu mám červenou, koupil jsem si pár černých doplňků + originálních polepů , nechal zatmavit zadní okna a s tím to vypadá velmi dobře. Je to kompromis, kdy se mi nechtělo moc připlácet za metalízu. Dnes se připlácí 4 tis. i za bílou barvu - dobrá šílenost. Honza