Octavia III

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Re: Octavia III

Příspěvekod mayo456 » sob kvě 30, 2015 19:14

toto má remeň. pred tým tie prvé TSI sa mi zdá že ali reťaz.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
mayo456
 
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: Octavia III

Příspěvekod Marek » sob kvě 30, 2015 21:08

Zlatý řemen. Řetězy na moderních motorech se totiž neskutečně se*ou.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Octavia III

Příspěvekod Cory » sob kvě 30, 2015 21:24

Clovek by cakal, ze retaz je istota, ako u stareho zigula..ale asi sa mylim.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Octavia III

Příspěvekod mceza » ned kvě 31, 2015 09:18

Tak tak. V každé motoristické příručce se píše, že řetěz v motoru je zárukou spolehlivosti a trvanlivosti... s výjimkou motorů VW...

Táta míval jako zaměstnanec Škodovky vždy Superby. Až poslední Octavii si objednal 2.0 TDI 110 kW, tedy se stejným motorem, co jsme předtím měli v Superbu. A to auto byla jedna obrovská tragédie. Tak strašnou převovodovku jsem v životě v ruce neměl. Auto vůbec nejelo, bylo líné, řazení do brutálně nízkých otáček.
Auto mi neustále chcípalo. Člověk krokem přijel na křižovatku (nejčastěji kruhový objezd), měl tam dvojku a chtěl odjet. Naprosto běžný úkon s jakýmkoli jiným autem, co jsem v životě řídil. Tady to chcíplo... Aby se to rozjelo na jedničku (je to turbodiesel), musel na tom člověk pořádně stát...

Táta byl stejně zklamaný jako já (protože jinak je to krásné auto), takže si objednal jiné.

A to už jsme u 1.8 TSI, 132 kW. Oktávka s tímto motorem má narozdíl od ostatních "neRS" lepší nápravy, převodovka je laděna tak akorát. Proti TDI verzi je to nebe a dudy.

Co bych jí vytknul, tak docela hlučnost v interiéru. Motor není slyšet, ale hluk od kol a z podběhů tam docela je. A doslova mě rozčiluje ten přeposilovaný volant. Je to sice pohodlné, zatáčet se dá snad i pohledem, ale nulová odezva od vozovky a prostě mi to nesedí. Také je vidět, že to má podvozek nastavený pro kombík, tak to dost poskakuje.

Každopádně gratuluji k novému autu. Ze současného výběru vozidel na trhu to je určitě velmi dobrá volba. Jen já bych radši kombíka (kor, když píšeš, že chceš větší auto) a osobně bych šel do jiné barvy, stříbrná mě nějak omrzela :D
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Uživatelský avatar
mceza
 
Příspěvky: 2068
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno

Re: Octavia III

Příspěvekod Marek » ned kvě 31, 2015 16:48

Nejnovější TDi motory jsou díky filtru pevných částic, bohužel, pocitově línější. Ale pouze pocitově. Ten výkon tam je.
Další, ale myslím si, že nejzásadnější negativní vliv na pružnost těchto motorů, jsou mnohdy až nehorázně dlouhé kvalty. Je sice pravda, že delší převodování je člověku příjemnější, zejména u motorů s maximem točivého momentu v nižším pásmu otáček. Ovšem co VW předvádí v poslední době, to nemá obdoby.

Nemusím chodit daleko. Fabia II s nejslabší motorizací 1,6 TDi, a sice 55kW. Ta má čtyřku tak dlouhou, jako já na Galaxy pětku. Na pátý stupeň to má devadesátikilometrovou rychlost na necelých 1600 otáčkách. To je příšerně dlouhé, zejména u tak slabého motoru. S tím se prakticky nedá jet - pokud ano, nedá se s tím zrychlovat.
Tímto trendem jdou nyní všechny vozy koncernu, což považuji téměř za zločinné. Nic proti delším kvaltům, ale tohle je k ničemu a kontraproduktivní. Ano, na dálnici sice netočím otáčky, ale po městě se často nedá souvisle jet ani trojkou.

Celé tohle divadélko s extrémně dlouhými kvalty je pouze a jen kvůli emisím CO2 - jiný důvod to nemá. Že auto pocitově vůbec nejede, je permanentně podtočený motor (čímž trpí především dvouhmotová spojka a převody) a s každým přidáním plynu se rapidně zvyšuje okamžitá, tudíž i průměrná spotřeba paliva, to je jedno. Hlavně, že jim to vychází na emisích do Euro šestky, magorům.


Ovšem potvrzuje to moje letité tvrzení, které se tu v minulosti mnozí snažili popřít. Na pružnost motoru nemá vliv výkon motoru, ale točivý moment. Nevěřili jste - máte to tu potvrzené :-).
Výkon motoru je pořád stejný. Točivý moment motoru se násobí převodovkou (tedy rychlostním stupněm a stálým převodem rozvodovky). No a pokud je převodovka tvrdá (rozuměj má dlouhé převodové stupně, případně rozvodovku), auto prostě nemá tu pružnost, jakou byste čekali a připadá vám líné. Ale výkon tam je pořád ten, na který jste byli zvyklí, pánové :-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Octavia III

Příspěvekod mayo456 » ned kvě 31, 2015 19:00

mne tá prevodovka pri 1.4 TSI príde tiež niekedy zbytčne dlhšia keď chcem dajme tomu pri 70 km/h poriadne zrýchliť musí tam ísť trojka. pôjde to aj na 4 alebo 5 ale je to lenivé. kažopádne žiadna katastrofa to nie je no vedel by som si predstaviť trochu inak odstupňovanú prevodovku.
čo sa týka hluku Octavie III hlavne pri vyšších rýchlostiach (cca nad 140 km/h) kritizoval to každy koho som stretol a je to asi spôsobené príliš veľkými a zle tvarovanými spätnými zrkadlami, možno tesnenia dverí. každopádne hluk vzduchu je na túto kategóriu aut dosť značný. čo mi trošku vadí že zadnými kufrovými dverami treba buchnúť trochu silnejšie lebo keď ich len dovriem tak sa zabuchnú na prvú polohu. paradox je že na 35 ročnej lade stačí kufor iba jemne doťuknúť. to bude asi dané hmotnosťou dverí na octavii ich veľkosťou. čo sa týka voľby sedan/ kombi mne treba kufor hlavne čo sa objemu týka nezvyknem prevážať veľké objemné veci ale hlavne vozím veľa vecí na chalupu takže toto stačí. a keď už potrebujem naložiť niečo veľké dokúpil som si "neviditeľné" ťažne zariadenie ktoré na počkanie pričarujem, zapnem vozík a odveziem čo treba. myslím si ale že každému autu sa dajú vytkúť nejaké detaily a zatiaľ ako píšem som s nim spokojný. mám športovo elegantné auto, nenáročné na servis, údržbu. diely za 5 korún, vedia to opraviť všade keďže je to simply clever a trúfam si povedať že v pomere dnešných aut je to niečo ako kedysy Škoda 120 GLS prípadne Lada 1200.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
mayo456
 
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: Octavia III

Příspěvekod Majo » ned kvě 31, 2015 21:13

co sa tyka retaze... odkedy som videl nazivo jedno prevedenie retaze v motore, uz si nemyslim, ze je zarukou spolahlivosti. Fiat Cinquecento 700ccm. Rozvod OHV retazou. Bez akychkolvek napinacich mechanizmov. Cim viac nalietane, tym volnejsia(ako inak) a tym vacsie riziko s tym autom vyliezt za tabulu mesta, nebodaj hranicu okresu...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Octavia III

Příspěvekod Roman » pon čer 01, 2015 08:30

U "starych" aut to bolo inac (aj sol bola vtedy slansia :-) ). Na Dacii vyzerala retaz v porovnani s zigulom a vtedajsou S100 ako detska hracka - jednoradova - vyzerala ako bicyklova a 250 000km som o nej ani nevedel.
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Octavia III

Příspěvekod Jan Vaníček » pon čer 01, 2015 11:23

Nevím, co bylo u toho Fiata za problém s řetězem, ale decto stejný motor mám ve Fiatu 600D a tam se poprvé ten řetěz měnil na nějakých 250tis, kdy už byl totálně vahaný a kola byla jak jehličky (v 80 tých letech při GO se nový nepodařil sehnat, už někde okolo roku 1996). Obdobná koncepce je i u všech Škodovek až po Fábii 1 s klasickým Škoda motorem. Výdrž toho řetězu hodně ovlivňuje vůle na hlavních ložiscích na klice - tedy přesněji jeho "vytahání". H
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Octavia III

Příspěvekod mayo456 » pon čer 01, 2015 11:56

tieto auta čo tu spomínate sú staré 30-40 rokov ale cinqecento je relatívne moderné auto a príde mi divné že nemá napínaky ani nič podobné.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
mayo456
 
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: Octavia III

Příspěvekod Atex » pon čer 01, 2015 12:03

No hlavně jsou už nové naftové motory tak moc na hovno, že nemá logiku je kupovat, filtr pevných částic - snižuje výkon, né jen že má nějakou životnost, ale také je šíleně ovlivnitelná řidičem a smyslem využití vozu. Spotřeba jde s přísnějšíma normama Euro stále nahoru. Takže Nové naftové auto s tímto filtrem je dobré POUZE jako firemní vůz na dlouhé trasy, kde ho nikdo nešetří, tam se možná vyplatí, ale nám ne. Cena nafty je další mínus, spolehlivost už dávno není to co bývalo, už je to na stejné úrovni s benzínama. Když sečtete náklady na provoz nového naftového auta, budou náklady s naším využitím auta větší.

Nejlepší je koupit benzínový motor bez turba o 60ti-70ti kilowatech, měnit olej každých 10tkm (né 30) a jezdit :)
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Octavia III

Příspěvekod Jan Vaníček » pon čer 01, 2015 13:04

Cinquecento je auto z počátku 90tých let, které má tento motor převzatý z F Panda, Uno (modernější a hlavně s větším objemem byly motory FIRE), ty to mají z F127 a ten to má z F850, který to měl ještě vzadu. A F600D má zástavbově téměř identický, jen tam je jiný objem a točí se na druhou stranu. Právě rozvodový řetěz jsem do 600D pak nakonec použil z F127 a pouze podložil malé rozvodové kolo. Tedy znám velmi dobře včetně toho, že na klice mají tyto motory stejné ložiska. H
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Octavia III

Příspěvekod Majo » úte čer 02, 2015 07:00

Atex píše:Nejlepší je koupit benzínový motor bez turba o 60ti-70ti kilowatech, měnit olej každých 10tkm (né 30) a jezdit :)

komu sa nehnusi LPG sa nemusi takto "krotit". A mne sa LPG hnusi podstatne menej ako nafta. Moje 142kW béemwéčko na LPG, jazdi kilometrovo stejne "draho" ako HáTéPé bez LPG. Udrzba je lacnejsia, aj kvalitne diely sa daju zohnat za prijatelne ceny a ich vydrz je priam neskutocna(na dnesnu dobu). Takze mam lacne auto, do ktoreho sa nebojim sadnut a spravit na otocku 1600km(a este pritom tahat dalsie auto na podvale s minimalnym narastom spotreby). Ale kazdy kto ma HTP mi bude hovorit ako mozem chodit na tak drahom aute...

To Cinquecento som rozoberal len kvoli hydrostelom, ktore odisli asi po 150tkm a ta retaz ma len "zarazila". Ze by sposobila za celu zivotnost(220tkm a este by jazdilo keby sa spravil "velky servis") nejaky problem, to nie. Ale presne ako pises - ozubene kolesa ako ihlicky, retaz volna vytahana. Ale zalozil som ju spat a dufal... a vydrzala az do odstavky auta...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Octavia III

Příspěvekod Marek » úte čer 02, 2015 18:54

HTP je mimořádně drahé auto, o tom něco vím.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Octavia III

Příspěvekod mayo456 » úte čer 02, 2015 20:44

mne Htp nesedí už len v tom že je to trojvalec a podľa môjho názoru jeden valec mu chýba. celkove prejav toho auta mi prišiel taký... mal som možnosť jazdiť s jednou takouf abiou čo mala cca 50 000 km nič to nešlo, trochu hlučné spotreba katastrofa a potom s jednou ale mala 150 000 km a to bolo hlučnejšie ako vybehaná Lada no katastrofa. najlepšie to je vidieť v kopci keď to htp nestíha na 35 ročnú Ladu 1200. proste ani zadarmo. mali tam nechať radšej 1.4 MPI. konštrukčne je sice starý 40 rokov ale bol podľa môjho názoru spoľahlivejší a lepšie urobený.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
mayo456
 
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

PředchozíDalší

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků