Stránka 1 z 2

Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

PříspěvekNapsal: pon kvě 25, 2015 19:57
od Sid
Po mcezovom citovaní môjho príspevku: Ja som to nemyslel na nikoho z Ladaklubu, ale na autorov rôznych odborných hodnotení vozidiel. Vždy to píšu škrabalovia, čo vedia o autách nič a za pár korún by aj hovno na tanieri ako najlepší zákusok pochválili.. Ak to niekto náhodou pochopil zle a zobral osobne, tak sa ospravedlňujem.
Ale na druhú stranu aj ja tu pociťujem takú atmosféru, že veľa ľudí tu proste na všetkom hneď hľadá chybu, ale že sami majú všetko zle nevidia...

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

PříspěvekNapsal: pon kvě 25, 2015 20:02
od Luděk Musil
Dobře - dám Vám druhou šanci ... ale hoši - opatrně ... našlapujte hoooodně opatrně! L.

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

PříspěvekNapsal: úte kvě 26, 2015 11:28
od BeerRudolf

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

PříspěvekNapsal: úte kvě 26, 2015 12:32
od Sid
Celkom zaujímavé čítanie.

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

PříspěvekNapsal: úte kvě 26, 2015 14:33
od Marek
Pánové. Do motorů dělám už poměrně dlouhou dobu a mohu zodpovědně říci, že v dnešní době je opravdu umění a velké štěstí, narazíte-li na spolehlivý motor. A to nemyslím v rámci jednotlivců, ale v globálu.

Dnes jsou motory, a to jak zážehové, tak i vznětové, doslova prošpikovány spoustou elektronicky řízených nesmyslů, které jsou pro běžný provoz člověku více či ještě více k ničemu. Jedná se o komponenty, které jsou v motorech pro jedinou věc - aby motor splnil emisní normy. Tyto věci jsou tzv. "kurvítka", tedy komponenty se statisticky nejvyšší mírou poruchovosti.

Zkuste dnes s motorem na naftu najet půl milionu kilometrů na původní turbo, původní hydraulická zdvihátka a původní těsnění pod palicí. To se nikomu, nebo téměř nikomu nepovede. Stejně tak motory benzinové, dnes často s přímým vstřikováním paliva, jsou nehorázně problémové.

Dnes si vybrat auto, kde bude pohonná jednotka bez problému, je prakticky z kategorie snů.


Proč myslíte, že mám auta vyrobená před rokem 2000? :-)

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

PříspěvekNapsal: úte kvě 26, 2015 14:51
od Sid
Netreba to vidieť zas všetko tragicky. A aj tie autá roku 2000 tiež nemôžu jazdiť večne. Veď predsa každé auto si vždy žiada investície a opravy/údržbu. Nechať vymeniť turbodúchadlo, alebo zdvihátka nieje žiadna tragédia. Nieje to investícia, ktorá sa robí každý rok.

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

PříspěvekNapsal: úte kvě 26, 2015 18:46
od Vašátor
No, teta si pořídila (firemní vůz) BMW X3 3.0 turbo benzín. Po 40 000km a 3 letech provozu jela na běžný servis, s fungujícím vozem. Po výměně svíček volali, že motor neběží pravidelně, načež tam auto stálo celý týden. 3 dny po vrácení automobilu se rozsvítila kontrolka motoru, auto začalo cukat, zastavilo se a šmitec. Onen autorizovaný autoservis tento vůz X-drive odtáhnul na tažném motýlu :!: , načež opravu nacenili na 120 000kč, protože prý za všechno mohl vadný diferenciál, načež odešli 2 vstřikovače. Tudíž nejen že dnes neumí udělat běžný servis, rozeserou na co přijdou, ale ještě dělají ze zákazníků naprostý idioty... díky právníkovi nakonec vše vyměnili zdarma, ovšem auto tam stálo skoro 14 dní.

Tudíž nové auto? Děkuji, nechci ....

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

PříspěvekNapsal: úte kvě 26, 2015 20:10
od Jan Vaníček
To, že dnešní auta již zdaleka nevydrží to, co ta před 10-15 lety je fakt. Dříve ta auta častěji "odcházela" na kastli, než na "motor", dnes se to opět vyrovnalo na úkor motoru (ty zinkovaný kastle u některých značek perfektně hnijou). Měl jsem poradit švagrové bezproblémový vůz jako druhý do rodiny, pokud chtěli malý a mladší zároveň, nenašel jsem žádného favorita.
S těmi servisy je to bohužel plná pravda, je tam velká fluktuace, asi špatně platí, a často, pokud nějaký kluk začne něco trochu umět, už si zakládá soukromý servis, nejlépe na koncernové vozy. Protože je to pak často finančně drtí, tak ošulí cokoliv a kdykoliv, všechno vědí a znají a jen možná jeden z 10 se vypracuje. Jen v naší obci (necelých 1900 obyvatel ) je asi 10! takových "servisů". Nedal bych si auto opravit k žádnému. Já jezdím se soukromým autem do servisu 20 km, kde vím, že mám jistotu. Tedy já zas pro nové auto jsem,ale výběr i zacházení musí být s rozmyslem, samozřejmě to znamená mít patřičnou sumu peněz, kterých není nikdy nazbyt a rozumím i tomu, že na některá auta jako obyčejní smrtelníci nikdy jako na nové nemáme šanci dosáhnout a nezbývá, než jít do ojetiny, pokud ho chceme. H
Na druhou stranu bych to až tak tragicky s kvalitou aut neviděl, bohužel hodně (a to říkám pořád) velmi, velmi záleží na tom, jak se s daným autem zachází. Já najedu hodně kilometrů a poslední auto, které potřebovalo velké investice bylo to, které jsme střídali s kolegou. U mých posledních aut, která jezdím do ca 200 tis.km dělám jen standardní servis (dokonce v longlifu) a problémy jsem neměl, snad to i vydrží (tedy kromě posledního, kde mi měnili v záruce modul řízení kvůli výrobní vadě).

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

PříspěvekNapsal: stř kvě 27, 2015 09:42
od Sid
Ako Ján Vaníček píše, skôr odchádzali karosérie... To bolo tiež finančne náročné nechať robiť. Dnes sú iné muchy. Ale vždy je to opraviteľné :) A nie všetky servisy sú zlé. Ja by som si vedel niektoré opravy na Mercedese urobiť sám. Ale bohužiaľ nemám na to dostatok času. Proste pracujem mimo domu. Keď sa vrátim domov, tak sa radšej venujem ľuďom, domu, prípadne zbierke áut. Radšej do toho sadnem a idem s babami na výlet, ako by som ich mal ignorovať a váľať sa pod tým, čo potrebujem. To takto nejde. Chodím s tým do autorizovaného servisu. Stojí to niečo. Ale proste to tam zaveziem, odcestujem do práce a keď sa vrátim, prevezmem, zaplatím a robí radosť ďalej... A kecy, že nové auto nikdy??? Ono čas nás akosi donúti prejsť ďalej, aj keď vieme, že to je horšie. Všetko to doslúži, keď to jazdí... Alebo chodiť všade spojom a auto mať v garáži ďaľších 20 rokov a občas ho vytiahnuť.

Tiež som chcel mať navždy napr. Ladu, lebo to bolo jednoduché spoľahlivé ľahko opraviteľné auto, navyše tam bol aj veľký vzťah. Ale jednoducho prišlo k rozhodnutiu, ktoré som nikdy nechcel robiť... A musel som sa posunúť ďalej aj ja. Ale zas to nieje tak zlé. Mám aspoň niečo, čo mi je sympatické a Lada ostala doma takisto.

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

PříspěvekNapsal: stř kvě 27, 2015 13:38
od mceza
Já bych se rád zeptal, jak MB drží na silnici. Ze všech stran na ně neslyším moc chvály. Že jsou to jedny z nejméně sedících zadokolek.

Já osobně jsem řídil jen R 320 CDI, což má stálý náhon na všechna čtyři a auto je těžké jak kravín, takže sedělo výborně. Ale jak je to s těmi zadokolkami?

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

PříspěvekNapsal: stř kvě 27, 2015 14:22
od Sid
Tak neviem, kto na to hovorí zle, ale ja musím povedať, že moja S600 sedí na ceste veľmi dobre, ako pribitá. Niekedy pri ostrejšej jazde režem zákruty vo vyššej rýchlosti a vôbec nieje problém, stále ako pribitá, ide kam chcem. A akonáhle trocha prešnykne niektoré zadné koleso, ESP to hneď zrovná.

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

PříspěvekNapsal: stř kvě 27, 2015 22:31
od mayo456
ja som kedysy videl rozhovor riaditeľa vývojového strediska Mercedesu z 80tych rokov a nejakého terajšieho a ten z 80tych rokov hoboril že keď zistili že vedia vyrobiť auto ktoré nabehá milion km s bežnou údržbou tak sa zľakli že nebudú predávať nové autá. čo sa týka kvality/ nekvality dnešných aut vidím tu niekoľko faktorov. za prvé treba povedať že vývoj ide dopredu a dnešné auta sú pohodlnejšie, bezpečnejšie, rýchlejšie než autá dajme tomu pred 20-30 ba aj 40 rokmi. ďalší faktor je, že dnešné autá majú v sebe oveľa viac systémov, elektroniky, všelijakých somarín ako auta povedzme pred 15-20 rokmi ergo je väčšia šanca že sa tam niečo pokazí. mnohé z týchto vecí sú veci komfortného charakteru čo sa výbavy auta týka a mnohé ďalšie ako tu bolo spomínané súvisia s plnením nezmyselných bruselských emisných noriem. z tohto dôvodu sa začali robiť aj takzvané maloobjemové turbo motory rôzne ecoboosty, TSI a pod. ďalší faktor je, že automobilky chcú predávať viac a viac nových aut lebo keď urobia nové auto potrebujú aby sa im vrátili investície do vývoja nového auta a aby na tom aj zarobili čo sa pri servise nedá. preto tie autá robia z mäkších materíálov ktoré vydržia menej aby zákazník bol nútený kupovať dajme tomu každých cca 5 rokov nové. tie naše 40 ročné lady vydržali preto tak dlho lebo vtedy v plánovanom hospodárstve neboli automobilky schopné pokryť dopyt po autách na trhu a keď aj niečo vyrobili uprednoťnovali západné trhy kde predávali za valuty a tak mali lepší zisk a návratnosť investícii lebo keď vyrábali ladu, stavali fabriku ceny museli platiť západné ako akákoľvek zahraničná západná automobilka v tej dobe, boli podstatne jednoduchšie asi ako kosačky na trávu v porovnaní s dnešnými autami tým pádom boli opraviteľné aj v domácich podmienkach s bežným náradím a boli aj z kvalitnejších materiálov ako dnešné. ja osobne som si kúpil novú Octaviu III 1.4 TSI 140k, má to športový podvozok RS, športové RS sedadla, výbava elegance. je to živé, relatívne slušná spotreba, komfortné pohodlné, zvonku to má zvuk jak dobre odhlučnená štvortaktná kosačka. neverím ale že to auto vydrží jazdiť dlhšie ako tých 5 rokov a s tým som ho aj kupoval lebo ako tu niekto písal neexistuje dnes auto o ktoorom by sa dalo vyložene povedať že je dobre, že nie je poruchové. každé jedno je alebo bude. či viac či menej ale na každom jednom sa tam niečo ostane. akurát si myslím že aj keď ani auta ako BMW, Mercedes nevydržia toľko čo pred tým vydržia však stále viac ako bežné nové autá... ja sa novémua utu nebránim ale treba na to mať, hlavne na to aby si človek mohol po tých 5 rokoch kúpiť niečo iné.

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 28, 2015 10:09
od Sid
Mayo zas netreba mať obavy, tá Octávia určite pri vydrží oveľa viac ako 5 rokov.....

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 28, 2015 10:49
od Cory
5 rokov vydrzi snad aj Priora :mrgreen: snad.... :D

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 28, 2015 11:03
od mayo456
uvidíme koľko vydrží :D cory odlož ju na špalíky, vytiahni raz za rok a vydrží aj 30 :D