Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

Příspěvekod Sid » pon kvě 25, 2015 19:57

Po mcezovom citovaní môjho príspevku: Ja som to nemyslel na nikoho z Ladaklubu, ale na autorov rôznych odborných hodnotení vozidiel. Vždy to píšu škrabalovia, čo vedia o autách nič a za pár korún by aj hovno na tanieri ako najlepší zákusok pochválili.. Ak to niekto náhodou pochopil zle a zobral osobne, tak sa ospravedlňujem.
Ale na druhú stranu aj ja tu pociťujem takú atmosféru, že veľa ľudí tu proste na všetkom hneď hľadá chybu, ale že sami majú všetko zle nevidia...
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

Příspěvekod Luděk Musil » pon kvě 25, 2015 20:02

Dobře - dám Vám druhou šanci ... ale hoši - opatrně ... našlapujte hoooodně opatrně! L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

Příspěvekod BeerRudolf » úte kvě 26, 2015 11:28

ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
BeerRudolf
 
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

Příspěvekod Sid » úte kvě 26, 2015 12:32

Celkom zaujímavé čítanie.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

Příspěvekod Marek » úte kvě 26, 2015 14:33

Pánové. Do motorů dělám už poměrně dlouhou dobu a mohu zodpovědně říci, že v dnešní době je opravdu umění a velké štěstí, narazíte-li na spolehlivý motor. A to nemyslím v rámci jednotlivců, ale v globálu.

Dnes jsou motory, a to jak zážehové, tak i vznětové, doslova prošpikovány spoustou elektronicky řízených nesmyslů, které jsou pro běžný provoz člověku více či ještě více k ničemu. Jedná se o komponenty, které jsou v motorech pro jedinou věc - aby motor splnil emisní normy. Tyto věci jsou tzv. "kurvítka", tedy komponenty se statisticky nejvyšší mírou poruchovosti.

Zkuste dnes s motorem na naftu najet půl milionu kilometrů na původní turbo, původní hydraulická zdvihátka a původní těsnění pod palicí. To se nikomu, nebo téměř nikomu nepovede. Stejně tak motory benzinové, dnes často s přímým vstřikováním paliva, jsou nehorázně problémové.

Dnes si vybrat auto, kde bude pohonná jednotka bez problému, je prakticky z kategorie snů.


Proč myslíte, že mám auta vyrobená před rokem 2000? :-)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

Příspěvekod Sid » úte kvě 26, 2015 14:51

Netreba to vidieť zas všetko tragicky. A aj tie autá roku 2000 tiež nemôžu jazdiť večne. Veď predsa každé auto si vždy žiada investície a opravy/údržbu. Nechať vymeniť turbodúchadlo, alebo zdvihátka nieje žiadna tragédia. Nieje to investícia, ktorá sa robí každý rok.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

Příspěvekod Vašátor » úte kvě 26, 2015 18:46

No, teta si pořídila (firemní vůz) BMW X3 3.0 turbo benzín. Po 40 000km a 3 letech provozu jela na běžný servis, s fungujícím vozem. Po výměně svíček volali, že motor neběží pravidelně, načež tam auto stálo celý týden. 3 dny po vrácení automobilu se rozsvítila kontrolka motoru, auto začalo cukat, zastavilo se a šmitec. Onen autorizovaný autoservis tento vůz X-drive odtáhnul na tažném motýlu :!: , načež opravu nacenili na 120 000kč, protože prý za všechno mohl vadný diferenciál, načež odešli 2 vstřikovače. Tudíž nejen že dnes neumí udělat běžný servis, rozeserou na co přijdou, ale ještě dělají ze zákazníků naprostý idioty... díky právníkovi nakonec vše vyměnili zdarma, ovšem auto tam stálo skoro 14 dní.

Tudíž nové auto? Děkuji, nechci ....
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

Příspěvekod Jan Vaníček » úte kvě 26, 2015 20:10

To, že dnešní auta již zdaleka nevydrží to, co ta před 10-15 lety je fakt. Dříve ta auta častěji "odcházela" na kastli, než na "motor", dnes se to opět vyrovnalo na úkor motoru (ty zinkovaný kastle u některých značek perfektně hnijou). Měl jsem poradit švagrové bezproblémový vůz jako druhý do rodiny, pokud chtěli malý a mladší zároveň, nenašel jsem žádného favorita.
S těmi servisy je to bohužel plná pravda, je tam velká fluktuace, asi špatně platí, a často, pokud nějaký kluk začne něco trochu umět, už si zakládá soukromý servis, nejlépe na koncernové vozy. Protože je to pak často finančně drtí, tak ošulí cokoliv a kdykoliv, všechno vědí a znají a jen možná jeden z 10 se vypracuje. Jen v naší obci (necelých 1900 obyvatel ) je asi 10! takových "servisů". Nedal bych si auto opravit k žádnému. Já jezdím se soukromým autem do servisu 20 km, kde vím, že mám jistotu. Tedy já zas pro nové auto jsem,ale výběr i zacházení musí být s rozmyslem, samozřejmě to znamená mít patřičnou sumu peněz, kterých není nikdy nazbyt a rozumím i tomu, že na některá auta jako obyčejní smrtelníci nikdy jako na nové nemáme šanci dosáhnout a nezbývá, než jít do ojetiny, pokud ho chceme. H
Na druhou stranu bych to až tak tragicky s kvalitou aut neviděl, bohužel hodně (a to říkám pořád) velmi, velmi záleží na tom, jak se s daným autem zachází. Já najedu hodně kilometrů a poslední auto, které potřebovalo velké investice bylo to, které jsme střídali s kolegou. U mých posledních aut, která jezdím do ca 200 tis.km dělám jen standardní servis (dokonce v longlifu) a problémy jsem neměl, snad to i vydrží (tedy kromě posledního, kde mi měnili v záruce modul řízení kvůli výrobní vadě).
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

Příspěvekod Sid » stř kvě 27, 2015 09:42

Ako Ján Vaníček píše, skôr odchádzali karosérie... To bolo tiež finančne náročné nechať robiť. Dnes sú iné muchy. Ale vždy je to opraviteľné :) A nie všetky servisy sú zlé. Ja by som si vedel niektoré opravy na Mercedese urobiť sám. Ale bohužiaľ nemám na to dostatok času. Proste pracujem mimo domu. Keď sa vrátim domov, tak sa radšej venujem ľuďom, domu, prípadne zbierke áut. Radšej do toho sadnem a idem s babami na výlet, ako by som ich mal ignorovať a váľať sa pod tým, čo potrebujem. To takto nejde. Chodím s tým do autorizovaného servisu. Stojí to niečo. Ale proste to tam zaveziem, odcestujem do práce a keď sa vrátim, prevezmem, zaplatím a robí radosť ďalej... A kecy, že nové auto nikdy??? Ono čas nás akosi donúti prejsť ďalej, aj keď vieme, že to je horšie. Všetko to doslúži, keď to jazdí... Alebo chodiť všade spojom a auto mať v garáži ďaľších 20 rokov a občas ho vytiahnuť.

Tiež som chcel mať navždy napr. Ladu, lebo to bolo jednoduché spoľahlivé ľahko opraviteľné auto, navyše tam bol aj veľký vzťah. Ale jednoducho prišlo k rozhodnutiu, ktoré som nikdy nechcel robiť... A musel som sa posunúť ďalej aj ja. Ale zas to nieje tak zlé. Mám aspoň niečo, čo mi je sympatické a Lada ostala doma takisto.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

Příspěvekod mceza » stř kvě 27, 2015 13:38

Já bych se rád zeptal, jak MB drží na silnici. Ze všech stran na ně neslyším moc chvály. Že jsou to jedny z nejméně sedících zadokolek.

Já osobně jsem řídil jen R 320 CDI, což má stálý náhon na všechna čtyři a auto je těžké jak kravín, takže sedělo výborně. Ale jak je to s těmi zadokolkami?
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Uživatelský avatar
mceza
 
Příspěvky: 2062
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

Příspěvekod Sid » stř kvě 27, 2015 14:22

Tak neviem, kto na to hovorí zle, ale ja musím povedať, že moja S600 sedí na ceste veľmi dobre, ako pribitá. Niekedy pri ostrejšej jazde režem zákruty vo vyššej rýchlosti a vôbec nieje problém, stále ako pribitá, ide kam chcem. A akonáhle trocha prešnykne niektoré zadné koleso, ESP to hneď zrovná.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

Příspěvekod mayo456 » stř kvě 27, 2015 22:31

ja som kedysy videl rozhovor riaditeľa vývojového strediska Mercedesu z 80tych rokov a nejakého terajšieho a ten z 80tych rokov hoboril že keď zistili že vedia vyrobiť auto ktoré nabehá milion km s bežnou údržbou tak sa zľakli že nebudú predávať nové autá. čo sa týka kvality/ nekvality dnešných aut vidím tu niekoľko faktorov. za prvé treba povedať že vývoj ide dopredu a dnešné auta sú pohodlnejšie, bezpečnejšie, rýchlejšie než autá dajme tomu pred 20-30 ba aj 40 rokmi. ďalší faktor je, že dnešné autá majú v sebe oveľa viac systémov, elektroniky, všelijakých somarín ako auta povedzme pred 15-20 rokmi ergo je väčšia šanca že sa tam niečo pokazí. mnohé z týchto vecí sú veci komfortného charakteru čo sa výbavy auta týka a mnohé ďalšie ako tu bolo spomínané súvisia s plnením nezmyselných bruselských emisných noriem. z tohto dôvodu sa začali robiť aj takzvané maloobjemové turbo motory rôzne ecoboosty, TSI a pod. ďalší faktor je, že automobilky chcú predávať viac a viac nových aut lebo keď urobia nové auto potrebujú aby sa im vrátili investície do vývoja nového auta a aby na tom aj zarobili čo sa pri servise nedá. preto tie autá robia z mäkších materíálov ktoré vydržia menej aby zákazník bol nútený kupovať dajme tomu každých cca 5 rokov nové. tie naše 40 ročné lady vydržali preto tak dlho lebo vtedy v plánovanom hospodárstve neboli automobilky schopné pokryť dopyt po autách na trhu a keď aj niečo vyrobili uprednoťnovali západné trhy kde predávali za valuty a tak mali lepší zisk a návratnosť investícii lebo keď vyrábali ladu, stavali fabriku ceny museli platiť západné ako akákoľvek zahraničná západná automobilka v tej dobe, boli podstatne jednoduchšie asi ako kosačky na trávu v porovnaní s dnešnými autami tým pádom boli opraviteľné aj v domácich podmienkach s bežným náradím a boli aj z kvalitnejších materiálov ako dnešné. ja osobne som si kúpil novú Octaviu III 1.4 TSI 140k, má to športový podvozok RS, športové RS sedadla, výbava elegance. je to živé, relatívne slušná spotreba, komfortné pohodlné, zvonku to má zvuk jak dobre odhlučnená štvortaktná kosačka. neverím ale že to auto vydrží jazdiť dlhšie ako tých 5 rokov a s tým som ho aj kupoval lebo ako tu niekto písal neexistuje dnes auto o ktoorom by sa dalo vyložene povedať že je dobre, že nie je poruchové. každé jedno je alebo bude. či viac či menej ale na každom jednom sa tam niečo ostane. akurát si myslím že aj keď ani auta ako BMW, Mercedes nevydržia toľko čo pred tým vydržia však stále viac ako bežné nové autá... ja sa novémua utu nebránim ale treba na to mať, hlavne na to aby si človek mohol po tých 5 rokoch kúpiť niečo iné.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
mayo456
 
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

Příspěvekod Sid » čtv kvě 28, 2015 10:09

Mayo zas netreba mať obavy, tá Octávia určite pri vydrží oveľa viac ako 5 rokov.....
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

Příspěvekod Cory » čtv kvě 28, 2015 10:49

5 rokov vydrzi snad aj Priora :mrgreen: snad.... :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Mercedes, pre úspešné pokračovanie druhý diel.

Příspěvekod mayo456 » čtv kvě 28, 2015 11:03

uvidíme koľko vydrží :D cory odlož ju na špalíky, vytiahni raz za rok a vydrží aj 30 :D
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
mayo456
 
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Další

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků