od Jan Vaníček » úte kvě 26, 2015 20:10
To, že dnešní auta již zdaleka nevydrží to, co ta před 10-15 lety je fakt. Dříve ta auta častěji "odcházela" na kastli, než na "motor", dnes se to opět vyrovnalo na úkor motoru (ty zinkovaný kastle u některých značek perfektně hnijou). Měl jsem poradit švagrové bezproblémový vůz jako druhý do rodiny, pokud chtěli malý a mladší zároveň, nenašel jsem žádného favorita.
S těmi servisy je to bohužel plná pravda, je tam velká fluktuace, asi špatně platí, a často, pokud nějaký kluk začne něco trochu umět, už si zakládá soukromý servis, nejlépe na koncernové vozy. Protože je to pak často finančně drtí, tak ošulí cokoliv a kdykoliv, všechno vědí a znají a jen možná jeden z 10 se vypracuje. Jen v naší obci (necelých 1900 obyvatel ) je asi 10! takových "servisů". Nedal bych si auto opravit k žádnému. Já jezdím se soukromým autem do servisu 20 km, kde vím, že mám jistotu. Tedy já zas pro nové auto jsem,ale výběr i zacházení musí být s rozmyslem, samozřejmě to znamená mít patřičnou sumu peněz, kterých není nikdy nazbyt a rozumím i tomu, že na některá auta jako obyčejní smrtelníci nikdy jako na nové nemáme šanci dosáhnout a nezbývá, než jít do ojetiny, pokud ho chceme. H
Na druhou stranu bych to až tak tragicky s kvalitou aut neviděl, bohužel hodně (a to říkám pořád) velmi, velmi záleží na tom, jak se s daným autem zachází. Já najedu hodně kilometrů a poslední auto, které potřebovalo velké investice bylo to, které jsme střídali s kolegou. U mých posledních aut, která jezdím do ca 200 tis.km dělám jen standardní servis (dokonce v longlifu) a problémy jsem neměl, snad to i vydrží (tedy kromě posledního, kde mi měnili v záruce modul řízení kvůli výrobní vadě).