Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Příspěvekod Tomas100 » sob kvě 31, 2014 13:38

mam řazení u volantu a nemůžu najít polohu zpátečky, poradí mi tu někdo?
Tomas100
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob kvě 31, 2014 13:33

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Příspěvekod radek mb » sob kvě 31, 2014 13:41

Řekl bych od sebe zatlačit a dolů, jako u Trabanta.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Příspěvekod Jelen » sob kvě 31, 2014 13:45

http://www.w353.cz/ijizda.html
Páka se musí jakoby vytáhnout. Zhruba ve 2/3 stránky, po ukázání myší na obrázek to názorně ukáže. A není to jako u trabanta, ale přesně naopak.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Příspěvekod radek mb » sob kvě 31, 2014 13:47

Tím pádem můj příspěvek je mimo.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Příspěvekod Marťas » sob kvě 31, 2014 19:13

Otázka už je zodpovězena, tak snad nebude vadit, když se také zeptám na něco z článku.
Zaujal mne tento odstavec:
"Jednoznačnou výhodou Wartburgů je jejich snadná startovatelnost i za největších mrazů. Na rozdíl od jiných vozů jim k tomu stačí dobrý technický stav a malý trik, který spočívá v nasátí nadměrného množství směsi do válců před zastavením motoru ještě za tepla. Dělá se to tak, že po příjezdu na stanoviště, kde předpokládáme delší pobyt, např. přes noc, před vypnutím zapalování krátce přidáme plyn, vytáhneme a držíme táhlo přívěry vzduchu nebo sytiče a vypneme zapalování. Důležité je si uvědomit, že tím jsme motor tzv. přechlastali a v následujících několika hodinách, dokud bude motor zahřátý, nastartujeme jen stěží. O to snadněji to ale půjde ráno třeba při -20°C."

Je tohle praktikovatelné i u čtyřtaktu?
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Příspěvekod Veteranista » sob kvě 31, 2014 19:17

Proveditelné ano, ale smývá olej ze stěn válců
Záškodník od škodovek

Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Uživatelský avatar
Veteranista
 
Příspěvky: 526
Registrován: sob led 14, 2012 13:33

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob kvě 31, 2014 19:33

Řekl bych, že nelze neb u čtyřtaktu ti takto předchystaná směs steče pod píst kde je již "dobrá" akorát k ředění oleje. Zatímco u dvoutaktu je pod pístem předchystaná již z principu funkce motoru.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Příspěvekod Mičun » sob kvě 31, 2014 19:49

Já takto stopoval Wartburga vždy a chodil, jako hodinky. A staří pánové takovéto stopování doporučovali i před delším odstavením, neb se motor řádně promazal/konzervoval... :)

Tomas100: ještě bych se zeptal. Wartburg je v originálním stavu z roku 1968? To může být celkem vzácnost. Prohozené zpátečky, velká mřížka na haupně, bílý interier. Je to auto k světu?
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Uživatelský avatar
Mičun
 
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Příspěvekod Jelen » sob kvě 31, 2014 20:40

Já takto stopuju motorku a musím říct, že pak vždy lépe nastartuje. K-L má pravdu, u 4taktu by ti to bylo úplně k ničemu.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Wartburg 353, r.v. 1968 -řazení zpátečky

Příspěvekod Marek » ned čer 01, 2014 11:29

Nejen že k ničemu, ale škodí to. Pozor na to - přesně, jak bylo zmíněno. Pokud ve spalovacím prostoru zbyde více než nezbytné množství paliva, toto se má snahu dostat do prostoru pod píst a likviduje olej. Nebezpečné je to zejména, používá-li se vůz na krátké vzdálenosti.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ


Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků