Stránka 1 z 3

Aro M461

PříspěvekNapsal: pon pro 23, 2013 19:45
od RIKIJAN
tak jsem si k vánocum nadělil poctivého offroada ARO M461 zatím jsem ho viděl jen pod švětlem čelovky takže stav moc nevím ale do silvestra ho dovezu domu tak ho nafotím a pochlubím se s ulovkem doufam že bude i za švětla ve stavu kdy z něho pujde udělat veterán

Re: Aro M461

PříspěvekNapsal: pon pro 23, 2013 20:38
od vik2
tak to sem fakt moc zvědavej. Fotky, videa,,, všechny postřehy......... :lol:

Re: Aro M461

PříspěvekNapsal: pon pro 23, 2013 23:24
od RIKIJAN
fotky budou hned jak ho dovezu domu ale rád bych ho dal na papíry takže to nepojede jen tak

Re: Aro M461

PříspěvekNapsal: čtv pro 26, 2013 10:42
od Marek
Co to má za motor?

Re: Aro M461

PříspěvekNapsal: čtv pro 26, 2013 20:36
od RIKIJAN
motor by to mělo mít origo M207 objem 2512cm3 max výkon 56,7kwpři 4000ot max kr.moment 157NM
jinak kdybyste někdo vědel o věčech na tenhle stroj tak bych byl vděčen z fotek je vidět co je špatní plus motor je chytlej na klice ty dvěře mám ale jsou na obouch špatné vrchní díly s okny a plachta s oblouky by byla taky super jinak koroze uvidím až sundam barvu ale zatím to nevypadá nejhuř

Re: Aro M461

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2013 08:53
od Marek
Sorry - já jsem vždycky myslel, že tohle není ARO, ale GAZ69.

Re: Aro M461

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2013 09:09
od Veteranista
www.eurooldtimers.com píše:Popis:
ARO M461 je užitkový terénní automobil s pohonem 4x4, přičemž trvalý náhon je na zadní nápravu. Náprava přední se dá v případě potřeby připojit k pohonu. Vnějším vzhledem připomíná sovětský Gaz 69. Jeho tvarem se určitě rumunští konstruktéři inspirovali, případně jej kopírovali. Spousta lidí si proto tyto vozy plete a zaměňuje je mezi sebou. Z praxe je známo, že jde o zcela odlišné typy a záměnné mezi nimi není vůbec nic.
Základem vozidla je rovný žebřinový rám (Gaz jej má prohnutý s vybráním). K rámu jsou připojeny tuhé nápravy, které odpružují podélná půleliptická pera (proti Gaz jsou silnější a vyšší . Odpružení je doplněno kapalinovými teleskopickými tlumiči (Gaz má pákové). Kola jsou brzděna jednookruhovým kapalinovým systémem. Jediné, co je stejné s vozem Gaz jsou pneumatiky s rozměrem 6,50 x 16. Motor vozu je umístěn v přední části vozu. Jde o kapalinou chlazený řadový čtyřválec s rozvodem OHV (Gaz má rozvod SV). Tento motor vychází z licenčního motoru, který Rumuni používali ve svých nákladních automobilech. V žádném případě jeho původ nelze přisoudit sovětské konstrukci. Motor používá karburátor Weber, který vyráběli Rumuni v licenci. Na motor navazuje čtyřstupňová převodovka s prvním stupněm do pomala. Třetí stupeň a čtvrtý stupeň mají synchronizaci. ARO na rozdíl od Gaz tedy nemá přídavnou redukční převodovku. Spojka je ovládána kapalinou.
Vlastní karoserie je velmi podobná Gaz 69, ale má jiné rozměry. Vpředu na kapotě je znak ARO a po stranách označení M 461. Vozy byly dodávány s otevřenou karoserií s možností natažení plátěné střechy nebo v provedení hart – top, čili s laminátovou nadstavbou, která se připevnila na automobil. Ten se jejím umístěním proměnil na uzavřený vůz.
Za řidičem a spolujezdcem byly po obou stranách nákladového prostoru umístěny podélné lavice, které umožňovaly přepravu šesti sedících osob (tři a tři proti sobě). Nádrž byla umístěna pod zadní částí automobilu příčně po směru jízdy. (Gaz má nádrže dvě, jednu vlevo vzadu podélně uloženou a druhou pod sedadlem spolujezdce).
Díky silnému motoru objemu 2512 ccm, který má výkon 77 koní má vůz v terénu docela dobré jízdní vlastnosti. Umí stoupat do svahu 62 %, ale z praxe je známo, že dokáže i více. Co se týče pohodlí posádky, tak je, obecně řečeno, vůz velmi nepraktický. Díky rovnému rámu sedí řidič v nepřirozené poloze, nohy má skrčené a sedadlo je vysoké. Po delší době díky této pozici přichází únava, v terénu se řidič nemá jak zapřít. (Vozy Gaz mají rám prohnutý a řidič sedí v přirozené poloze.). Další zajímavostí vozu M 461 je výrobní štítek Je totiž popsaný ručně. Vozů M 461 se moc nedochovalo, mezi sběrateli se objevuje pár kusů, několik posledních vozů slouží v jednotkách dobrovolných hasičů na vesnicích. Většina automobilů byla sešrotována, případně přestavěna na různé domácí traktůrky a frézy.

Re: Aro M461

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2013 10:07
od RIKIJAN
jj tadikto je asi nejlepší článek kde píše rozdíly gaz 69 vs. aro m461

Re: Aro M461

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2013 11:03
od Marek
Možná kdybych to viděl stát vedle sebe, poznal bych rozdíl. Jinak za sebe říkám - mně se tyhle vozy nelíbí ani málo. Ale možná jako veterán.....

Re: Aro M461

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2013 13:17
od vik2

Re: Aro M461

PříspěvekNapsal: pon úno 03, 2014 08:14
od vik2

Re: Aro M461

PříspěvekNapsal: pon úno 03, 2014 21:33
od RIKIJAN
jj o te vím kde o to že u tehlech aut si nepomužu že na tom jsou všechni ve skoro stejním stavu

tak pomalu přibyvají díly aby se do toho časem mohl vrhnout

jinak nový pěkní stránky http://www.aro-m461.cz/

Re: Aro M461

PříspěvekNapsal: úte úno 04, 2014 09:36
od BeerRudolf

Re: Aro M461

PříspěvekNapsal: úte úno 04, 2014 16:20
od Laďuša
Hezký ty stránky, akorát mě docela zarazilo, že v plno filmech, kde jsem byl přesvědčenej, že jezdí Gázík, je vlastně ARO. Jak se dá ARO od GAZe opticky jednoduše a spolehlivě rozlišit?

Re: Aro M461

PříspěvekNapsal: úte úno 04, 2014 17:15
od Petr HC
Laďuša píše:... Jak se dá ARO od GAZe opticky jednoduše a spolehlivě rozlišit?

Nejsem si jistý,ale podle tvaru náboje předních kol. U UAZu se přední náhon zapíná zasunutím nábojů přednich kol a u GAZe se zapíná pákou z kabiny.