Stránka 1 z 3

Veteranistova garáž

PříspěvekNapsal: ned zář 15, 2013 20:22
od Veteranista
Ahoj, už dlouho tu s vámi jsem, možná by bylo na čase představit své vozidla(vazidlo nemám).
Tak třeba bych mohl začít něco o sobě, jsem z malé vísky z Hané, kousílinek od Kroměříže, rok 91, já se domů vezl z porodnice tehdy zbrusu novým Favoritem, tak mě to asi ovlivnilo, střední jsem si střihl strojařinu na průmce ve Zlíně, součastně Vysoké učení technické Brno fakulta strojního inženýrství, pak se věnuji nějakému tomu kutilství všeho druhu a hlavně opravám všeho co jen spaluje benzín či naftu, auta, motorky, pily, sekačky ve své skromné dilničce(10x12m), byl jsem u založení Veterán klubu Kroměříž, kde v součastnosti zastávám funkci předsedy testační klubové komise.
K vozidlům, pro jejich ustájení složí garažrozdělena na dvě části, 2 části každá 5x7m.

Co jsem dřívě měl:
-Simson 50 - prodáno, nenadchlo mě to, úplně špatně, pryč, už nechci
-Fiat 850, speciál na rally polňačka :mrgreen: , předchozí majitel zkur... motor, já při jednom skoku pak ohl karoserii
-Peugeot 309 GRD 1.8D supr skvělé auto, bohužel jsem ho nevyužil a jeho stav nebyl nejlepší, bohužel už není

Co v součastnosti je
-Renault Espace III 2.2dT 1998 spotřebák, slouží věrně a moc toho nechce
-Mercedes Benz Sprinter 212D,1998 dlouhy nízký 6místný(vozím jen 3 sedadla), pod kapotou pětiválec turbo diesel 2.9, pokud je něco potřeba udělat, je to krásnápráce, mám rád mercedes
-škoda Octavia 1961, renovuji
-Škoda 1000MB 1967, krásný původní stav
-Škoda 100L 1975, pěkný původní stav
-Škoda 110LS 1975, čeká naakci, renovace bez legrace
-Mercedes Benz 200D w123 1976, čeká na opravu, auto mám snad už 8 let a nikdy jsem s ním nejel
-tři německé(rakouské) mopedy, stejný rám, pokaždé jiný motor, jednou se blesknou v plné kráse
-Jawa 350/638
-Jawa 250/353 Kývačka 1956 po renovaci na veteránských
-Jawa 150/352 1955
-ČZ 175/450
-Jawa 50/23 Mustang
-Jawa 50/555 3x
-Jawa 50/05
-Jawa 50/20(21) 4x
-jak bude jednou čas, tak poskládam z dílů tak 5 pionýrů a jednu, dvě kývačky

Jistě u tohodle neplánuji zůstat, příště nějaké poklračování

Re: Veteranistova garáž

PříspěvekNapsal: ned zář 15, 2013 20:40
od Kopr
Nu pěkně ,taky hezký pacient :mrgreen: ale cosik ti chybí ........... :wink: Já byl taky na škodovky hodně let ......

Re: Veteranistova garáž

PříspěvekNapsal: ned zář 15, 2013 21:13
od Jelen
Renovace bez legrace, to už jsem někde slyšel... Snad když Předseda s Burákem renovovali Inu (1203ka :-D ) auto jsem viděl po laku, ještě nenastrojený a musím říct, že se jim to povedlo. Každopádně málo toho taky nemáš ;) já už snad rači ani nic nechci. Jinak dva stroje máme stejný. Piáno 200D, s tím, že já mám rok 1970 a 250ku 353ku, já mám rok 56. Ještě ti ale chybí nějaký to vazidlo ;)
Jinak Simsona S51 enduro jsem měl a byl jsem s ním spokojený. Jezdil daleko líp, než pionýr a byl spolehlivější. Teď mám v garáži k renovaci pohozenej Simson Schwalbe.

Re: Veteranistova garáž

PříspěvekNapsal: sob zář 21, 2013 07:20
od Veteranista
Rok 70, to budeš mít spíš Kraťase, w115, ne?
Renovace bez legrace, určitě není můj nápad, možná i Iny, ale jistě jsem to četl u Ranchera, když chtěl dělat takto svou Š100

Re: Veteranistova garáž

PříspěvekNapsal: sob zář 21, 2013 19:26
od Jelen
Ne-e je to jedno z prvních pián, žhavení a startování ještě táhlem z palubky, klíček je jen na chcípání a na zapnutí elektriky. Mimochodem, s rokem jsem se sek, je to 1976, stejnej, jako tvuj. Bez šíbru (díky Bohu).

Re: Veteranistova garáž

PříspěvekNapsal: ned zář 22, 2013 07:22
od Veteranista
76 to jo, pianka se dělala pravě od 76, já mám taky zcela bez výbavy a nejslabší motor, velké žhavky, tahlo

Re: Veteranistova garáž

PříspěvekNapsal: pon zář 23, 2013 09:54
od Jelen
To mame asi stejny model. Ale 200 Dé ten jde... :-D

Re: Veteranistova garáž

PříspěvekNapsal: čtv zář 26, 2013 22:27
od MartasBrno
Snad se někdy poštěstí pořídit piáno a mít na něj čas... Tahle stránka z dějin techniky snad stojí za prožití :-)

Re: Veteranistova garáž

PříspěvekNapsal: sob zář 28, 2013 09:50
od veliz
To není o štěstí. To je o ochotě investovat čas a peníze do koníčku, a to na úkor jiných (např. rodinných) zájmů.

Re: Veteranistova garáž

PříspěvekNapsal: úte kvě 26, 2015 09:01
od Veteranista
Děkuji Nuladvojkovi za nosič a hlavně JmJ za dovoz, za který jsme mu dlužník.

Foto
http://veteranista-mara.rajce.idnes.cz/Nosic_sedan/

Re: Veteranistova garáž

PříspěvekNapsal: úte kvě 26, 2015 13:18
od JmJ
Veteranista píše:Děkuji Nuladvojkovi za nosič a hlavně JmJ za dovoz, za který jsme mu dlužník.

Foto
http://veteranista-mara.rajce.idnes.cz/Nosic_sedan/


Ja to vezl jen kousek, vetsi cast trasy to vezl Drobek ;-) Bylo to proste po ceste, zabalene to bylo dobre, takze preprava na pohodu.

Re: Veteranistova garáž

PříspěvekNapsal: úte kvě 26, 2015 14:24
od Marek
Hele, hoši - tohle bylo jakože legální a schválené?

Re: Veteranistova garáž

PříspěvekNapsal: úte kvě 26, 2015 19:29
od Veteranista
Těžko říct, ale dá se říct spíše jo.

Je to fabricky vyrobeno, žádný home made, takže to asi někdo tehdy musel v národním hospodářství schválit, ale je to z dob, kdy se na nějaké homologace E nehrálo, ale konec konců, to ani dobový nosič na střechu nemá.

Re: Veteranistova garáž

PříspěvekNapsal: stř kvě 27, 2015 15:14
od Křečík Barbuška
Jako malý (za mlada) si to pamatuju, normálně se s tím jezdilo. Je to každopádně zajímavá myšlenka s tím schválením. Jak by se na to v nynější "právní" době nahlíželo při spáchání škody. Éčko to stejně jako zmiňovaná zahrádka nemá, ale kdysi to bylo běžně v prodeji.

Re: Veteranistova garáž Caping Car 70

PříspěvekNapsal: pát led 22, 2016 14:48
od Veteranista
Pořídil jsem jsi prives mnoha vyuziti.
Stanovy prives, jidelno-kuchyň, lod - vesla, plachtenice, motor možno taky pripojit, detsky bazének, houpačka, taky prives teda.
Nema zadne vnitřní příslušenství, ale znám lidi co ho mají, vyprosím jsi zapujceni pro vyrobeni kopie.
Byl ode me cca 15 km, stal me 4500Kc, doklady a 2 mesice technicka jeste.
Návod a typove osvedceni k tomu.
Je to rok 77.
http://www.cck-brno.com/2006/01/privesn ... mping-car/

Fotky zatim tak, nemam cas ho ted moc resit, ale koupe musela byt blesková, zájemců bylo několik.
http://veteranista-mara.rajce.idnes.cz/Camping_Car_70

S veslama jsem uz s tímto typem brouzdal vodu a dobre, tak bude rozumneji, musím ji hodit na vodu a zjistit těsnost a pak se mustit do uvedeni do hezkého stavu.