Stránka 8 z 11

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

PříspěvekNapsal: úte dub 16, 2013 17:06
od Roman
CO cko bude OK, v casoch, ked som mal sukromnu aj sluzobnu S100 (sukromnu 1969 - 1979 a sluzobnu 1976 - 1980) sa o CO nechyrovalo. Varil som to na obidvoch. Lamali to hlavne ludia, ktori nosili dlhe kabaty. Po sadnuti sa zapreli do operadla, nadvihli prdel aby si mohli vyrovnat kabat. Inac ten strateny sev nie je problem, treba najlepsie dvomi ihlami zosit kozenku tak, aby stehy boli uplne volne a potom to postupne stahovat. Sije sa tak napr. potah na volant alebo aj futbalova lopta....

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

PříspěvekNapsal: úte dub 16, 2013 17:37
od Vašátor
Kamarád jednou prohlásil " jsem tomu cápnul plyn do podlahy a to ti mělo takovej obrovskej odpich, až to semnou zlomilo opěrák" :mrgreen:

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

PříspěvekNapsal: stř dub 17, 2013 08:08
od Teepee
Takže včera mezi 18-20hod se to podařilo zavařit, i bez párání koženky. Jak vidno na fotografiích, podsunul jsem mezi kovový rám a koženku kartonový či lepenkový papír, který jsem posléze namočil, označil místa rozparku koženky pro kontrolu o kolik se odtlačováním a manipulací rotrhne dál a celé to bylo při vaření obloženo mokrými hadry a starými potahy. Vařeno bylo samozřejmě po kouskách, aby se to moc neprohřálo a po svaru vždy následně chlazeno mokrým hadrem. Doufám že to nebude příliš zakalené, uvidíme. Mokré papírky vytahám až to trochu uschne.
Bohužel, nechápu jak se dostala okuje pod hadr, v jednom místečku to koženka schytala, ale je to ve srovnání s ulomeným opěradlem bezvýznamná věc.
Stroj Iskravar 1900 jsem obhlédl, za 13 200Kč je to asi jasná volba, napíšu ježíškovi :rolleyes:

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

PříspěvekNapsal: stř dub 17, 2013 18:57
od Vašátor
Tý jo kdo to svářel? Takový holubí dům :mrgreen: To bude nadávek, až to budeš brousit :). Hlavně že už to je spravené a hurá na silnici :-)

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

PříspěvekNapsal: čtv dub 18, 2013 00:16
od MartasBrno
Teepee, ta pěkná parabola co mám je bohužel obyčejná asymetrika. Takže nic zajímavého. Spíš mne překvapila dostupnost H4 parabol pro š1000.

Pěkná sicna :-)

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

PříspěvekNapsal: čtv dub 18, 2013 07:34
od Teepee
Já vím, svary ve výsledku žádná krása, ale účel to splní. Holt se to lepilo po částech, kvůli kožence.
Tak parabolu necháme, já bych se držel toho, co si tam děda dal, nehraju to na původní stav, ale dědův stav.

A protože se pořád něco děje, tak tu mám ze včera ještě tohle od mistra sklenářského a legendy od vozů Tatra - Františka Valšuby.
http://www.ireceptar.cz/zajimavosti/na- ... ach-svetem
http://www.tatra.ch/presse/vasuba/tatra_valsuba_cz.pdf
Děkuji tímto tátovi, že to s ním vyřídil.
Původní stav zdokumentovaný nemám, ale prostě bylo rozkřáplé.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

PříspěvekNapsal: pon črc 08, 2013 09:20
od Teepee
Od dubna auto stálo v garáži s vypuštěným olejem z motoru, mezitím proběhly povodně, příprava dřeva na zimu a zkouškové období.
Až teď jsem se k tomu zase dostal.
Opucoval jsem podlahu po sedačkou, natřel odrezovačem a přetřel červenou základovkou, pak jsem nasadil sedačku. Příště jí nasadím s potahem navlečeným ještě mimo auto, je menší riziko poškození a líp se to udělá.
Ač se mi do toho nechtělo, sundal jsem olejovou vanu, prohlédl motor, očistil bordel na sacím koši a z olejové vany. Bylo mi divné co to je za nepořádek, chvilku mi to nedocházelo, ale pak jsem znovu sundal baňku olejového filtru, abych ještě drátkem vyčitil dírku v nátrubku na motoru (přes oběd jsem jaksi otevřel literatůru a našel tam tento úkon) a když jsem před montáží baňku znovu vytřel hadrem, bylo na něm spousta oloupané barvy. :shock: :roll: Tak vrtačku do stojanu, rotační kartáč a holý plech je plech, ten se neloupe.
Pak jsem vyčistil odkalovací nádobky v palivové soustavě a urgentně mi chybí těsnění do skleněného odkalovače. Sice jsem aplikoval červený silikon, ale sklenička bude potřeba průběžně čistit od bordelu v nádrži, silikon nějak vylezl dovnitř, prostě těsnění je těsnění.
Nasadil jsem nové svíčky Brisk N17C, a vnější i vnitřní zpětné zrcátko. Zkontroloval jsem vzduchový filtr, je prakticky nový, vytřel filtr box od mastnoty z odvětrání motoru. Filtr je tam ten dlouhý, co patří i do 105-130, takže ten krátký do 1000MB co doma taky mám je někomu k dispozici.
No a pak jsem nalil Mogul 15W-40 Extreme, nasadil AKU, zkusil měrkou kolik je oleje v převodovce, nastartoval, motor se rozběhl, zhasl, několikrát, během toho svítila kontrolka mazání (už mi to přišlo fakt dlouho), a pak zhasla a dobrý.
Vyjel jsem zase ven. Mezi vraty to škytlo a nechtělo běžet. Už jsem propadal panice, že netěsní odkalovač, nebo že došel benzín, nebo že se podělalo ještě něco jiného, ale pak jsem stroj s vypětím sil rozjel, chytil dech a běží jak hodinky, i díra po sešlápnutí plynu zmizela.
Ujel jsem asi 5-6 km po obci, a polích nad, ze začátku brzdy táhly doleva, pak už ne, když jsem sjížděl kopec a zastavil, jednoznačně povrzávají obě zadní brzdy, takže podezřelé PZ kolo, které nechtělo na trávě narozdíl od zbývajících moc blokovat, přeci jen brzdí, bubny se hřejí asi tak stejně. Rozebírat to nebudu, STK ukáže, kdyžtak to rozeberu pak.
Teď je třeba jít a celý vůz vyčistit na pravé straně uvnitř, přebrat a vyčistit gumy a koberce, co zbyde vyházet. Pak vyleštit zvenku tempem, flekatý blatník obrousit, aplikovat základovku, plnič a připravený RAL3001, který snad nejvíc odpovídá tomu odstínu co na autě je. Průběžně taky ošetřit zavazadlový prostor, hlavně rezaté fleky kolem hydraulických válců, určo nasadit připravené pěkné poklice a mezikruží a vyrazit na STK, abych dotáhl převod.
Ač je to přečtené za pár minut, je tu shrnutý celý pátek, sobota brzy ráno a nedělní výjezd přes poledne.
Fotky jsou na rajčeti, začíná to tímhle: http://lada1600.rajce.idnes.cz/Skoda_11 ... 064006.jpg

No a perlička na závěr, na polní cestě nad obcí, kdy jsme jak idioti jezdili sem a tam, kolem nás projel VAZ 2103, tmavěmodrá barva, SPZtka začínala nějak AZ... zářivý stav, v kufru dříví. Vím kam odbočil, tak třeba ho tam někdy najdu a dáme řeč.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

PříspěvekNapsal: pon črc 08, 2013 21:12
od Křečík Barbuška
Divamli se dobre tak umisteni vypustneho sroubu vymyslel magor. Co sledovalo stado vyvojaru AZNP tim, ze se nevypousti vsechno? Lada tedy taky vse nepusti, ale je na tom o chlup lepe.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

PříspěvekNapsal: úte črc 09, 2013 08:13
od Teepee
Jestli koukáš na fotku http://lada1600.rajce.idnes.cz/Skoda_11 ... 130122.jpg tak nezapomeň, že je dole na vaně cca 1cm žebrování. To Žigul nemá. No a jestli koukáš, jak je to provedený zevnitř, http://lada1600.rajce.idnes.cz/Skoda_11 ... 092006.jpg tak toho oleje tam moc nezůstalo, odhadem čtvrtdecka (25ml), což by bylo cca necelý 1% náplně (asi 3,5litru).
Každopádně přístupnost zátky je rozhodně lepší, než u LADY. :wink: No a pak je jednodušší sundání celý vany, brání tomu jen cca 20 šroubků, žádná nápravnice spolu se sacím košem atp. :P :finga:

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

PříspěvekNapsal: úte črc 09, 2013 13:52
od Křečík Barbuška
Koukal, koukal na to kvantum humusu co tam zbytečně prodlévá.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

PříspěvekNapsal: ned črc 21, 2013 14:36
od Luky
Teepeemu snad nebude vadit, když sem dám odkaz na moc pěkné thematické video :)

http://www.youtube.com/watch?v=OfWdRaq1aYo

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

PříspěvekNapsal: ned črc 21, 2013 18:25
od valda1971
Moc pěkné videjko a myslím, že sem sedne :)

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

PříspěvekNapsal: stř srp 14, 2013 10:16
od Teepee
V sobotu a v neděli jsem strávil čas různým leštěním, broušením, čištěním, nahodil připravené poklice, gumy do nárazníků, novou parabolu, vyčištěné koberečky a nakonec jsem v pondělí vyrazil na STK, kterou jsme úspěšně prošli.
Blatník nakonec zůstal v základu, odstínově je základovka nejbližší v té škále červených, co jsem měl k dispozici. Stejně je potřeba nějaký stříkací tmel a udělat to pořádně, (což by bylo nejlepší vyřešit celolakem). Ale než mít naleštěný bonbónek, kolem kterého je strach projít, nechám to raději takhle v patině času a užiju si ho.
Pro hladký provoz zbývá buď vyčistit, nebo vyměnit nádrž, je v ní té špíny nějak moc a ucpává přívodní potrubí paliva (resp sítko v nádrži).
Teď chci dokončit převod, doufám, že mi nechají dědovi SPZtky.
Pár fotek začíná tady: http://lada1600.rajce.idnes.cz/Skoda_11 ... 101622.jpg

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

PříspěvekNapsal: stř srp 14, 2013 11:34
od Jelen
Gratulace veliká. Jak na tom byly ty zadní brzdy? Vypadá to dobře, přijeď s tím na letiště o víkendu. Povozíme se v MBčku a zalítáme si.

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

PříspěvekNapsal: stř srp 14, 2013 11:56
od Teepee
Nejdřív musím nějak vyčistit tu nádrž. Nějak jsem nepochopil, jak se může stát, že se přívod paliva totálně ucpe, profouknout ho šlo jen pumpou ze žigula s tím nástavcem a obratem to zase neteče, jak kdyby tam byl nějaký ventilek. Tak jsem s tím chvíli laboroval popotahováním pusou sem tam a na poXté se to najednou nějak uvonilo a měl jsem pusu plnou benzínu s nějakým pískem, nebo co to bylo. No dojel jsem, doma to dal do garáže ale jet s tím někam dál?

A jak vyčistit nádrž? Určitě vyndat, a asi oddělat snímání hladiny a vypláchnout vodou zahradní hadicí? A jestli to bude rezavý, tak matičky a míchačka? To je práce na celej den...
A když si přičtu ty zarezlý šrouby za předním čelem a hadici mezi nádrží a tankovacím hrdlem obtočenou nějakou páskou, asi to bude velká zábava.

Nemá někdo pěknou nádrž na eMBéčko? A hadici mezi blatník a nádrž?