Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Příspěvekod dvk » pon bře 11, 2013 15:28

Zrcátko na 1203 se dá pořád koupit nové a je tak akorát příjemně panoramatické, mám je všude na lesovozech. S trochou šikovnosti a štěstí jde řezat i doma umělým diamantem :thumbleft:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Příspěvekod Míra151 » pon bře 11, 2013 21:29

hele, jedno takové jsem měl na vyhožení , ze š 1000, i vnitřní malé, na š 1203 venkovní mám doma,někde jsem měl i rámečky předních světel,páčky blinkrů ,topení,kličky oken a otvírání vnitřní,nějaké poklice, alu mezikruží,sprint poklice,škoda poklice alu se znakem,zadní ramena,okenko dveří,prahy,hrnce světel
Naposledy upravil Míra151 dne pon bře 11, 2013 22:20, celkově upraveno 1
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Příspěvekod Cory » pon bře 11, 2013 22:07

Nemate niekto foto toho HBV? Mam nejaky HBV doma a mam podozreenie na škodovku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Příspěvekod Teepee » pon bře 18, 2013 09:49

Cory píše:Nemate niekto foto toho HBV? Mam nejaky HBV doma a mam podozreenie na škodovku.

Koukni na tuhle, třeba Ti napoví: http://lada1600.rajce.idnes.cz/Skoda_11 ... 203010.jpg

No a mám zase report z víkendu - nedělního odpoledne. Vyčistil jsem a promazal ATE vazelínkou údajně repasovaný hlavní spojkový válec, vyměnil jej za ten zarezlý v autě a za vydatné synovi asistence systém odvzdušnil a zprovoznil. Musím se vybavit zásobou měděných kroužků, nechal jsem původní a na výtlaku mi holendr ještě trochu rosí. Zkusím to ještě přetáhnout a jinak budu muset překroužkovat.
No a když jsem měl výměnu akorát hotovou, dorazil Jelen s literatůrou od Kopra a tak ve snaze provést dynamickou ukázku místo nudné statické, jsem nalil vodu do chladiče (ve čtvrtek jsem jí vypustil, v garáži už bylo na nule) a zkusil nastartovat.
A opakovalo se martyrium z prvního oživování. Nejdřív jsem preventivně sundal kapotu, vysypala se z ní velká hromada rezu, začnu shánět novou, sype se to z ní furt, u lišty je děravá atd.) Pokračoval jsem na motoru, airbox dolů, otevřít karbec, cvrnknout do jazýčku plováku a benzín už šel. Pak ještě chvíli přemlouvání akcelerační pumpičky a pak už taky šla, motor naskočil, svíčka prvního válce odmítla fungovat, A tak padlo rozhodnutí, vypustit starý benzín a dát nový (raritní foto časem dodám). Se spoustou obtíží, kdy nemaje zahnutý trychtýř a aditiva do Naturalu se to nakonec podařilo. Svíčku jsem nasadil nějakou Ypsilonku, co měl děda v autě v nářadí a motor šlapal jak hodinky. A to už byl zmrzlý Jelen na odchodu.
Když odjel, nedalo mi to a protože spojka spojkuje a auto se hýbe vlastní silou, vyjel jsem z garáže, předjel před tátova vrata a šel pro trychtýř, aditiva a kapku Velfobinu, vím že to táta v garáži má. Po doplnění všech ingrediencí do nádrže jsem udělal malé kolečko po obci. Se sundanou kapotou motoru, rozebraným PZ světlem a zatuhlými brzdami nic moc parády, fotky nejsou. Motor má při přidání plynu trochu díru a PZ kolo zůstalo přibržděné, takže po spojce bude zábava s hydraulikou pokračovat.
Milým překvapením bylo, jak tátu zaujalo, že je dědovou eMBéčko zase v chodu, žigula si ani nevšimne, ale tady okukoval motor a hořekoval, jak to nemělo zůstat šest let venku na dešti. Chvíli mě během odpoledne přepadl marný pocit, co jsem si to zase uvázal za další kouli na nohu, ale tohle dodá motivaci. Navíc syn mi aktivně asistuje, je to vlastně paráda. :idea:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Příspěvekod Teepee » pon bře 25, 2013 08:53

Potřebuji názory na dvě věci.
1. Fridex Stabil nebo je bez problémů (vyzkoušen) G48 ?
2. Po týdnu stání, tzn. prakticky před každým startem musím otevřít karburátor a lehkým pohybem plíšku plováku uvolnit jehlový ventil, jinak benzín nenatéká. (možná by stačilo poklepat karbec zezadu madlem šroubováku, vyzkouším zase příště)
Nějaký nápad či poznatek, kromě vymontování a kontroly celého ventilu by někdo neměl? (benzín v nádrži je N95 s Benaditem a trochou Velfobínu)


Vím, chtělo by to jezdit, dokonce i ty brzdy, se při včerejším poježdění dávali tak nějak samy dohromady.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Příspěvekod Vašátor » pon bře 25, 2013 10:21

ad 1) Bez poblémů (vyzkoušen i na starších motorech) použij chladící kapalinu typu G48
ad 2) Za zalepování jehlového ventilu může benzín a jeho úsady v celé palivové soustavě. S tímto se zalepují i ventily v palivové pumpě a filtry (sítka). Starý benzín dokáže celou palivovou soustavu "zalepit" takovým způsobem, že pouhá výměna benzínu nepomůže. Chtělo by to pořádně vyčistit, jenže jak ... nejspíš by měl stačit řádný průplach lihem (E85) nebo vyjet nejednu nádrž benzínu. Obě rady jsou pro tebe asi trošku problematické, tudíž bych zkusil, zda pomůže pouhé poklepání na karburátor (z 50ti% mých zkušeností to pomohlo, řešil jsem toto na mnoha autech, zajímavé je, že u škodovek to pomáhalo víc :) ) a pokud ano, nechal bych to zatím být.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Příspěvekod JmJ » pon bře 25, 2013 12:21

Mozna zkusit nalit do benzinu pripravek na cisteni vstrikovacu. Ono to bude neco jako E85. Nebo do benzinu tu e85 primichat. Vysledek se dost mozna nedostavi, ale horsi to byt nemuze :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Příspěvekod Petr HC » pon bře 25, 2013 12:44

k ad2. Pokud není jehla zalepená, může být "zaklepaná" do sedla. Pak nepomůže žádné čištění, ale jen nový celý zpětný ventil nebo pokud to jde, rozebrat a "osazení" na jehle zabrousit.
U motocyklových karburátorů běžná závada.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Příspěvekod zelvotron » pon bře 25, 2013 18:57

Vašátor píše:ad 1) Bez poblémů (vyzkoušen i na starších motorech) použij chladící kapalinu typu G48


A jak je to s červenou G12?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Příspěvekod Vašátor » úte bře 26, 2013 12:56

G12 bych do starého chladícího systému nedoporučil. Doporučit bych jej mohl pouze v případě, že byla po celou dobu provozu chladící kapalina pravidelně měněna. G12 totiž postupně uvolňuje úsady v chladícím systému, což má za následek to, že to po čase může začít téct jako cedník.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Příspěvekod Teepee » čtv dub 04, 2013 10:21

Pár přidaných fotek na rajčeti.
Poznej rozdíl (Feel the diference) aneb malá radost taky radost:
Předtím: http://lada1600.rajce.idnes.cz/Skoda_11 ... 202858.jpg
Potom: http://lada1600.rajce.idnes.cz/Skoda_11 ... 194856.jpg
Další si najděte sami, včetné té dobroty, co byla v nádrži.

Aktuálně se chystám vyměnit brzdovou kapalinu, přitom skouknout co se dá a neshledám-li zásadních průšvihů, tak to zkusit rozbrzdit, už teď se ty brzdy trochu hýbou.
Pak svařit sedačku, vyměnit levou parabolu a zrenovovat zrcátka, nandat zpátky koberečky, příležitostě vyměnit olej v motoru a jedu to zkusit na STK.
Nebo úsporná varianta, odtahovka, Evidenční prohlídka, dokončení převodu a STK odložím na neurčito. Možná by to bylo rozumnější.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Příspěvekod Teepee » pon dub 08, 2013 08:51

To zase byla neděle!
Vylepšil jsem pracovní stoleček kolečky z Aukra, takže si ho podle potřeby pohodlně strkám po garáži kolem auta, a dal jsem se do díla - výměna brzdové kapaliny. Když se brzdy začaly tak slibě hýbat, tak že bych to završil výměnou kapaliny a zkontroloval u kol, jak se věci mají. Začal jsem vyhozením poklic do šrotu, a sháním jiné 4 kousky a jedno mezikruží.
No a mohlo mě to napadnout, když se HBV při první obhlídce auta dal stlačit a nechtěl se vracet, tak je prostě zatuhlý, což se při výměně kapaliny opět projevilo. Ze začátku se mi dařilo kapalinu do zadních brzd dostávat, pístek se po chvíli lomcování s ruční brzdou vždycky vrátil, ale když jsem zkusil přední, pístek zůstal zaražený v HBV a hotovo.
Tak jsem prohlédl sysláty, porovnal zdánlivě nepoužitý HBV od bratrance s dalším, který jsem vyndal z jeho likvidované modré stovky a rozhodl se pro ten vizuálně horší, nicméně uvnitř méně rezlý = demontovaný, do roku 2007 používaný.
Vyndal jsem jen první pístek, druhý tam ještě nějak drží za ventil, tak ten už ne, vyčistil ho od úsad a vstupující koroze, s tím, že to zkusím a když to nepůjde, osadím nějaký buď fungl nový nepoužitý válec, nebo některý z těch co mám nechám někde důkladně repasovat. Dost možná tomu v autě moc nechybí, zvenku je jak novej (zjistím později).
No a nechci to zakřiknout, válec neteče, tlakuje, funguje. Brzdy zabírají hned (až podezřele brzy), krásně odbržďují. Jen PZ kolo asi brzdí trochu méně, dříve taky zůstávalo zabržděné, tak nevím, kolik to nakonec na STK hodí rozdílu. Ale asi to nechám, třeba se to vejde a když ne, musí bubny dolů.

Co mi ale není jasné, brzdy brzdí docela málo. Honil jsem to po obci sem tam, brzda plyn, trochu si to teda ještě sedlo, ale stejně to brzdí asi jako Sierra, tzn. na asfaltu bloknout kola nejde, nebo jsem moc cíťa a málo na to šlapu. Na šotolině s přehledem blokují všechna kola. Pravdou je, že s ulomený opěrákem sedačky to pořádně zašlápnout nejde.

Jinak brzdové hadice jsou vepředu 100% a vzadu v ohybu ke kolu mají lehké prasklinky, času do výměny ještě dost. Kotouče jsou zánovní, destičky taky, jedna není ještě úplně sedlá (v rohu neobržděná)
Při očistě předních brzd od pavučin a listí, mne zaujal dědův Túnink v podobě brzdičů ve žluté barvě.
Spodek auta je jak z továrny, dokonce i štíty zadních brzd mají na sobě pěknou černou barvu, jak jsem pěkně pucoval okolí válečků, aby to po mém servisním zásahu neslezlo dolů.

Jako pozitivní se jeví karburátor, poprvé jsem nemusel uvolňovat jehlový ventil. Poklepal jsem to heftem od šroubováku a buď to pomohlo a nebo to ani nebylo třeba.
Zaregistroval jsem v odkalovači paliva nějaký bordel a zakalený benzín, takže to pěkné z nádrže začíná putovat ven, přes odkalovač a sítko v čerpadle rovnou do karburátoru. Vyčistím sítka, a na základě jejich zanesení a hustoty pouvažuji nad vsazením hadicového filtru mezi odkalovač a čerpadlo.

A když jsem zajel do garáže, vypustil jsem konečně olej z motoru. Příště začnu demontáží a montáží filtru a nalitím oleje.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Příspěvekod Vašátor » pon dub 08, 2013 11:10

Kdo si hraje, nezlobí :-). Takový práce podělaný ... musel sis máknout :-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Příspěvekod Jelen » pon dub 08, 2013 11:15

Takovýho textu a žádný fotky... hmhmhm :-D Mimochodem, Petře, příští víkend se asi budu pohybovat po letišti, už jsme lítací. Tak kdybys měl chuť, nebo třeba i technickou na MBčku, tak se stav.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Teepeeho Škoda 1100 MB De Luxe

Příspěvekod Teepee » pon dub 08, 2013 11:44

Začal jsem v devět stolečkem, který jsem rozdělal už v sobotu, a z garáže vypadnul v šest večer. Ale tím, že se mnou dělá syn (a kolikrát bych byl bez něj nahranej - šlapat pedál, podržet šrouby HBV z kabiny, sundat kola, nandat kola, spouštět druhej hever), tak to docela jde i jako rodinně výchovná klučičí aktivita. Holky nám v sobotu umyly okna a včera jsme je svezli, víc jim to holt neříká.
Foťák jsem večer už nějak nezvládl a teď jsem v práci. Tak jedině večer, ještě vyfotím ten olej a něco do placu bych na koukání měl.
Na letiště určitě dorazím, navíc bych s Tebou rád dal řeč o té Údržbě letadel do bakalářky, hlavně mě zajímá ten ÁMOS. Jen jsem v sobotu ve škole, tak zbývá neděle.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

PředchozíDalší

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků