Převrtání motoru

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Re: Převrtání motoru

Příspěvekod Marek » úte pro 04, 2012 11:14

Navíc písty pro vzduchem chlazené motory mohou mít jinou tepelnou roztažnost a třeba by to proto nefungovalo.

Starší písty se klidně použít mohou, kroužky samozřejmě nové, nemůže být problém.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Převrtání motoru

Příspěvekod Luděk Musil » úte pro 04, 2012 16:15

3enit píše:Momentalne nezmerim jaky prumer ma pistni cep... Vi nekdo z vas, jaky prumer cepu ma Lada (myslim ze by se nechal pouzit pist 79,4 nebo 79,6mm?)? Pro zacatek, potom taky resit vysku dna pistu a pod.

Průměr čepu 22 a kompresní výška 38,5 ... (bez záruky). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Převrtání motoru

Příspěvekod 3enit » úte pro 04, 2012 17:00

Průměr čepu je stejný, co tak čtu v chytré knize :mrgreen:
Kompresní výška pístu zde uvedena není, pokusím se změřit. Tady jsem našel jednu fotku pístu z Oltcita, já to vyfocený nemám...
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Převrtání motoru

Příspěvekod Cory » úte pro 04, 2012 17:01

To je hodne zaujimavy piest
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Převrtání motoru

Příspěvekod 3enit » úte pro 04, 2012 17:13

No je takovej dost "šišatej"..., ke kterýmu "vrcholu nebo díře" mám vlastně tu kompresní výšku měřit?
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Převrtání motoru

Příspěvekod Luděk Musil » stř pro 05, 2012 07:43

Nejsem motorář - takže to řeknu jinak (třeba mě někdo opraví):
Kompresní výška je vzdálenost mezi horní rovinou pístu a středem pístního čepu. L.
PS: obrázek napoví
Přílohy
Kompresni_vyska_2.jpg
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Převrtání motoru

Příspěvekod Marek » stř pro 05, 2012 08:12

Řečeno jednoduše: Oltcit má jak vidno poměrně složitý a přesně stanovený tvar dna pístu, zatímco Lady mají písty s rovnými dny. Takže bych použití laďáckých pístů do motoru Oltcitu jednoznačně vyloučil. Zapomeňte na to.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Převrtání motoru

Příspěvekod 3enit » stř pro 05, 2012 10:33

Tak jsem byl fotit...
Přílohy
DSC00289.jpg
DSC00288.jpg
DSC00287.jpg
DSC00286.jpg
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Převrtání motoru

Příspěvekod Marek » stř pro 05, 2012 11:49

Motorka ? :-D
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Převrtání motoru

Příspěvekod 3enit » stř pro 05, 2012 13:27

Motorka no... valec a pist z Oltcitu :-D
Mohl by nastat nejaky problem s plnenim? Ona hlava motoru 1.3 je trochu odlisna od 1.1 :?
Vecer napisu odlisnosti :)
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Převrtání motoru

Příspěvekod Marek » stř pro 05, 2012 14:48

Napiš, jaké jsou tam rozdíly a uvidíme. Pokud to půjde, zkus to nějak nafotit třeba. Na to přijdeme..... ;-)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Převrtání motoru

Příspěvekod 3enit » stř pro 05, 2012 19:50

Nafotit můžu akorát hlavu z 1.1, z 1.3 sice hlavy mám, ale jsou na funkčním motoru a tak se mi je zrovna sundávat nechce :mrgreen:
Ale napíšu zde rozdíly, které jsou popsány v knize:
Sací ventil má u 1.1 délku 97,4mm a u 1.3 94,6mm. Výfukový ventil 96,3mm u 1.1 a 93,8 u 1.3
Průměr hlavy sacího ventilu u 1.1 je 39mm a u 1.3 38mm. U výfukových 34mm u 1.1 a 35,7mm u 1.3
Úhel sedla sacího ventilu u 1.1 je 120° a u 1.3 90°. Výfukový u obou motorů 90°.
Šířka dosedací plochy sedla v hlavě 1,0-1,4 u sacího, oba motory a 1,4-1,8 u výfukového, též oba motory :)
A potom teda vačky, ty se líší o pár ° ;)
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
 
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Převrtání motoru

Příspěvekod Luděk Musil » čtv pro 06, 2012 07:34

To jsou odlišnosti ... :oops: řekl bych drobnosti.
To, co nás spíše zajímá, je tvar spalovacího prostoru hlavy.
A druhá věc, která se bude týkat pístu a válce: jaký je nedoběh pístu v horní úvrati oproti hraně válce. Ideálně hrany pístu - to je to malé odsazení nahoře, nad kterým je to specifické tvarování.
Nyní budu trochu teoretizovat: pokud je nedoběh pístu 0 a ty vypoukliny lezou "do hlavy", která má tím pádem dost velký objem - potom použití pístu s rovným dnem je, řekněme, nemožné, protože ztratíš kompresi, resp. bude podstatným způsobem snížena.
Příklad: při použití originálního pístu bude komprese 8,8 : 1 . Při použití pístu s plochým dnem bude komprese "jen" třeba 6,5 : 1 , což už je téměř neslučitelné s chodem motoru.
Komprese = poměr mezi kubaturou válce (a hlavy) v momentech kdy je píst ve spodní a horní úvrati.
L.
PS: obrázek napoví, kresba standard Lada
Přílohy
kompresni_pomer.jpg
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Převrtání motoru

Příspěvekod Marek » čtv pro 06, 2012 09:03

No - mně se nelíbí ten úhel osy sacího ventilu proti ose pístu. U jednoho motoru 120°, u druhého 90°. To může být problém. Obávám se totiž, že v souvislosti s tím bude jiný tvar dna příslušného pístu.

Já, pokud bych se rozhodl převrtávat válce 1100 na 1300, určitě bych na ně pak použil hlavu příslušnou dané kubatuře. Takže pokud válce z jedenáctky převrtáš na třináctku a dáš třináctkové písty, dej třináctkové hlavy a vačky. A pak to musí chodit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Převrtání motoru

Příspěvekod Roman » čtv pro 06, 2012 10:26

Marek píše:dej třináctkové hlavy a vačky. A pak to musí chodit.


Ono asi problem je v tom, ze trinastkovych motorov je asi menej ako safranu, oni sa Oltcity 1300 s 5q prevodovkou u nas vobec nevyskytovali......(teda pokial viem sa k nam nedovazali)
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

PředchozíDalší

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron