od Jan Vaníček » pát lis 02, 2012 15:29
Na poslední napsané musím reagovat. Myslím že auta nemůžou za své řidiče. Pokud někdo nemá cosi v hlavě, je pro něj a okolí nebezpečný i Trabant.
Z pomlouvání Octávií často hovoří závist nedostižného cíle (teď prosím míněno pouze všeobecně). Sám dokonce patřím asi k těm "arogantním frajírků ve služební Octávii". Že Octávie v TDI byly v minulosti vrcholem nemožného je pravda a většina soukromých majitelů to dávala patřičně najevo, to souhlasím.
Octávie není moje krevní skupina (musím ji "trpět", protože mi prý z důvodu firemní prestiže jiné auto nekoupí), má své problémy, přesto musím uznat, že to auto v motorizaci 2,0 TDI CR není vůbec špatné.
Pokud najedu jako včera 650 km po českých silnicích a nejsem vyloženě unaven, o něčem to hovoří.
Patřím spíš k defenzivním řidičům a při nájezdu 60tis+ za rok jsem ťuk ťuk zatím průšvih nezpůsobil a i body mám stále plné. Přesto jsem letos utžil již dva šrámy od "svátečních" řidičů (jeden polibek zezadu od nepozorného důchodce a jedno nacouvání do předního rohu).
Typický příklad ze včera: Jedu vesnicí, tempomat 50, předjíždí mě týpek ve Focusu ještě na plné, jedu dálnici, tempomat 140, předjíždí mě kde kdo v podstatně "horších" autech. A tak bych mohl pokračovat.
Neházel bych proto všechnu vinu na automobilky.
To že je větší výběr motorů mi určitě nevadí, pokud jsou to ale motory alespoň trochu rozumné:
Určitě ne 1,4MPI 44kW v Octávii nebo 1,2 TSI v Superbu, HTP, TDI s uříznutým válcem a obdobné tříhrnky mám taky svůj názor.