Fiat Coupe

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat Coupe

Příspěvek od Atex »

Start se povedl naprosto nečekaně, motor hned naskočil a držel i volnoběh, takže obrovské překvapení a radost. Auto je hotové, tento víkend první testovací jízdy a až na pár drobností jede motor úplně normálně tak jak bych očekával. Když ho držím delší dobu pod tlakem, tak se zakucká, to by mohl být palivový filtr. Dále se časem objevil dost závažný problem se vstřikovačema. Tyto neoriginální nemají drážku ani doraz pro aretaci, takže po natlakování potrubí turbem vstřik vyjel z potrubí a zarazil se do vstřikovací lišty. Nicméně tento problém se mi podařilo vyřešit (na projížďce asi 30km od baráku :D ) a mohl jsem řádit dál. Konečný tlak zůstal na 1,4b, nebylo jednoduché wastegate naladit, dual port mi nefungoval vůbec, nedostal jsem se přes 0,8b, tak jsem zvolil nejjednodušší variantu a horní port jsem nechal volný, regulace funguje. Co mě docela šokuje je, že tlak se chová úplně obráceně než na serii, tam jsem na jedničku dvojku nedosáhl skoro jednoho baru, naopak na čtverce vyletěl na 1,3b a ve vysokých otáčkách klesal. Na tomto turbu vyletí tlak na dvojce k 1,4b a neklsedne ani o kousek, na čtverce ukáže na 1,3b a s rostoucíma otáčkama motoru ještě trochu stoupne. Tlak se nehne až do omezovače, takže turbo to dává s přehledem jako nic, což má i stinné stránky a sice to, že prakticky do 4000ot ten motor skoro nic nedělá. Tlak se dostane na špičku někde kolem 4000 nebo trochu méně, ale jde vidět že motor neví co s tím má dělat, naopak od 5000 přichází ten záběr co by tam měl být a ten se nemění až do 7200. Takže tohle mě trochu ještě tak nějak štve, podřazování je nutností s tímto setupem, ale mě šlo především o to, že to poskládám a povozím se. Nějaké menší videjko z víkendu a fotky s bratránkovým GT: https://youtu.be/Zdk4CwRvqKg https://youtu.be/92QyjWPBB5k

Obrázek
Obrázek
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Fiat Coupe

Příspěvek od Yellow01 »

Palec hore. :thumbleft:

Edit: Fakáče opraveny. :D
Naposledy upravil(a) Yellow01 dne pon čer 01, 2015 21:11, celkem upraveno 1 x.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat Coupe

Příspěvek od Majo »

tak, tak, parada (ukurat, yellowe, ten smajl, to su fakace) :-D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat Coupe

Příspěvek od Atex »

tak s autem odježděno skoro 1000km a bez nejmenšího problému, po první jízdě rychle klesla hladina oleje, což mě trochu vystrašilo, ale později se ukázalo že si to jen "sedlo", dalších 500km neubylo už nic. Coupe sraz na slovensku byl pro mě velmi úspěšny, na sraz nedojely žádné 400 koňové střely, takže jsem byl nejrychlejší ve sprintu a to o dost. Velká radost, protože pětiválce měly okolo 260ti koní. Na slalomu vpřed a couvání zpět jsem vyhrál, v klasickém třetí místo. Jako jediný problém, který bylo nutno řešit, byl tlak turba, který se stával na manuálním regulátoru už téměř neovladatelný, musel nastoupit elektronický a ten jsem úspěšně nainstaloval dnes. Mašinka umí přesně udržovat nastavený tlak, dva setupy (low/high), dále nastavení nástupu turba, hodnota kdy začíná zasahovat selenoid. Dále jak zvuková a vizuální ochrana přesáhnutí nastaveného tlaku, tak i automatické spadnutí na tovární hodnoty při překročení max. hodnoty (0,5b nebo podle mechanického nastavení wastegate).

https://youtu.be/lfosaD2Tq_M
https://youtu.be/n95kj5zDDbE
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat Coupe

Příspěvek od Atex »

Objevil se první závažnější problém v motorovém prostoru, ale v kvalitě komponentů. Ve wastegatu se vlivem vysokých teplot začla přidírat oska ventilu v dříku, je to jednoduše chyba nekvalitních materiálů, Ventil jsem přeleštil a namazal měděnkou s teplotní odolností do 1100°C. Toto mazání se nedoporučuje, protože se na namazané místa mohou usazovat spaliny z výfuku. Také snímač tlaku pro regulátor jsem přemístil hned za turbo a né až za klapku, abych tak odstranil rozdíly v měřeném tlaku za turbem a za klapkou. Nicméně včerejší testování bylo úspěšné, tlak se pohyuje kolem 1,3b, motor jede plynule bez škubnutí až k omezovači, ovšem co budu muset časem řešit, je zahřívání motoru. Pod plným plynem se motor moc dlouho na provozní teplotě neudrží, v těchto 30ti stupňopvých vedrech se teplota vody i oleje rychle dostává přes 95° a je potřeba dochlazovat.

Včerejší krátká projížďka kolem komína: https://youtu.be/LO7wm_2TLxg
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat Coupe

Příspěvek od Atex »

Obrázek
Obrázek
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Fiat Coupe

Příspěvek od Yellow01 »

To jsou ty čínský kopie tuningových dílů. Oni na nějaký vhodný třídy materiálu naprosto serou, hlavně že to vyrobí co nejlevněji, ale pak to dopadá takhle.
Taky jsem koupil nějaký takovýhle díly, ale po tom co jsem četl na Tuning fóru, jsem se už něčeho zbavil.
Jinak to auto jede výborně. :supz:
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat Coupe

Příspěvek od Majo »

Zas pomerat to a nechat vytocit na sustruhu z kvalitnejsieho materialu by nemal byt problem(pokial sa najde sustruznik nenadavajuci na to, ze musi v kuse ostrit noz lebo sa mu na tom materiale tupi)....

A ide Ti to veru solidne 8)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat Coupe

Příspěvek od Atex »

To mám v plánu, jestli to začne zase zlobit, nechám celý ventil vyrobit z nerezi.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6493
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Fiat Coupe

Příspěvek od JmJ »

Zni to slusne a vypada to, ze to i slusne jede ;-) v mnichaci me musis povozit :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat Coupe

Příspěvek od Atex »

Sobotní srazík s pár sprintama, porovnání se stejnou motorizací, jen načipovanou. Semnou jel ještě jeden člověk, špatný rozjezd... Nicméně 240 koňový oponent byl na trojku za mnou, takže další takové menší potvrzení o mém výkonu :-)

https://youtu.be/XuYbjVDl4-g
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“