od Luděk Musil » sob črc 28, 2012 12:15
Obávám se Martine, že to co vidíš a popisuješ se nezakládá tak úplně na pravdě.
Musel jsem chvíli hledat, nakonec jsem i našel, malou (formát A5) knížku od slovenského autora Eduarda Ďurkoviče s názvem Motocykel údržba a opravy, ve které se autor zaměřuje na motocykly Babetta, Jawa 50, Jawa 90, Manet, ČZ 125.
V sekci zapalování popisuje dynamo-akumulátorové zapalování i zapalování se zdrojem střídavého proudu. Obě zapalování používají stejné komponenty, tedy zdroj proudu, přerušovač (kladívko), kondenzátor, zapalovací cívku a svíčku.
Větší motocykly mají místo na baterii, proto používají dynamo nebo alternátor s usměrňovačem. Malé motocykly používají alternátor.
Dynamo dodává stejnosměrný proud do baterie (a zároveň) i na cívku. Z druhé strany kladívko spojuje a rozpojuje kostru, čímž vzniká vysoké napětí pro činnost svíčky. Alternátor v malém motocyklu dodává střídavý proud na cívku. Z druhé strany je to stejné jako u SS proudu.
Alternátor (u Jawa 50) má 3 cívky, které napájejí zapalování, světla, houkačku.
Takže zapalování na pinckovi je v podstatě stejné jako u Lady. Rozdíl je pouze v napětí (stejnosměrné - střídavé) a absenci baterie.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´