K tématu se vyjadřovat nebudu, je to pro mě prostě blbost chtít veterána jen proto, že to je veterán. Ale třeba je to vše jen blbě napsané či jsem to nepochopil....
Veverka píše:Když jdete všeci kupovat nějaké auto,máte natvrdo vybráno přesně barvu,typ,motor i výbavu,v případě ojetiny i přesný rok a nájezd ještě než vstoupíte do salonu/bazaru/webu/inzerce?To asi obvykle ne.
Už několik let pomáhám jako technická konzultace při koupi auta a představ si, že většina lidí přesně ví, co hledá. Jediné co nerozhoduje je barva. Velmi rozhoduje značka, model, motor, výbava, přibližný rok a kilometry. Soused třeba čekal 3/4 roku při koupi auta, jen kvůli tomu, aby měl tu výbavu co chce, motorizaci atd... jen barva mu byla fuk.
Pak je tu druhá sorta lidí a to jsou ti, co si technickou konzultaci do bazaru neberou a rozhodují se opravdu až podle toho, co uvidí. A pro ty je tu nachystaný typycký bazarista, protože ví, že tito lidé kupují jen a pouze podle toho, jak auto vypadá.
Nicméně u veterána technické nedokonalosti, vývojářské vady apod. nerozhodují, protože s veteránem se nejezdí každý den. Proto je i jedno, jestli žere v případě Fiatu 850 4-5l/100km nebo 100l/100km u Zila. Prostě se mi to auto líbí, zaujalo mě a myslím si o něm, že má své kouzlo a proto ho mám i rád. Vždycky se najdou tací, kteří veterána pomluví: to moc žere, to je moc malý, proboha tak velký auto ...
Na žigulíka se neznalá veřejnost rovněž díva skrz prsty. Naštěstí tu máme forum, kde se združují fandové ... a tak je to i v případě ostatních značek. Každý vůz bude mít své odpůrce i zastánce.
Pokud je mu jedno co bude kupovat, tak ať koupí něco, co jde cenově nahoru. Dnes jsou hodně v kurzu japonští sportovní yungtimery. Například Toyota Celica Supra se za posledních 5 let zvedla cenově téměř o 4 násobek. To stejné lze předpokládat i u Starionu, Nissani Silvia S12 ... auta s kupní cenou kolem 15 000kč.