Oficiální přestavba W353 (dvoutakt) na W 1.3 (čtyřtakt) nelze. Papírově to samozřejmě je jediná možnost, jak v ČR zlegalizovat oficiálně nedovážené vozidlo, ale technicky je to nemožné. Rámy a rozložení vnitřností jsou u obou typů úplně jiné.
A s tím bezkontaktem, je to sice bezstarostné zapalování, ale pravověrní sportovněji založení Wartburgáři nedají dopustit na klasická kladívka pro každý válec zvlášť. Přímo na Wartburgu jsem možnost porovnávat neměl, ale Trabant byl o něco málo živější s kladívky. Pokud teda bylo seřízení optimální.
To ale nic nemění na tom, že ta relativně mohutná šedá krabička z NDR, která elektronicky překlápí signál mezi jednotlivými cívkami, má díky době a zemi svého vzniku svoje kouzlo.
...Čtyřtakt W 1.3 vybavený motorem VW Polo/Golf měl to samé zařízení asi tak do 1/4 původních rozměrů.