Před měsícem jsem koupil T4 2,5 Tdi 65 kW. Měla vadnou převodovku - nešla zařadit zpátečka, dopředu všechny kvalty šly. Myslel jsem si že to rozeberu a za nějakou rozumnou částku opravím. Převodovku jsme vyndali (šílená anabáze), rozebral jsem jí a uviděl tu spoušť. Zpátečkový kolo omletý do půlky zubů, vzalo sebou samozřejmě vkládaný kolo a ještě k tomu synchron 1. a 2. rychlosti. K tomu na výměnu samozřejmě všechny ložiska. Sepsal jsem si potřebné díly a vyrazil do VW. Nacenili mi to v dílech na 30 tisíc.
Tak jsem začal shánět jinou převodovku. Na jakýkoliv inzerát jsem volal, tak už byla pryč. Těch převodovek do 65 kW verze je hrozně málo a jak jsem zjistil, tak jsou neskutečně poruchové (není otázka, jestli se vysypou, ale kdy). Jakmile se někde objeví, tak je do 24 hodin pryč. A cena za tuhle převodovku z vrakáče je 15 tisíc a výš. Já nakonec sehnal po repasi za 18 tisíc od jedný firmy od Plzně, která se tím zabývá.
K tomu jsem musel vyměnit silně zkorodovanou trubku chlazení. Ta půlmetrová trubička se čtyřmi vývody se samozřejmě dá sehnat jedině v originálu, bratru za 1850 Kč.
U těch 65 kW verzí prý ještě odcházejí vstřiky. Jinak motory drží, ale je to fakt lenivý. Mně bylo doporučeno, že menší motor než 2,5 Tdi nemá vůbec cenu a po krátké zkušenosti potvrzuji.
Co se týče koroze, tak klasika jsou prahy, přední lemy, spodky předních blatníků, dveře. Tak je to i na mým, ale třeba spodek auta je naprosto netknutý, všechna koroze je jen zvenku na spodkách dílů a pak přední podběhy.
Takže shrnuto, T4 je držák a to i cenou. Poslední ročníky pořád stojí i přes 200 tisíc. Pokud bys o ní uvažoval, tak se rozhodně vyhni 65 kW verzi.