Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: stř zář 22, 2010 10:11
od vintera
lékaři tvrdí, že tabletka placeba dokáže zvednout některého nemocného z postele a uzdravit, možná ten fén má podobný účel :lol:

PříspěvekNapsal: stř zář 22, 2010 10:38
od Marek
Atex píše:Ja jsem o tom cetl clanecek, nahodou to fakt funguje! Fabie 1.4 16v bez vetraku na brzde 100koni, s vetrakem 104koni :D Ale co to dela s tim altikem, to musi byt vec :shock:

Ten altík sebere motoru šest koní výkonu a jsi vlastně na tom hůř než při svém seriovém výkonu :-D.

PříspěvekNapsal: stř zář 22, 2010 13:44
od Atex
Marek píše:
Atex píše:Ja jsem o tom cetl clanecek, nahodou to fakt funguje! Fabie 1.4 16v bez vetraku na brzde 100koni, s vetrakem 104koni :D Ale co to dela s tim altikem, to musi byt vec :shock:

Ten altík sebere motoru šest koní výkonu a jsi vlastně na tom hůř než při svém seriovém výkonu :-D.


Ale oni to tam meli nasroubovane jako na hotovo, normalne proud z altiku. No takze neco malo to pridalo, neco ubralo a enizilo zivotnost, tot vse :-)

PříspěvekNapsal: stř zář 22, 2010 16:03
od Saša
"Vše" tady již bylo . Dokonce jsem někde na fóru popsal neslavný konec takovéto blbosti a to jsem tam měl podstatně výkonější motor !
Ať vás NENAPADNE foukat tlakový vzduch do sání pokud tam máte KARBURÁTOR ! Opravdové nebezpečí požáru !!!
Tehdy se psal rok 1986 a o turbu jsem věděl pouze to že do sání vhání vzduch . Že to tenkrát neskončilo požárem je dodnes div .

PříspěvekNapsal: stř zář 22, 2010 17:45
od zelvotron
Tak tohle je samozřejmě past na jelimany, ale náhodou elektricky poháněný turbo jedna firma seriozně vyvíjela. Ale ten elektromotor měl 1.5 kW :P

PříspěvekNapsal: stř zář 22, 2010 20:59
od Puhi
Saša píše:Ať vás NENAPADNE foukat tlakový vzduch do sání pokud tam máte KARBURÁTOR ! Opravdové nebezpečí požáru !!!

vysvetlíš to? čo presne má horieť?

PříspěvekNapsal: stř zář 22, 2010 21:12
od Cory
Puhi píše:vysvetlíš to? čo presne má horieť?


vyfukne ti benzin cez odvetravanie plavakovej komory alebo tesnenie a rovno na vyfuk :)

PříspěvekNapsal: stř zář 22, 2010 21:13
od cackler
už jsem přemyšlel, že bych to zkusil s kompresorem, co to udělá :lol:
Sašo, povídej, taky mě to zajímá.

PříspěvekNapsal: stř zář 22, 2010 22:40
od Puhi
Cory píše:vyfukne ti benzin cez odvetravanie plavakovej komory alebo tesnenie a rovno na vyfuk :)

kde máš odvetrávanie?(nemali to iba niektoré karbce...?) a na výfuk to chčie hockedy cez tú zázračnú trubičku zo sania :lol:

PříspěvekNapsal: čtv zář 23, 2010 07:17
od peet2101
Karburátor lada NENÍ přetlakový, už se to řešilo v tématu s turbem a došlo se k závěru že nejoptimálnější by bylo dát turbo až pod karbec a stlačovat hotovou směs.

Dle mého názoru to s tímhle ani nenastartuje, protože si motor palivo přisává skrz trysky. Jenomže pokud bude v difuzoru (a v celém sání) přetlak, nic si nenasaje. Navíc nejspíš protlačí benzín někama ven a bude pruser jak psal Saša.

PříspěvekNapsal: čtv zář 23, 2010 07:40
od Drobek81
v tom pripade bude potreba, aby to foukalo co nejmen - pak se placebo projevi nejvice :))

PříspěvekNapsal: čtv zář 23, 2010 08:13
od Puhi
peet2101 píše:protlačí benzín někama ven

ach boože, ja sa pýtam, kde to začne horieť.

A ano, riešilo sa to, ale potom mi vysvetli tento obrázok
Obrázek

PříspěvekNapsal: čtv zář 23, 2010 09:16
od Dusan
Niekedy davno na ladafore bol odkaz na nejake stranky kde bol popis kompresora...turbina z vysavaca pohon bol remenom z klukovky.....

PříspěvekNapsal: čtv zář 23, 2010 09:25
od vintera
V historii se kompresory poháněné od klikovky na karburátových motorech používaly, ale není asi jen tak vložit mezi filtr a karburátor jakýkoliv kompresor bez dalších úprav.

PříspěvekNapsal: čtv zář 23, 2010 09:34
od Luděk Musil
Dusan píše:turbina z vysavaca
Hoši ... mě to už nebaví :cry: . Vezměte si jednoduchou rovnici a dosaďte do ní pár známých. Je to o matematice prosté.
Na jednu stranu si dejte litrový výkon takovýho kompresoru za minutu, na druhou stranu si dejte litrovou potřebu vzduchu v motoru při řekněme jen 2 krpm. Potom ty dvě hodnoty srovnejte! L.