od Marek » úte zář 21, 2010 11:53
No tak toto především není turbo, nýbrž ventilátor, který s určitou dávkou nadsázky lze považovat za jistý druh "dmýchadla". Ale s turbem to nemá absolutně nic společného, protože výkon tohoto ventilátoru je maximálně jedno až dvě procenta výkonu turba (tu jeho polovinu oproti Audi TT si dotyčný vymyslel a tahá blbouny za fusekli).
Kdysi jsem viděl Subaru Justy (starší model z 90. let) a na motoru na vačkovém kole bylo podobné zařízení, které pomáhalo přivádět vzduch do sání. Čím vyšší otáčky motoru, tím byly vyšší otáčky toho zařízení.
Myslím, že jistý efekt to má, ale jak zásadní, to nemám zdání. Ale určitě ne deklarovaných 15-25 koní (to se směju.....).
Turbodmýchadlo u běžných aut produkuje přetlak 1-1,8 Bar (absolutní tlak 2-2,8 Bar) a otáčí se otáčkami přes 200.000 za minutu. Tenhle plastový krám není schopen produkovat přetlak ani třetinový, protože by se roztrhal na kusy, a jeho otáčky jsou maximálně 5000, což je 40-50 krát méně než u turba.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)