Elektrické turbo

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Cooper » čtv zář 23, 2010 14:35

Navíc největší výhoda klasického turba je, že si bere zbytečnou energii z výfukových plynu. Tedy ještě jednou spotřebovává energii která by bez užitku prošla do výfuku a z auta pryč. Také konstrukce je relativně jednoduchá oproti kompresoru.

Všechny ostatní typy přeplňování berou výkon z klikovky. Tedy berou výkon který pomáhají vyrobit. Výhodou kompresoru na druhou stranu je, že působí vlastně hned a od nízkých otáček.

Jak já říkám, vždycky je to něco za něco. U turba je to poznat ale nejméně, proto je asi tak oblíbené.

Možná jsem v tomhle amatér, ale pořád si myslím že výkon se dá zvýšit buď obsahem, nebo přeplňováním ;-)

Ten fén je asi fakt kravina, spíš to podle mě supluje náporové sání.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod JmJ » čtv zář 23, 2010 14:36

Pokud se uziva normalni karbec, tak se pocita s tim, ze v karuratoru je podtlak, ktery si natahuje vzduch a palivo. Pokud udelam v karburatoru pretlak pouze v jeho komrach, tak budu mit v tryskach pretlak a budu tlacit palivo do plovakove komory. Mam za to, ze ten dekl na obrazku pres cely karb je proto, aby se tlak privedl i na plovakovou komoru, tedy aby tlak na hladinu a tedy tlak paliva byl stejny jako tlak v komore pri zavrenych klapkach. Pokud klapku otevru, pak v komore porti plovakove kmore vznikne tlak nizsi a vzduch proudici komorou si bude brat i palivo z trysky.

Dost mozna to neni presne tak jak pisu, kazdopadne nejake zakladni vyrovnani tlaku vzducuh a tlaku paliva musi zrejme byt.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Saša » čtv zář 23, 2010 15:05

JmJ má pravdu . Zavřít celý karbec do krabice (nedávno vyděno naživo v starém bentley V8 ) . A samozřejmně jiné palivové čerpadlo .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Cooper » čtv zář 23, 2010 15:13

I tak je to kravina to dávat na motor který není na turbo dělaný ;-)
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod vintera » pát zář 24, 2010 08:31

ale zase ten pocit teenegera, že má taky turbo :lol:
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod plavec » čtv zář 30, 2010 10:15

vintera píše:ale zase ten pocit teenegera, že má taky turbo :lol:

a vo tom to je :D
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Elektrické turbo

Příspěvekod corsair » čtv pro 11, 2014 10:22

Ked tu bolo spominane turbo pod karbom to by asi prilis obohatilo zmes, nie?

Vyssie bola spomenuta vec ze 1,5l motor na 2ot(4takt) mpotrebuje 1,5l vzduchu, a docital som sa o pomeri zmesi 15:1 na WIKIPEDII

Rovnica 1: 1,5l motor pri 2k ot/min nasaje akoze 1500l vzduchu za minutu? (1,5l/2ot) - iny vysavac... ked si pomyslim, aky pomer benzinu ma optimalne bohata zmes cca 15:1 tak to vyjde na 100l paliva za minutu, cca... :shock: = VEĽA

Rovnica 2: Ked vyjedem zo spotreby 7l/100km pri konstantnej rychlosti 70km/h za minutu prejdem cca 1,16km, obvod kolesa 165/80 r13 1,885m dif 3,9 priamy prevod prevodovky tak motor urobi 2400otacok ak sa nemylim. Spotreba je 0,0812l benzinu, teda 18,2l vzduchu (15:1) :rolleyes: = MÁLO

Rovnica 3: Ked vyjedem zo spotreby 7l/100km pri konstantnej rychlosti 70km/h za minutu prejdem cca 1,16km, obvod kolesa 165/80 r13 1,885m dif 3,9 priamy prevod prevodovky tak motor urobi 2400otacok ak sa nemylim. Ked idem na to logicky - spotreba je 0,0812l benzinu, spotreba vzduchu je (logika ne?)1800l, tak pomer zmesi je udavany ZLE a teda je 22167,5:1 a toto asi tiez nebude dobre vypocitane alebo je inde chyba :roll: :?:
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Předchozí

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků