Teorie předstihu

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

JmJ píše: ...ja bych rekl, ze bude existovat "spravna smes" a pro ni pak "spravny predstih", ovsem v jakem poradi a jak to ladit, to netusim

Tato věta spolu s výše popsaným změřením charakteristiky je myslím nejblíže pravdě. K ladění správné směsi je ovšem nutná lambda sonda a k ladění správného předstihu čidlo detonací. Tím je řečeno A - statické nastavení. Větší problém bude B - dynamické nastavení, zejména v přechodech režimu motoru, jmenovitě při akceleraci (zejména rasantní), kdy řídící systém musí zjistit rychlost, velikost a dobu sešlápnutí pedálu akcelerace a současně velikost podtlaku(nepřímo úměrnou množtví nasávaného vzduchu) a respektovat i teplotu nasávaného vzduchu (k tomu je potřebná vzduchová váha), což je dáno v tomto okamžiku okamžitými otáčkami motoru. Současně s teplotou vzduchu a jeho množstvím je respektován tlak vzduchu, resp. nadmořská výška. Samozřejmým požadavkem je optimální teplota motoru, která musí být při jeho ohřívání též vzata v úvahu.
(toto vše u stříkaček během zlomku sekundy vypočítává a nastavuje ŘJ, která tím navíc simuluje akcelerační pumpičku a časováním vstřiků změnu tryskování ). A to beru v úvahu pouze proměnné veličiny, poněvadž řadu konstant, které je nutno též respektovat zde uvedl Marek.
Proto si myslím, že snažit se o toto u karburátorového motoru je marný boj, který u profíků skončil systémem Axtec, který již nebyl nadále vyvíjen (podobně jako systém pumpa-tryska u diesselů šlo o určitý vývojový mezistupeň).
P.S. Nechci nikomu brát iluze - je to jen můj názor a mohu se mýlit. A velice mě zajímá názor Marka na tento problém.
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“