Stránka 120 z 124

Re: Fábie.

PříspěvekNapsal: ned čer 04, 2017 07:44
od vodis
Tak jsem sedl ke kalkulačce a dal dohromady spotřebu na Rapidu za poslední rok. Ujeto 43250 km s průměrnou spotřebou podle tankování 4,58 na sto. A to tedy na spotřebu rozhodně nejezdím. :!:

Re: Fábie.

PříspěvekNapsal: čtv čer 15, 2017 06:05
od Marek
Slyšel jsem, že dle oficiálního stanoviska Škodovky se prý přestává vyrábět Fabia III ve verzi Combi. Tento mimořádně oblíbený a žádaný model má být prý definitivně vyřazen z výrobního programu.

K tomuto kroku je vede podle mého názoru poněkud absurdní důvod: Prý díky Fabii III Combi se neprodává Rapid. Řečeno opačně - aby se zvýšila prodejnost Rapidu, zruší se Fabia Combi.

Asi tomu nerozumím......

Re: Fábie.

PříspěvekNapsal: čtv čer 15, 2017 06:10
od Liftback
Počul som že nový Seat sa slabo predáva, tak trochu priškrtia škodu :P :)

Re: Fábie.

PříspěvekNapsal: čtv čer 15, 2017 06:18
od Marek
Určitě v tom bude nějaká snaha o podporu prodeje jiného modelu koncernu.

Podobně se chovají i jiné automobilky. Například Renault před nedávnem zrušil v ČR (a jiných zemích) prodej modelu Thalia, ačkoli byl zejména u starší, méně náročné generace uživatelů mimořádně oblíbený. Když se ptali, proč to automobilka udělala, bylo oficiálně sděleno, že prý proto, aby se posílil prodej modelů dceřinné značky Dacia, především Loganu.

Re: Fábie.

PříspěvekNapsal: pát čer 16, 2017 00:52
od Marťas
Marek píše:Například Renault před nedávnem zrušil v ČR (a jiných zemích) prodej modelu Thalia...
...aby se posílil prodej modelů dceřinné značky Dacia, především Loganu.

První půlce tleskám, nad druhou pláču.

Re: Fábie.

PříspěvekNapsal: pát čer 16, 2017 15:13
od Marek
Tohle fakt nebudu komentovat, tak nějak mě to unavuje.....

Re: Fábie.

PříspěvekNapsal: pát čer 16, 2017 18:16
od zelvotron
Tak to už je taková novodobá tradice škodovky, ukončit výrobu úspěšných modelů bez náhrady...

Co se týká Thálie, tak u nás koupit (ne)jde, protože nová Thálie (Symbol) je Dacia Logan ;) tudíž celkem logicky nemá smysl tu prodávat to samý auto pod jiným názvem.

Re: Fábie.

PříspěvekNapsal: sob lis 04, 2017 08:58
od Marek
Nedávno jsem tu někde psal o našich služebních Fabiích, o jejich dost podstatném rozdílu ve spotřebě nafty.

Pro osvětlení: Obě naprosto stejné Fabie II po FL, rok 2011 vs. 2012, obě najeto 100+ tisíc km, obě motor 1,6 TDI CR / 55kW - kód CAYA. Jedna v průměru velmi lehce nad 4 litry, druhá (ta služebně starší) kolem 6 litrů, někdy i podstatně výše.

Je zajímavá jedna skutečnost: Byli jsme sezváni do značkového servisu na servisní úkon Flash upraveného software kvůli kauze Dieselgate. Obě Fabie jsme tam dali, na obou došlo k nahrání upraveného software. U té "úspornější" Fabie k žádné změně nedošlo. Ovšem na té žravější Fabii došlo k poměrně významnému snížení spotřeby. Včera jsem s ní jel z V.M. do Brna a zpět, což je i s pojížděním po centru asi 150 km, a bez problémů a snažení jsem se dostal na spotřebu 4,6 l / 100 km. To by před úpravou softu absolutně nebylo myslitelné. Odhadem bych se pohyboval někde kolem 6,2 - 6,5.

Takže se mohu domnívat, že byl problém v originálním softwaru. Nikdy bych si nemyslel, že je to vůbec možné.

Re: Fábie.

PříspěvekNapsal: sob lis 04, 2017 09:53
od Cory
Napriklad u novsich Lad - Kalina, Priora - robi softver strasne vela. Napr. RJ Bosch ME17.9.7, obe verzie euro 4, no na jednom to zerie v meste o 2l viac ako na druhom.
Vraj je to sposobene tym, ze v prvych verziach ladi mapy samotny Bosch a dalsie zmeny robi uz fabrika sama.

Re: Fábie.

PříspěvekNapsal: čtv úno 01, 2018 12:06
od vodis
V minulých dnech jsem si dal pár set kilometrů za volantem dvou zánovních škodovek. Citigo s litrovým tříválcem a 44kW bylo v pohodě tak do stovky, pak už byl znát větší aerodynamický hluk a i hluk od kol. Naopak motor byl dobře odhlučněn a docela mě i překvapilo, že auto celkem jelo, v rámci svého určení. Pouze na dálnici bylo ve stoupání k udržení limitu potřeba řadit za 4. Spotřeba Rakovník - Ústí s částečným využitím dálnice 4,7 na sto podle PP. No a trojková Fabia tsi 66kW pohodlnější, větší, tišší. A spotřeba na podobné trase bez dálnice 4,8 na sto.

Re: Fábie.

PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2018 13:52
od Marek
Jen pro zajímavost: Motory 1,0MPi o výkonu 44 a 55kW jsou naprosto stejné motory a liší se jen softwarem v jednotce motoru. Totiž oba motory mají naprosto shodné maximum točivého momentu při shodných otáčkách. Jen ten papírově slabší model má výkon utažen do nižších otáček. Řečeno opačně, motor 55kW má výkon ve vyšších otáčkách, protože není elektronicky uškrcený.

Takže pokud byste si pořídili předraženou tradici, ať už Citigo nebo Fabii, s motorem 44kW, pak pro získání vyššího výkonu 55kW vám stačí to naflashovat. Hardware, tedy komponenty motoru, jsou identické. Takže opět jen fligna na lidi.

Re: Fábie.

PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2018 14:08
od Cory
44kW v dnesnej dobe...V tom Citigo este ok, ale vo fabii?

Re: Fábie.

PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2018 15:39
od Marek
Pro Fabii je to základní motorizace..... ;-)

Re: Fábie.

PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2018 17:35
od Laďuša
Základní znamená nejnižší a nebo nejběžnější?

Re: Fábie.

PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2018 18:44
od Luděk Musil
Řekl bych, že menší kubaturu zatím škodovka nedělá - takže asi nejnižší = základní.
Proto taky fóbyji můžeš pořídit už od ... a dál to známe z reklamy. Na obrazovce se Ti prohání nejvybavenější model, ale cena je "již od" (holobytu). L.