Fábie.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Líbí se vám nová Fabka?

Anketa končí za pon pro 29, 2014 17:48

Ano
6
55%
Ne
5
45%
 
Celkem hlasů : 11

Příspěvekod Luděk Musil » pát srp 13, 2010 05:47

Koko Loko píše:až bude nálada napíši recenzi
Někde jsem četl, že fóbyje 1,2 HTP je vynikající auto .... na pojížďky ve městě = čistě městský automobil a značku _konec obce_ by nemělo nikdy vidět.
A máš recenzi napsanou :P . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Křečík Barbuška » pát srp 13, 2010 11:27

Recenze bude prostá, po dálnici jsem s haťapkou jel v průměru za 6,5l/100 po venku za 7,6 a ve městě to jezdí za 10,6 :koko: . Když jsem to dnes konečně odparkoval a po týdnu vlezl do kombajna 1,3 byl jsem mile překvapen jaký je ten 22letý vydlabaný ingot skvělý vůz :shock: , chlapci v AZNP Mladá Boleslav se moc nepředvedli :roll: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek » sob srp 14, 2010 19:28

Tam je z AZNP jen ten znak na masce, to všechno okolo je FOLCVÁGNGRÚP, to se škodovkou nemá co dělat (a taky to podle toho vypadá).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod plavec » sob srp 14, 2010 20:09

už jsem i četl na ofiko škodováckých stránkách, že se nový auta montujou mj i v rusku. :(
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Tommel » sob srp 14, 2010 20:13

Marek píše:Tam je z AZNP jen ten znak na masce, to všechno okolo je FOLCVÁGNGRÚP, to se škodovkou nemá co dělat (a taky to podle toho vypadá).


Však VWgroup je nej auto na světě, aspoň podle 99% čechačku :lol: :oops:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Tommel
 
Příspěvky: 3252
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK

Příspěvekod Marek » sob srp 14, 2010 20:23

I já mám auto koncernu VW, ačkoli je značky FORD. Jsem maximálně spokojen a neměnil bych. Nicméně v současné době vyráběná koncernová auta bych si nikdy nepořídil - předražená, přehnaně až zbytečně prošpikovaná relativně poruchovou elektronikou a v poslední době čím dál více zaostávající za "zbytkem světa" (méně konkurenceschopná).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod dmatej » sob srp 14, 2010 22:34

zelvotron píše:TSI je nová modla, stejně jako předtím HTP a TDI, takže pozor na to :mrgreen:

A náhodou htp naprosto spolehlivý motr s nízkou spotřebou, když nepočítám výměnu hlavy v 60tkm :|


COŽE?!

Dobře, ta 40kW FI nám jezdí po městě (nemá počítač, odhad podle vlivu na celkový průměr) možná kolem 6-8 (Kalina taky 6-8), ale FII 51kW žere i trávu kolem cesty! Po Praze jsem měl teď 13 litrů, pravda, ujel jsem 6km za hodinu :D, ale normálně je to stejně tak 7,5 - 9.
A dálnice 130? FI 7,5, FII 8,3, Kalina 6,8. Tak jako tak, i ve městě mi z nich přijde nejlepší Kalina, ale uznávám, že se to blbě srovnává, když záleží na každém zastavení a rozjezdu.

Jo ale zkoušel jsem i cesty se studeným motorem po Plzni, 6 km přes centrum do práce, mraky měření podle počítače (chyba do 0,3 litru u obou aut):
FII 51kW - 8,9
Kalina - 7,3.

A jinak ta 40kW Fábie tej 51kW ujede a je i tišší. Háček je v tom, že ta 40kW tahá sice málo, ale zhruba rovnoměrně. Ta 51kW jede jako lemra, ale na 3 tisících ot. udělá hup a zabere, a dál zabírá tempem ... no, asi jako ta 40kW, jen končí asi o tisíc otáček vejš (tuším 6000). Vlastně je to analogie asi jako Kalina 8V a Fabia 1.4 16V.

1.2 TFSI by mohlo být pro Fabii celkem i vysvobození. Ale že takovej motor strčí i do Oktávie, to mi přijde střelený ... umře do 50 tisíc km ... tlaky do kytek, emise do kytek ... to bude drahý.

Jinak našich Felda 1997 už má hluboko přes 300 tisíc km, dneska se otčím stavil na baráku, tak jsem si v tom tichu vyslechl rozvody ... to je rachot ... převodovka už je prakticky třetí, lak oloupanej, zrezlá na šrot, ale jezdí. Moc se o to nestará, resp. stará se, když auto přestane jezdit. S ohledem na tohle chovám k tej feldě zbožnou úctu.

Jo a u tej 40kW nám taky autorizák chtěl měnit hlavu (nejel jeden válec, ale do servisu dojela po svých 30 km/h). Klepal jsem si na čelo, naštěstí majitel měl ve smlouvě, že nad 3000Kč už musí autorizák mít souhlas. A souhlas nedostali :D . Majitel si pro ní přijel a ani ne za týden jsme jí vyzvedávali - prostě shořela jedna cívka.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod MartasBrno » ned srp 15, 2010 18:19

dmatej píše:Jinak našich Felda 1997 už má hluboko přes 300 tisíc km, dneska se otčím stavil na baráku, tak jsem si v tom tichu vyslechl rozvody ... to je rachot ... převodovka už je prakticky třetí, lak oloupanej, zrezlá na šrot, ale jezdí. Moc se o to nestará, resp. stará se, když auto přestane jezdit. S ohledem na tohle chovám k tej feldě zbožnou úctu.


Můžu potvrdit, služebák bráchy na tom bude podobně nájezdem, ale je to pikap a jezdí často dooost naloženej. Je to už děravej pekáč, ale službu udělá dobrou a motoricky je dobrej, jezdí se s tím pravidelně na servis. Jedinou chybu co servis udělal jsme odstranili (neseřídili ventilové vůle po montáži hlavy) a je vyděláno.
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod zelvotron » ned srp 15, 2010 20:32

dmatej píše:COŽE?!


Jen troška ironie ;) Tak já nevím, mě moc rovnoměrná nepřijde ani ta čtyřicítka, ono to v určitý oblasti zabere a záhy pak umře, jestli to ta jednapadesátka dělá ještě víc, tak potěš pánbůh. Ale spotřeba se drží v rozumných hranicích, a to se obvykle jezdí s plynem v poloze zapnuto. A ten pocit závodníka se jim náhodou poved, přesný řízení, tvrdý podvozek, člověk pořád řadí a motor vyje ve vysokých otáčkách. Jen jednu vadu to má, že Ladou stejným tempem člověk jede v klídečku.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned srp 15, 2010 20:37

dmatej píše: Ta 51kW jede jako lemra, ale na 3 tisících ot. udělá hup a zabere, a dál zabírá tempem ...
:shock: Tak to jsem asi nafasoval nějakou blbě zajetou, nebo těsně před smrtí ... ta mrcha nemá žádné hup, "táhne" pořád stejně tupě.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek » ned srp 15, 2010 21:46

Zkratka HTP znamená v češtině High Torque Performance, tedy laicky řečeno malolitrážní motor o malém výkonu, který je elektronicky vyhnaný do relativně vysokých hodnot maxima točivého momentu. Je jasné, že jak před maximem, tak i za ním (otáčkově) musí ten motor být líný - jinak by to odporovalo dané technologii.

Motor 40kW má sice 112 Nm na 3000 otáčkách, ale kolik má při maximálním výkonu??? 40kW při 4750 rpm dává přesně 80 Nm, což je pokles na pouhých 71% maximální hodnoty. Divíte se, že to nejede a žere?

Aby motory HTP jely a nežraly (v rámci možností), museli byste se trvale pohybovat na maximu točivého momentu, tedy na 3000 otáčkách (ani níž, ani výše).


Motor 1,2TSI v Octavii jede jako vítr, pánové, a kdo nezkusil, plácá blbiny. Jeho 175 Nm v téměř celém rozsahu provozních otáček (od 1500 do 3600 rpm) a 77kW koncového výkonu při 5000 rpm - to jsou hodnoty víc než kvalitní a tento motor, coby nástupce motoru 1,6SRi 74kW (75kW), je nástupcem víc než důstojným (je ve všech ohledech lepší). Do roku 2015 budou všechny motory VW pouze s turbem - politika atmosférických motorů je u konce.

Pro názornost přikládám grafy jmenovaných motorů:
Přílohy
1,2 TSI 77kW.jpg
1,2 6V 40kW.jpg
Naposledy upravil Marek dne ned srp 15, 2010 21:59, celkově upraveno 4
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod ger007 » ned srp 15, 2010 21:49

Marek píše: politika atmosférických motorů je u konce.


a zacina politika financa, pridi si kazdy rok vymenit turbo, uz vidime tie tabule
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Příspěvekod Marek » ned srp 15, 2010 21:54

Proč máte všichni strach z turba, proboha? Turbo běžně vydrží celou životnost motoru. U vozů VW je turbo po půl milionu kilometrů stále ve výborné kondici.

Porucha turba je strašák. Statisticky je zadření motoru dvanáctkrát častější poruchou než porucha turba. Navíc repasované turbo s tříletou zárukou lze koupit do pěti tisíc korun.

Takže klid...
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod ger007 » ned srp 15, 2010 22:02

ja teda neviem, verim tomu ze zivotnost toho turba je planovana na zivotnost motoru, ale pozerajme na to aj z polhadu sluzobneho vozu, o turbe moc neviem, asi len tolko ze sa musi nechat napriklad ochladit pred tym ako vypnem motor a viem ze otcovi ho v sluzobnej pochcavke menil 2x (za 100 000km) viem len ze kazdy komu sa vysralo turbo na to nadava (teraz nemyslim dany konkretny motor TSI 1,2) dalej viem ako sa bezne ludia chovaju k sluzobakom, teda aspon ja ked som mal sluzobak nebol som na neho moc hodny, a viem ze ked turbu nebudes venovat danu starostlivost odide, material neojbes :-D

aporpo marku nejel si tento piatok tak okolo 13:00 okolo Uherskeho Hradista (Brodu) E50
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Příspěvekod Atex » ned srp 15, 2010 22:25

Marek píše: Turbo běžně vydrží celou životnost motoru.


Podil na tom maji nova turba s kulickovymi lozisky, u kterych je zivotnost trochu jinde nez u kluznych.
Muj osobnií nazor na TSi je velmi kladny, mechanicky kompresor pro male otacky, turbo pro vysoke, nasavany vzduch chlazeny "freonem?". Uzasne... Ovsem, nezda se vam to preplacane od hlavy az k pate (vane)? Uvidime jak daleko motory dojedou :-)
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

PředchozíDalší

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron