od Marek » čtv kvě 13, 2010 12:12
Jo jo, přesně. Překládá se to jako přímé vrstvené vstřikování.
Zjednodušeně řečeno tento zážehový motor pracuje na principu motorů vznětových - nasává čistý vzduch. Palivo se do válce vstřikuje až poté, tedy přímo, navíc pokaždé v jiném okamžiku a jiném množství. Jinak se motor chová, vstřikuje-li se do něho palivo v okamžiku, kdy píst je níž, jinak v okamžiku, kdy píst je téměř v HÚ - samozřejmě v každém okamžiku ještě je vstřikováno jiné množství. Takže se dá říci, že motor je řízen dvěma různými způsoby současně - v jednom případě množstvím směsi, v druhém případě její bohatostí. Součinností těchto dvou postupů lze oproti MPi docílit vyšších točivých momentů s plošším průběhem a nižší průměrné spotřeby paliva.
Nevýhodou těchto motorů je skutečnost, že oproti motorům MPi mají vyšší kompresní poměr a z toho plyne nutnost používání paliv s velmi vysokým oktanovým číslem (minimálně 98, lépe přes 100).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)