Fábie.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Líbí se vám nová Fabka?

Anketa končí za pon pro 29, 2014 17:48

Ano
6
55%
Ne
5
45%
 
Celkem hlasů : 11

Příspěvekod Cooper » stř kvě 12, 2010 19:58

Some advantages of TFSI engines:
Injection pressure can be regulated
Better fuel distribution and better fuel charge inside the combustion chamber
During the injection process the fuel gets evaporated, cooling the cylinder chamber
Higher compression ratios, which translates into more power
Increased fuel combustion efficiency
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Luděk Musil » čtv kvě 13, 2010 06:04

Štěpán Getsko píše: Jsou jen dva motory v koncernu s objemem 1,2. Jeden je HTP a druhej je TFSi = 63 nebo 77kW ( rozdíl jen v ŘJ a jiném sacím potrubí :D )

Hele Štěpáne - když jsi u toho "zdroje" - měl bych dotázeček:
Fóbyje 1,2 HTP je tedy mrcha 3-válec
Fóbyje 1,2 TSI je ?-válec ? Kolega z práce mi tvrdí, že je to plnohodnotný 4-hrnek.
Edit:
Benzinové motory
Turbodmychadlem přeplňovaný osmiventilový čtyřválec 1,2 TSI se poprvé představil v modelu Yeti. Modelová řada Fabia jej nabízí ve výkonových verzích 63 kW a 77 kW. Oproti původním atmosférickým agregátům dosahují nová TSI nižší spotřeby paliva a emisí CO2, lepší zrychlení a vyšší maximální rychlost (pro obě výkonové verze je k dispozici 5° manuální převodovka, pro motor 1,2 TSI/77 kW také 7° automat DSG).

Po kratším hledání jsem našel - odpovídat netřeba
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Marek » čtv kvě 13, 2010 07:12

Motory TSi 1,2 jsou čtyřválcové a s motorem HTP nemají absolutně nic společného (naštěstí).

http://www.skoda-auto.cz/CZE/model/newf ... ta_J4.aspx
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod zelvotron » čtv kvě 13, 2010 07:49

TSI je nová modla, stejně jako předtím HTP a TDI, takže pozor na to :mrgreen:

A náhodou htp naprosto spolehlivý motr s nízkou spotřebou, když nepočítám výměnu hlavy v 60tkm :|
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Teepee » čtv kvě 13, 2010 07:54

Hurikán píše:Mno nevím. Nikoho z výše jmenovaných neznám. Když se tak ale zamyslím, tak k tomu, aby někdo fundovaně posoudil nějaký výrobek, nemusí nutně sám něco zkonstruovat. ;)

To já zase trochu znám toho Ivana Kasla, který se tam k tomu vyjadřoval. To je člověk kompetentní. Ivan Kasl starší má asi 65-70 let a motory dělá celý život, nějdřív pod OPS (Oblastní podnik služeb) a později si postavil(i) dílnu svojí a dělá soukromě. Jeho syn Ivan, pokud vím pokračuje se svým bráchou Danem v motorařině dál. Jsme ze stejného městečka, ale nijak zvlášť jsme spolu nekamarádili, je to takový to od vidění.
Zde prosím obrázek Ivana Kasla st.: http://www.kolmanl.info/index.php?show=sm_vyrobci_2 (jen potvrzuje co mi říkal kamarád modelář o tom že si staví motory do letadel sám)
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod JmJ » čtv kvě 13, 2010 09:24

Štěpán Getsko píše:
Cooper píše:T=Turbo F=? S=? i= přímý vstřik.......????


Jsem na tom se znalostma stejně. :D


Fuel Stratified Injection

asi neco jako

(Roz)vrstvene vstrikovani paliva


Wiki says:
It is also possible to inject more than once during a single cycle. After the first fuel charge has been ignited, it is possible to add fuel as the piston descends. The benefits are more power and economy, but certain octane fuels have been seen to cause exhaust valve erosion. For this reason, most companies have ceased to use the Fuel Stratified Injection (FSI) operation during normal running.

Je mozne vstrikovat palivo vice jak jednou behem cyklu. Po te, co se vstrikne davka paliva, je mozne pridat dalsi palivo az pist sestoupi nize. Vyhodou je lepsi spotreba, vykon bla bla, ale nevyhodou je, ze paliva s nizsimi oktany zpusobuji kurveni vyfukovych ventilu. Proto vetsina spolecnosti prestala tuto technologii pro bezny provoz pouzivat.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Marek » čtv kvě 13, 2010 12:12

Jo jo, přesně. Překládá se to jako přímé vrstvené vstřikování.

Zjednodušeně řečeno tento zážehový motor pracuje na principu motorů vznětových - nasává čistý vzduch. Palivo se do válce vstřikuje až poté, tedy přímo, navíc pokaždé v jiném okamžiku a jiném množství. Jinak se motor chová, vstřikuje-li se do něho palivo v okamžiku, kdy píst je níž, jinak v okamžiku, kdy píst je téměř v HÚ - samozřejmě v každém okamžiku ještě je vstřikováno jiné množství. Takže se dá říci, že motor je řízen dvěma různými způsoby současně - v jednom případě množstvím směsi, v druhém případě její bohatostí. Součinností těchto dvou postupů lze oproti MPi docílit vyšších točivých momentů s plošším průběhem a nižší průměrné spotřeby paliva.

Nevýhodou těchto motorů je skutečnost, že oproti motorům MPi mají vyšší kompresní poměr a z toho plyne nutnost používání paliv s velmi vysokým oktanovým číslem (minimálně 98, lépe přes 100).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod zelvotron » čtv kvě 13, 2010 13:19

1,2 TSI aspoň ta slabší má požadavek 95, nebo ne? Jinak by to bylo úplně na nic. Beztak bych z toho měl strach, právě kvůli kvalitě paliva.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Marek » čtv kvě 13, 2010 16:20

U motorů s turbem není stupeň komprese tak vysoký (zpravidla kolem 10:1 až 10,5:1), takže tam by za určitých okolností mohlo "běžné" palivo stačit (i když i tak je to na hraně). Ale motory FSI, tedy bez přeplňování, jsou v benzinu vyloženě rozežrané (stupeň komprese 12,5:1 až 13,5:1 je opravdu dost).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Dusan » čtv kvě 13, 2010 19:17

Jeden Tsi je na dielni 12 ,12 ,9 ,12 tlaky :D 90tkm... no uvidime co bude mozno len vyrobne chyba
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Kewin » úte čer 08, 2010 00:45

jak to čtu dalši duvod proč nekupovat fobiji ale radši dalšiho formana favorita feliciji pač již zikvidovaneho hrachu vim že ty motory snesou nehorazně moc a pořad to jezdi :lol: 8)
Kewin
 
Příspěvky: 142
Registrován: pon zář 25, 2006 20:52

Příspěvekod Laďuša » úte čer 08, 2010 09:05

Od nuly možná, ale když to fáčko bude mít 200 tisíc náskok, tak bych radši vzal tu fábii ;)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Kewin » ned srp 08, 2010 23:43

Laďuša píše:Od nuly možná, ale když to fáčko bude mít 200 tisíc náskok, tak bych radši vzal tu fábii ;)

jn nevadi mam dobre kamoše zamečniky a techniky tak bych si nechal potunit moturek :P
Kewin
 
Příspěvky: 142
Registrován: pon zář 25, 2006 20:52

Příspěvekod Laďuša » čtv srp 12, 2010 17:15

http://www.novinky.cz/auto/testy/208523 ... e-htp.html

Hele, Fábie TSI... To jako znamená, že to vyhovuje normam TSI? :lol: Takže při nárazu do patnáctitunový cisterny rychlostí 110km/h nedojde k ohrožení řidiče? Tak myslim, že adac bude muset pár hvězdiček ve svým hodnocení přidat :mrgreen:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv srp 12, 2010 17:42

Mno tu turbo 1.2 TSI bych měl nafasovat jako služebák, ale nějak nestíhají, tak mi místo 1.4 16V v kombajnu, prý "dočasně" šoupli krátkou 1.2 HTP, dvojkové "barokní" provedení, kolem 50kW, nazývám jej králíčkem :) . To auto je poněkud jiné, takové laxní, zvuk jak pomatený diesel, odhlučnění se mi zdá horší jak u prvního střízlivě vypadajícího provedení, až bude nálada napíši recenzi :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků