Stránka 8 z 9

PříspěvekNapsal: pát bře 18, 2011 10:40
od Teepee
zelvotron píše:Já myslel, že díly jsi už měl vlastní?
Měl jsem vodní pumpu, řemen, vodící kladku, napínací kladku pevnou.
Napínací kladku řekli že dají podle toho co je v autě, kde je automatická, jak můj tak jejich názor je, že automatická je lepší, řemen má ustálené předpětí.
Vodící kladka v autě byla trochu jiná, i když by asi byly záměné.
Řemen jsme se shodli, že není-li jasný původ a historie, není možno mít v něj důvěru.
Vodní pumpu použili mojí.
Nákup řemene a napínací kladky nakonec vyřešili nákupem celé rozvodové sady, kdy údajně sada vyšla na lepší peníze, než koupit napínací kladku a řemen samostatně.
Já jsem za ty díly dal 1200kč (1000Kč + 200Kč poštovné) nejlevnější vodní pumpa vyjde asi na 1200Kč, takže jsem na tom aspoň nic neztratil.
Pevnou kladku a vodící kladku mám zatím doma.
Postup: Nejdřív rozeberu, pak podle toho co je v autě kupuju díly jsem slyšel od více mechaniků.
Takže můj nákup rozvodové sady podle katalogu... Kutilům zdar.

PříspěvekNapsal: pát bře 18, 2011 12:19
od zelvotron
Teepee píše:Nejdřív rozeberu, pak podle toho co je v autě kupuju díly jsem slyšel od více mechaniků.


Nojo, to může udělat automechanik, ale ne někdo, kdo si to rozebere doma na zahradě a druhej den s tím potřebuje jet :mrgreen:

Nechtělo by se ti udělat nějakou fotodokumentaci těch vytaženejch součástek? Podle popisu to vypadá zajímavě :)

PříspěvekNapsal: pát bře 18, 2011 13:21
od Marek
Pokud si můžeš dovolit auto odstavit na pár dnů, klidně to tak udělej. A fotky by byly fajn - tím se může dost věcí urychlit.

PříspěvekNapsal: stř kvě 11, 2011 14:03
od Teepee
Takže dnes jsem s Peugeotem prošel první naší společnou Technickou prohlídku. Měl jsem trochu obavu z emisí, protože kdyby byl katalyzátor upravený, tak se to provalí právě teď, plus, že poslední díl výfuku různě netěsní, protože už loni v létě chtěl upadnout a má oprava na pár týdnů drží dodnes.
Dokonce mi byla zkontolována i geometrie (nic laserového) a na zadní nápravě jsou rozdílné odklony, jenže seřizovací tyčky mají popraskané prachovky, tak to asi nechám, ještě něco pojezdím a pak vyměním tyčky a šup na geometrii.
V další opravárenské etapě mně čeká výměna předních tlumičů a ložisek horního uložení a uvažuju o nějakém nástřiku dutin, resp. prahů, protože ty údajně odchází na 406 jako jedny z prvních. Při té příležitosti chci něco udělat s lehce srolovanými lemy na prahu vzadu i vpředu od dílenského zvedáku, protože nikdo neřeší, kde je zvedací místo, šoupne patku pod práh a hotovo.
Letos jsem zatím prošel kromě rozvodů motoru také výměnu zadních paken a prasátek (tekly), vyčištění prostoru nad zadními podblatníky a natření koroze bodových svarů, výměnu motorového oleje a převodového oleje.

PříspěvekNapsal: stř kvě 11, 2011 15:29
od Saša
Teepee píše:na zadní nápravě jsou rozdílné odklony

Tradiční závada a daň za pohodlí pérování . Je to bolest všech Peugeotů a Citroenů . Způsobuje to opotřebení ložisek uložení ramen .

PříspěvekNapsal: stř kvě 11, 2011 15:46
od Teepee
Měl bych to uvést na pravu míru, trochu jsem to dostudoval. Seřizovacími tyčkami (pozice 6) se na zadní nápravě mění sbíhavost, odklony se dají nastavit jedině tím, co zmiňuje Saša (Pozice 1 a 2).

Re: Teepeeho Peugeot 406

PříspěvekNapsal: sob led 28, 2012 20:44
od Roman 2105
pro Teepee:

Roman 2105 píše:

Přesně tak, byl jsem odhalen . Rodiče mívali Moskviče 408/1, potom Ladu 2105 (viz avatar-jediná dochovaná fotka ), kterou jsem od nich po čase odkoupil a co jsem se s ní najezdil. Bohužel už byla shnilá a ani motor nechtěl startovat, tak šla z domu. Zastesklo se mi po starých časech a koupil Moskviče . Žigulíka bych bral taky znova ale nevím kam bych ho dal a taky ty všechny poplatky .
Tak to jsme na tom na chlup stejně, jen má první byla 21011 od tchána a už jsem u nich zůstal. Jenže ten jekot Moskvičův, naklánivý chod, hladinka benzínu za sklem, nápisy IN OUT u ventilace a další, to jsem prostě nezapoměl a nevím nevím, co se z toho vyvine.
Jenže:
Citace:

bych bral taky znova ale nevím kam bych ho dal a taky ty všechny poplatky

Ale dost Moskvičů, tady se plánuje sraz.

Koukám, že jsme na tom víc než stejně :) . Já mám 2,0 HDI

Píšu to už sem, ať to neřešíme v plánování srazu :drinkers:

Re: Teepeeho Peugeot 406

PříspěvekNapsal: pon led 30, 2012 09:56
od Teepee
Zahlédl jsem to v Tvém podpisu na Moskvič foru, že taky 406. :shock: Je to pro mě rodinné auto, musí pobrat čtyřčlennou rodinu, ale kilometrů za rok moc nenatočíme, proto nelituji volby 1,8 16V (XU7JP4), jezdí to v průměru a našem režimu kratších cest tak kolem 9-10/100km.
Tak zase pro změnu, ta naše 408/1: :lol: viewtopic.php?f=33&t=16804&start=9
Fotka je z dubna 1993, v březnu 1993 jsme (táta) koupili Škodu 130L. Bylo mi 16, za dva roky jsem se Škodovkou začal prožívat své první samostatné kilometry.

Re: Teepeeho Peugeot 406

PříspěvekNapsal: pon led 30, 2012 16:22
od Roman 2105
My tu 406 používáme spíš na delší trasy a na dovolenou. Pak je tam průměrná spotřeba 5,5 - 6,5/100km. Po městě by to bylo horší. Na to mám 306 1,4 na LPG viz foto a pohoda. 11-14/100km v LPG. Fotku naší 408/1 možná objevím u rodičů :) .

Re: Teepeeho Peugeot 406

PříspěvekNapsal: pon led 30, 2012 17:36
od Marťas
Není 11-14 docela dost?

Re: Teepeeho Peugeot 406

PříspěvekNapsal: pon led 30, 2012 22:07
od Roman 2105
Normálně to jezdí za cca 10,5. Těch 14 bylo teď naposled při mrazech. Taky to honím vetšinou jen na krátký vzdálenosti a motor už toho má taky dost za sebou. Jo když jsem ho před 11 lety kupoval, tak na dálku na benzin jel v pohodě za 6,5.

Re: Teepeeho Peugeot 406

PříspěvekNapsal: úte črc 10, 2012 07:30
od Teepee
Blíží se chvíle, kdy zkusím výměnu předních tlumičů a zadřených ložisek horního uložení. V chytré knížce chtějí dát nový šroub, který stahuje objímku těhlice k tlumiči. Utáhnout by se měl na 55Nm, rozměr (průměr) šroubu nevím.
Předpokládám správně, že v praxi by se s tím nikdo neprděl, dal starý a utáhnul ho tak nějak normálně od ruky? (já bych mu dal zase 55Nm)

Chápu, že u hlavy válců se šrouby mění. Jednak se utahují blíže k mezní pevnosti (což tady mých 55Nm určitě nebude) a druhak je tam větší tepelné namáhání.
viz: viewtopic.php?f=100&t=17637 Nebo je nějaký důvod, dávat nový i do těhlice?

Re: Teepeeho Peugeot 406

PříspěvekNapsal: pát kvě 10, 2013 10:45
od Teepee
Tlumiče, ložiska horního uložení, přední tyčky, kotouče a destičky jsou vyměněné od léta 2012, od dubna 2012 je taky nový výfuk od katalyzátoru dozadu.
Včera ME+STK, vše jen formalita.
Jediné co mohl být problém je ulomený úchyt PP mlhovky, ale ty nijak urputně nekontrolují, přesto jsem se na to zeptal a od oka mi odhadl, že PP svítí moc dolů.
A prý sbíhavost vpředu 4mm. Geometrii stále odkládám na chvíli, kdy dám nové zadní tyčky, které už několik let ztrácí prachovky, ale nezískávají vůli. Před STK jsem přehodil přední kola za zadní, neb zřejmě zadní odklony zbavují vnitřní kraj pneumatik vzorku citelně rychleji, zejména na LZ kole. Jestli je vzadu dobrá sbíhavost nevim, ale vodí se to dobře a trvalý provoz na zimních gumách s malým KM proběhem je vzhledem k jejich časové životnosti tak akorát v rovnováze.
A musím vyměnit olej v motoru (po dvou letech a cca 6 tkm) a už taky kabinový filtr. A ošetřit okraje teď předních ráfků. Výhledově možná nechat zkontrolovat náplň v klímě, od léta 2009 co ho máme, to jen funguje, ale teď nějak později od zapnutí spíná kompresor.
Jinak je vše +- v kondici, garážování a 2-4x týdně nutný výjezd na pár km mu jdou k duhu.

A na STK Mníšek pod Brdy už pokud možno nejedu. V 10.15 mají venku celkem 12 aut (5 čeká na emise, 7 na linku TK) a zavírají v 15 hodin. Přesto už mne ten den nevzali.
Stalo se mi to potřetí (jednou s Bílým LADOU v prosinci 2008, pak s motorkou a včera). Polovina čekajících má montérky, na zádech s moudrými nápisy jako ACI, AutoKelly, ELIT atp. myslím, že je jasné, kde na STK mají řadového zakazníka ... :twisted:

Re: Teepeeho Peugeot 406

PříspěvekNapsal: pon led 12, 2015 21:27
od Teepee
Peugeot dojezdil. :hrob:
Datum hořkého konce pátek 9.1.2015 v cca 14.30.
Místo 49.9312422N, 14.0733706E
Následuje depozit, zrušení POV, chvíli ho nechám v garáži odležet, vyndám pár drobností a pak sešrotování.
Nebyl jsem u toho.

Re: Teepeeho Peugeot 406

PříspěvekNapsal: pon led 12, 2015 22:05
od JmJ
konecne muzes zacit aktivne jezdit tou starou skodovkou

Vsichni dobry? Chyba pilotaze?