Škoda felicia 1.3 r.v. 99 - řídicí jednotka

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Škoda felicia 1.3 r.v. 99 - řídicí jednotka

Příspěvekod MartasBrno » stř kvě 13, 2009 09:58

Mám prosbu,
potřeboval bych odkázat na nějaké dobré prameny kde se dozvím něco o řídicích jednotkách v těchto autech. Anebo mi poraďte.
Jak je to se záměnami RJ v různých modelech feldy?
Jak je to s imobilizerem?
Stačí/nestačí jen prohodit jednotku když je podezření že je špatná?
Typ jednotky co mám k dispozici je 5WP4326 02 vyrobená leden 99. ještě je na ní jedno velké číslo - 047 906 030 N a poznámka 50kW.
Díky.

P.S. Pokud by někdo mohl, prosím o obecnější popis jak tyhle krámy fungují, resp. bez čeho se určitě neobejdu při hraní si s těmito věcmi. Diagnostiku nemám.
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek » stř kvě 13, 2009 10:01

Tento systém vyrábí Siemens jako SIMOS 2P. Jedná se o dost málo poruchovou záležitost, takže myslím, že nebudeš mít důvod se v tom vrtat.

Je bezpředmětné vymýšlet záměny ŘJ za jinou. Tyto motory se vyráběly ve dvou výkonech, a to 40kW a 50kW a každý měl zcela jinou jednotku, které se mezi sebou nezaměňují. Jiné motory MPi ve Feliciích 1,3 nebyly, takže nejsou k dispozici ani jiné jednotky.
Pokud máš podezření na vadnou jednotku, pouhá výměna není možná. Je třeba překódovat immo podle původního kódu, jinak to nejde nastartovat.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod MartasBrno » stř kvě 13, 2009 10:29

Tzn. že můj původní nápad je naprosto zcestný a tím tedy padá.
Takže situace je taková, že mám tuto jednotku z vraku, nemám k ní nic dalšího. Co s ní? sehnat zbytek věcí a udělat MPI ladu podobně jako OndrejGTi? To by bylo hafo práce, ale měl bych o zábavu postaráno. Motor na hraní mám. Co bych pro tento případ potřeboval? Je to jen spekulace, neříkám že bud stavět motor - nejsem strojař, ikdyž je mi toto blízké. Nebo ji hodit do kopřiv? To ale neudělám...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek » stř kvě 13, 2009 10:46

Simos 2P je jedním z nejjednodušších MPi systémů, který vůbec existuje. Stačí k tomu indukční snímač otáček na setrvačníku, snímač podtlaku v sacím potrubí, klapka a lambda sonda. Nic víc.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod MartasBrno » stř kvě 13, 2009 10:54

a vstřikovače, zápalko, čerpadlo + blbosti kolem a kabeláž.

Díky za informaci.
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » stř kvě 13, 2009 12:00

Pod plastem kolem klíčku je vysílací/přijímací cívka pak vyhodnocovací jednotka která spolupracuje s ŘJ . "Spolupráce" jde nějak vyřadit ale nevín jak.
Na Felície "máme" v Mělníce obr vrakoviště . Mají tam všechno . Je to z nebouraných aut z Anglie . Takže kdybys něco potřeboval mohu se zeptat .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Maysner » stř kvě 13, 2009 15:36

na felicia foru jsem cetl ze taky to MPi co davali do felicii neni zadna vyhra. v nizkych otackach jede pekne, ale ve vyssich je to spatny :roll: ze v otackach je zas lepsi BMM :roll:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod MartasBrno » stř kvě 13, 2009 17:08

Díky Sašo,
já mám z vraku ŘJ, několik různých krabiček který jsem zatím nezkoumal, jednotku škrticí klapky, čerpadlo, zapalovací lištu. chybí mi vstřikovače, čidla z motoru, komplet kabeláž, pak ten bazmek co popisuješ a klíče od auta taky nemám.

Ale zatím nemám čas nic stavět, jen sbírám informace. říkám si, že když OndrejGTi napasuje na 1,6ku VAZ 1,6ku oktávku, proč by nešla dát jak vidno jednoduchá instalace feldy na motor 1200/1300.
Jen tu zase visí ten pitomý strašák v podobě kontrol a STK. No ale tak chlapi sou přece jen povyrostlí kluci a kluci přece potřebujou hračky, akorát bejvaj větší a dražší - takže tak - chci si hrát, když bude možnost.

Maysner: nevím, nemám jak porovnat, je to úvaha nad cestou nejmenších nákladů aneb jak z h...a uplést bič. Nebrat hanlivě!!!
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek » čtv kvě 14, 2009 07:22

Pokud by ses rozhodl pro zástavbu MPi do Lady, doporučil bych Ti pro montáž vstřikovačů nechat vyrobit mezikus mezi hlavu a sací potrubí, do něho pak osadit vstřikovače. Problém totiž je v tom, že sací potrubí Lada je krátké a na zástavbu vstřikovačů tam není dost místa, musel bys hodně improvizovat a navíc delší potrubí = lepší průběh točivého momentu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Saša » čtv kvě 14, 2009 09:54

MartasBrno píše:No ale tak chlapi sou přece jen povyrostlí kluci a kluci přece potřebujou hračky, akorát bejvaj větší a dražší - takže tak - chci si hrát,

Naprostý souhlas . A pokud to "pošlape" dobře a nebude to naprostý bastl , tak si na STK ničeho nevšimnou .
I já mněl u 02 věci které v tu dobu nikdo na autě neviděl a vždy to prošlo , ovšem to byla jiná doba a lidi se víc zajímali o technické věci .
Vstřikovače Ti kldně dodám zdarma , ale chce to trochu času . Sem tam se tu objeví celý motor ve šrotu . Jak se objeví tak je adoptuji .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Marek » čtv kvě 14, 2009 10:12

Saša píše: Jak se objeví tak je adoptuji .



...... než je nějakej hajzl ukradne :-D :-D :-D !!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Saša » čtv kvě 14, 2009 10:31

Kdo by je krad . Já si je z dovolením vemu :P Cikorky neví co to je a UK-čko co do toho tluče kladivem a separuje hliník o tom nepřemejšlí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod MartasBrno » čtv kvě 14, 2009 16:02

Marku, je to varianta, ale když už - jakou délku by měl mezikus mít aby měl efekt a taky jaký, resp. ta rovnice co píšeš platí obecně? Ona je tedy otázka jestli vůbec někdy něco postavím, ale aspoň na teoretické úrovni.
Minimální délka je omezená potřebou vstřikovačů, maximální pak místem pod kapotou, mechanickými vlastnostmi uchycení k hlavě, protože toto permanentně zažívá jak statickou zátěž, tak vibrace a nakonec by to nemělo přitahovat pohledy orgánů.

Sašo, není řeč o firmě která chtěla předělávat pravostranný feldy na levostranný za účelem zisku? někde na netu sem na něco podobného narazil. Ale když píšeš o separaci hliníku tak to moc perspektivně nevypadá :lol: Každopádně jestli můžu tak s touto možností počítám a děkuju za nabídku. Momentálně musím dělat do školy a potom se uvidí.
No každopádně chybí mi celej palivovej systém snad kromě čerpalda, pokud už není v jiným autě (mometálně nevím) a ta kabeláž + ten imokrám a čidla z motoru.
Ono to stejně nebude triviální, musí se tam nějak vyoslit snímání z klikovky - tzn. setrvák lada upravit (no to teda chci vidět) nebo felda setrvák (asi taky nic moc, neviděl sem ho). Anebo udělat na řemenici to co má Ondrej. To si umím představit.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » čtv kvě 14, 2009 18:18

Ne né . Vrakáč na Feldy je v Mělníce , dovážej je tam "po lodích" z Anglie a rozprodávají je na ND . Tam bych za ně musel platit . Tady ve šrotu (tuzexu) je dostanu grátis jako pozornost .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod MartasBrno » čtv kvě 14, 2009 18:54

Aha, tak to potom jo. Už jsem se lekl.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků