Ono v podstatě ani nelze rozlišovat koženku "normální" od "automobilové". Všechno to jsou koženky, akorát různé kvality. Nejlevnější koženku seženeš za cca 250kč/bm a nejdražší za cca 2000kč/bm. Důležitá je otěruodolnost, odolnost vůči povětrnostním vlivům a pružnost. Povětrnostní vlivy mě nemusí zajímat, tyto koženky se používají na luxusní lodě, na lehátka v luxusních hotelech u moře atp. Odolávají UV záření a solným roztokům.
Já zvolil koženku z těch levnějších, ale odzkoušenou léty praxe naším čalouníkem. Na sedáky + opěráky jsem volil látku a tam jsem na materiálu nešetřil. Otěruodolnost 150.000 je asi tou nejvyšší kvalitou. Bylo to drahé, ale naštěstí nebylo materiálu potřeba tolik
. Sedadla a ostatní prošité díly mi ale dělal čalouník. Na to já bych neměl. Já jsem schopen pouze těch jednodušších úkonů, natáhnout stropnici, očalounit sloupky, dveřní výplně a ostatní serepetičky v autě, kde není potřeba nic šít. Nejhorší pro mne bylo očalounit přístrojový štít. Dvakrát to vzteky letělo do popelnice