Stránka 14 z 15

Re: jednou stopou

PříspěvekNapsal: úte čer 09, 2015 18:36
od Crocodile
Fotky budou v dalších dnech, taky jsem musel měnit jednou svíčku. Jinak, kromě problémů s únikem paliva přes karburátor a ucpaný palivový filtr neměl žádný stroj závady. Jednou mi vypadl kabel z cívky a jindy zase problémy se svícením. Jinak ale pohoda. Jo jen je těch 1000km náročných na sezení. A ruce po neustálém držení plynu mají taky nějaké ty stopy po dlouhé cestě. Dnes už dobrý. Další poznatek je tankování na Agipu. Jak na Slovensku tak v Rakousku jsme brali tu jejich lepší 95 a motorky pak přímo letěly. S běžnými benzíny to je línější.
Další kapitolou jsou lidé...na mnoha místech kde jsme zastavili se s námi dal někdo do řeči. Přímo v Považské Bystrici jsme se s jedním mladým klukem na Pionýru 20 dali do řeči, jezdí se svou mladou běžně na stroji s původním lakem po městě. Jako jeden z posledních, na to že se tam ty motorky vyráběly tak jich tam moc není.
Taky nás cestou zdravily až stovky motorkářů, bylo pěkně tak jsme jich potkaly hodně, včetně motorkářů na Pionýrech, Pařezech a dalších strojích. Ale zdravili nás i lidé z projíždějících aut, dokonce na pozdrav troubil na Slovensku i řidič malého Ikarusu :D
Zážitků bylo fakt hodně. V Rakousku jsme také potkali na benzínce motorkáře z čech.

Re: jednou stopou

PříspěvekNapsal: úte čer 09, 2015 20:40
od Vašátor
Mít Pionýra a čas, hned bych se přidal. Jsou to zážitky k nezaplacení. My se v roce 2006 dostali až k budově, kde Pionýry vyráběli. Krásný zážitek (i z ukecávání vrátného :mrgreen: ).

Re: jednou stopou

PříspěvekNapsal: stř čer 10, 2015 14:33
od uha2324
Vyderzaj Pioner!
-mne osobne na Pionyru vadily vibrace, nejvyraznejsi ve stupackach (eventualne revma plechu), ale i riditka o sobe davaly znat, takze clovek ve zpetnem zrcatku uplne optimalne nevidel. na rozlamani tela staci prvnich 100km.
-dalsi problem je provoz kolem, vpodstate vsichni jedou mnohem rychleji, no a kdyz Vas necekane predjede nakladak, nejenze to dost vyrazne odchyli motorku z puvodniho smeru jizdy, ale clovek se i velmi lekne.
-pri jizde po zablacene polni ceste se pekne zapechuje blato do predniho neodpruzeneho blatniku, po vyjezdu na asfaltovou cestu staci jedna vetsi nerovnost, dojde k propruzeni a naslednemu zablokovani predniho kola o zacpany blatnik – princip spalickove brzdy. timto zpusobem se da paradne katapultovat pres riditka a necekane letet klidne i pres 10 metru daleko, neni to vubec nic prijemneho – dnes bych tuhle situaci uz asi nerozchodil.
-kdyz se nekdo rozhodne ze Vam zabrani v odjezdu, jednoduse chytne Pionyra za zadni drzak, ani rvouci motor si s tim neporadi – velmi ponizujici!
-moderni tristupnova prevodovka ma samozrejme velke rozestupy, takze skoro v kazdem kopci motor bud pretacite, nebo to proste nejede. Muze se klidne stat ze dlouha dvojka uz nebere, takze se jede cely kopec na jednicku ktera je zase prilis kratka, nejednou me tak v kopci predjela baba na Babete. samozrejme situace se pri jizde z kopce zmeni a clovek nakonec babe ukaze zada, ale i tak to dost nalomi ego patnactileteho cloveka. Jsou ale i sofistikovane metody jak tuhle mezeru mezi rychlostnimi stupni prekonat – metoda jizdy cik-cak popripade poskakovani na motorce umozni motoru pri odlehceni nabrat otacky a dostat se do rezimu kde jiz nejaky vykon je.
-jizda proti vetru ma podobna uskali jako jizda do kopce. zde je vyzkouseno jezdeni ve vlacku, pri jizde se clovek na Pionyru nalepi tesne za autobus popripade nakladak, otackomilovny moturek se timto stylem necha vyskadlit i k rychlostem 90km/h.
-muj Pionyr jezdil nejlepe po desti za studeneho pocasi. v parnych dnech motor ztracel vykon. prece jenom uchladit tohle stado koni neni jen tak.
-atd,atd
Pionyr je opravdu jen pro vyrovnaneho romantickeho cloveka ktery si umi vychutnavat okoli a obdivuje technicke vynalezy 60tych let minuleho stoleti, prumerny neurotik by na tento stroj sedat nemel.

Re: jednou stopou

PříspěvekNapsal: stř čer 10, 2015 17:50
od Vašátor
A přesně proto má Pionýr takové kouzlo. Jen bych nesouhlasil s tím kopcem. Dobře zajetý Pionýr dá v kopci Simsona jako hadru a to i v případě, že jsou na Pionýru revma plechy :wink: Ale je pravdou, že je to tak jeden z deseti.

Re: jednou stopou

PříspěvekNapsal: stř čer 10, 2015 19:52
od Laďuša
Náklaďák mě nemůže nečekaně předject, od toho mam zrcátko :) Ale třeba co se týče jízdy za autobusem, to uznávam (byť samozřejmě pouze na silnici III. třídy), to jsem za nim jel, dojeli mě ňáký motorkáří na podstatně větších mašinach, nu ale vměstnavší se mezi mě a autobus, nedokázali ho v zatáčkach bezpečně předject. Tudíž jsem se jich statečně držel, načež mi pak přátelsky kynuli, když se konečně po dlouhých kilometrech před autobus dostali. :lol:
Ale i tak oživuju pionýra zhruba jednou za 4 roky, hádejte proč :mrgreen:

Re: jednou stopou

PříspěvekNapsal: stř čer 10, 2015 21:00
od Jelen
Proč? Nějakej masochizmus? :mrgreen:
Mám tu v garáži 05ku, když už na to platim povinný, tak to asi poplácám a vyrazim na nějakej megavýlet.
Mám zběsilej nápad dojet na tom do USA, pak Route 66 a domu v kontejneru. :-D Přidá se někdo?

Re: jednou stopou

PříspěvekNapsal: stř čer 10, 2015 21:01
od Voda
vašek:jakkoliv jsem fichtla vždy a dodneska chtěl,ta výkonnostní mezera mezi kvaltama je naprosto kulervoucí.vlastně všecky fichtle co jsem jel,měli s třetím kvaltem solidní problém,i na zdejší hanácké rovině a to mám 70kg.normální simson to pozávodí i kdyby do ssání padala hovna :D

Re: jednou stopou

PříspěvekNapsal: stř čer 10, 2015 21:15
od Voda
jako je možný že néjaký fichtl ma o něco větší maximálku,ale ten zátah je bída.provoz je dneska taky voser.
Viděl jsem 05 na kterou nikdo 40let skoro nesáhl.na trojku to celkem i zrychlovalo,jedinej problém byl že to je furt jezdilo za 7 :)

Re: jednou stopou

PříspěvekNapsal: stř čer 10, 2015 21:26
od Laďuša
Na fichtla musí bejt člověk hubenej. Ale fakt hubenej, ne že bude mít metrák a vedle svýho sto dvacet kilo vážicího kámoše si bude stěžovat. To rozhraní bude spíš kolem 70 kilo. Pak budou kámoší závidět, že to jede/nežere*

* - nehodící se škrtněte

Re: jednou stopou

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2015 06:02
od dvk
Mám ho :!: Minulý týden sem ho dokonce i dvakrát vytáhl, než sem v práci zjistil, že mám propadlou technickou. :mrgreen: Mám 555 po dědovi, původní stav, nyní má najeto 4300km.

S těma rychlostma to není tak hrozné, normálně s tím jezdím do Přerova 2x12km denně s převýšením skoro 100m a dá se to. Mohamed nemůže čekat, že přijde hora k němu, tadyk je to naopak, a plyn vpodstatě nahrazuje tlačítko ON/OFF ... stroj sám si řekne, na jakou rychlost se cítí :idea: :D A úplně nejlepší je to ve městě, tam kde se člověk s autem trápí a nervuje, na pincku letí ! Pořád na plný plyn ! 8)

Po vychytání závad po dlouhých (deseti)letích stání, kdy sem ze začátku z pěti jízd třikrát opravoval a z toho dvakrát neopravil a šel pěšky, už teď jezdí bez problémů. Co mi hodně pomohlo a doporučuju to, bylo teď po zimě vyprání vzduchového filtru v benzínu a důkladné vyčistění kartáčkem a vyfoukání kompresorem.

Re: jednou stopou

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2015 09:01
od Vašátor
Sedlal jsem docela dost Pionýrů a je pravda, že většina z nich byla udýchaných a nejeli. Nicméně i tak naložení Pionýři, jako na spodní fotce, dokázali mazat na trojku jako víno. Málo který kopec jsme dávali jedničku, slabší kopce za tři, střední za dva a mega kopce za jedna. A když jsme se vraceli poslední den v lijáku domů, vodou chlazený Pionýr letěl 70-80km/h skoro celou cestu z Hodonína na Brno :mrgreen: . Největší prča však byla s Pionýrem nenaloženým. V kopci Simson a pojď ... půl kopce honění, pak jsme Simsona dali a ten nás předjížděl až hóódně daleko na rovince, protože měl čtyřku.
Ale jinak souhlasím, rozložení rychlostí na Pionýru je děs.

Re: jednou stopou

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2015 18:14
od Crocodile
My jsme si cestou na Slovensko užili opravdu hodně kopců, ať už severní Moravu, Beskydy, nebo kopce u Bukové, vezli jsme sebou dost věcí ale fichtly nějaký větší úbytek výkonu neměly. A když jsme pak natankovali na Agipu, jely opravdu pěkně, hlavně za příznivého větru a počasí....Když byl protivítr, bylo to horší, ale na jedničku jsme do kopců podřazovali opravdu jen výjimečně. A ve městech motorky běžnému provozu celkem stíhají, jsou obratnější, zrychlení na křižovatkách taky není úplně špatný. 3 hodiny bloudění po Vídni bez mapy sice byly znát na spojkách - neustálý řazení, ale jinak jsme provoz nebrzdili (skoro) :D
Níže pár fotek z Kopřivnice a kempu v Rožnově p.R. (stan a garáž v jednom) :P

Re: jednou stopou

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2015 20:25
od Míra151
pán z obce jedovnice měl na pionýru i 4řku, samodomo ale plně funkční ,,

jinak v obci vedle je toto,,,, http://www.mtrychtarov.cz/

Re: jednou stopou

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2015 21:44
od Voda
ja to vytunil na 60ccm dvoukanál (4kw) a karburátor anal 19,v kopci je to už jiná liga :) nicméně mám sériovej fuk a je klidně možný že by mě na rovince dobře udržovanej fichtl porazil na maximálku,bo je menší a já to zajížděl jako s hnojem,ale ja už tu lenost napravuju 8)

Re: jednou stopou

PříspěvekNapsal: sob bře 11, 2017 21:50
od Mičun
Pro nás, co se nám zdá Vesta drahá. Zetky už jsou k mání. Doporučuji konfigurátor.
http://cezeta.cz