Novinkou je jen to, že v úterý 24.2.2008 proběhly výslechy. Tam řidič Sierry a jeho spolujezdkyně v podstatě zopakovali to co stále tvrdí. Zápis jsem četl, nic převratného v něm nebylo. PČR má na uzavření spisu měsíc, takže se to řeší na poslední chvíli. Pak spis půjde na Správní odbor "okresního" úřadu kde se rozhodne kdo za to může a o také výši sankcí. Nechápu moc, jakou roli tu hraje pojišťovna, kam byla nehoda nahlášena s tím že o viníkovi není rozhodnuto. Pojišťovna zřejmě může do evidence dopravních nehod nahlížet a ve svém vyjádření uvedla, že právní nároky v případě, že se strany na míře zavinění neshodnou vzniknou na základě šetření Policie ČR, jenže ta o ničem, nerozhoduje. Tak nerozumím.
A teď ke Gogovým otázkám.
- já se na místo dostal asi 2 hodiny po srážce, a opravdu tam žádné viditelné stopy nebyly, hledal jsem je. Dále pak fotografie z odkazů vznikly těsně po zajištění osob (hasiči odhaduji ze Sierry vyndavají akumulátor) a stopy tam prostě nevidno. Je tam šmouh, který se nabízí jako brzdná stopa, tak nevím, na místě jsem ho neviděl. Otázkou zůstává co je ve spisu na Policii, ti mohli provést zajištění stop nejlépe. Řidič Sierry tvrdí, že na fotografiích jsou vozidla odtažena od sebe, protože řidič Seatu nemohl ven. Určení místa srážky je v podstatě to, co odpoví na mou primární otázku "Určete viníka". Vyznačeno nic nebylo a pohyb vozidel po srážce není jednoznačně určitelný. Řidič Sierry je v tomto schopný vzpomenout tak maximálně, že zadek auta byl asi ve vzduchu a že nemohl ven a že řidič Seatu měl skloněnou hlavu proti odstředivé síle zatáčky a že jel v protisměru.
- díky za tip, můžu v tomto ještě řidiči Sierry napovědět
- psal jsem to já, myslím že pokud se kola odvalují, nemohou vzniknout brzdné stopy. Ano ABS kola vždy na chvilku blokuje, ale ten povrch byl prostě oslizlý a vlhký, na takovém se guma moc neodírá.
- nabízí se že zpanikařil a se zablokovanými koly vyjel do protisměru. Ovšem z rozhovorů s ním a z toho jak jezdí mi to k němu nesedí. Čemu je úměrný pojem zkušený řidič? Počet nehod na najeté kilometry to nenapovídá?
- tato trasa je zcela šílená. Silnice je úzká, plná zatáček, nicméne provoz je tam obrovský, včetně kamionů a nehody jsou tam na denním pořádku, včetně smrtelných (včetně jedné paní z velmi blízkého sousedství)
- Volvo údajně patří řidičově matce, na fotkách je to ten člověk v červených montérkách. U něj by mě zajímalo, hlavně to, co viděl a co s auty udělal, když do nich narazil, aby se tak dalo v obrázcích lépe číst.
- Lepil se nějakou dobu před nehodou. Pak zvolnil a údajně jel vcelku normálně, zřejmě si netroufl na předjíždění a tak přestal prudit. Zatáčka se tzv. utahuje a ke srážce došlo právě v bodu zlomu, dovedu si představit, že do toho vlítnul, protože to uzřel na poslední chvíli. Pak možná nemohl vidět polohu vozidel v momentě srážky. Ale nabízí se otázky jak velký si držel odstup (to opravdu nevím), a proč do toho vlítnul (nějaká nepozornost). Po nehodě pravděpodobně vycouval proto, že stát čumákem v něčích dveřích a nevědět, jestli jsem ho zabil nebo ne, není nic k tomu jít se podívat a pak jednat. Ale jak to doopravdy bylo nevím. Já osobně bych vycouval okamžitě.
Včera jsem znovu analyzoval fotky a došly mi další nové souvislosti.
Poloha Seatu a Sierry na obrázku
http://www.transhospital.cz/inweb/slides/00919.jpg ukazuje, že řidič Sierry přejel do protisměru. Jenže. Když se na fotografii člověk podívá pořádně, Seat stojí předkem asi tak metr od svodidel (a údajně s ním ještě hýbali hasiči). Když se na obrázku
http://www.transhospital.cz/inweb/slides/00920.jpg podívám, jaký je překryv vozidel a kolik stojí Sierra "v Seatu" nabízí se, že i kdybych jí tam teď takhle postavil, Seat projede. Fotografie to strašně zkresluje, navíc škoda že tam stojí člověk v kožené bundě a není vidět přesná vzdálenost Seatu od svodidel.
Pak to sklo ze dveří Sierry, proč zanechalo stopu jak se sype a dělá na silnici cestičku?
A poslední věc, proč jsou ta auta tak těsně u sebe, navzdory tomu, že Seat není poškozen deformací rolovací, ale pouze skluzovou? No protože se zachytily předními koly (Sierra má ráfek (POUZE) zevnitř prohnutý, Seat měl hřídel kola vytrženou z převodovky. A v tomto zachycení dojde k bočnímu posunu zadních částí vozidel s tím že Sierra má setrvačné síly ven ze zatáčky přes protisměr, zatímco Seat nešel přesně proti těmto silám. Závěr není jednoznačný, ale myslím že variantu Sierra v protisměru není tak jistá (s ohledem na sklo ze dveří). Dále pak mi přijde, že moje původní představa jak Volvo narazilo do dveří Sierry zcela bočně je asi blbost, Volvo zřejmě do dveří narazilo rohem nárazníku (šikmo) a své poškození napravo od SPZtky mohlo utrpět až od Seatu.
Uvidíme jak se to dále vyvine.
Hodně by mně zajímalo, co mají na PČR ve spisu, jaké udělali fotografie atd.
Bílý LADA a okřídlená spol.