Crash test Sierra - určete viníka.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Crash test Sierra - určete viníka.

Příspěvekod Teepee » úte úno 03, 2009 09:18

Takže Sierra, naštěstí ne ta moje a ne já, ale ta, díky níž jsem začal jezdit s Modrým LADOu.
Obrázky zde:
http://www.transhospital.cz/inweb/slides/00919.jpg
http://www.transhospital.cz/inweb/slides/00920.jpg
http://www.transhospital.cz/inweb/slides/00921.jpg
http://www.transhospital.cz/inweb/slides/00922.jpg
http://www.transhospital.cz/inweb/slides/00923.jpg

Silnice vlhká, údajně značně kluzká, na 99,9% solená, takže slizká. Řidič Sierry tvrdí, že mu Seat nechal asi 1,5 metru místa. Seat tvrdí že Sierra jela v protisměru.
V zatáčce na vnitřní straně (pravá kola Sierry) je hluboký rigol, vjet do něj znamená pravděpodobně škody na podvozku. Zatáčka se bohužel ze směru jízdy Sierry a Volva "utahuje" kdo nesleduje silnici pečlivě, může ho to překvapit. Geometrie zatáčky ale řidiče ze směru Seat svádí k projetí prostředkem. (jel jsem tam už x krát, tím rigolem jsem musel jednou taky, protože protijedoucí místem nešetřil, ale to nebyl rigol tak hluboký jako teď). Řidič Sierry přišlápl brzdy a údajně tam byl smyk (mluvilo se něco o 6 metrech brzdné dráhy, z rychlosti cca 50km/h). Řidič Sierry věk 54 let, najeto cca 0,5-0,75 mil km bez jediné! nehody, místo zná, loni odhaduje asi 10 průjezdů, panické zašlápnutí brzd se mi u něj moc nezdá. Řidič Seatu údajně taky tento věk, dle slov rodinného přítele taky nebyl sváteční řidič, místo asi taky zná. Volvo bohužel do celé situace vlítlo, poškození řidičových dveří Sierry je od Volva, které je vidět na posledním obrázku. Mělo jen rozkřáplý plast napravo od SPZ (jeho zbytky jsou pravděpodobně plasty vedle kola Sierry a pod její přední zástěrkou na obrázku 00920.jpg) a co mě překvapilo, v prostoru stěračů kusy bočního okénka Sierry. Zvláštní mi přijde na obrázku 00919.jpg, kde je největší množství skla z okénka Sierry a jak se Volvo mohlo mezi ně vejít, proto přemýšlejte, kam se sesype sklo z kapoty Volva a o kolik mohlo Sierru posunout.
Zranění velmi lehká, tržné rány prakticky žádné (žádná krev), jen naraženiny, vyšetření v nemocnici řidič Seatu a spolujezdkyně ze Sierry, RTG v pořádku.
Prosím jen sofistikované příspěvky, před jejichž napsáním se řádně zamyslíte a řeknete svůj názor. Předem děkuji.
Závěrem pak malé schémátko:
Přílohy
schema.JPG
(7.39 KiB) 1875 krát
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod dusin » úte úno 03, 2009 09:37

No,celé to bude závislé na tom,zda řidiči Seatu prokážou jízdu protisměrem.Pokud ano,bude viníkem on.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Příspěvekod Teepee » úte úno 03, 2009 09:51

dusin píše:No,celé to bude závislé na tom,zda řidiči Seatu prokážou jízdu protisměrem.Pokud ano,bude viníkem on.

Ano, to vím, mohl by to rozsoudit řidič Volva. Ten údajně v prvních chvilkách po nárazu tvrdil, že to Seat nezvládl, pak prý zvolnil a údajně začal být nestranný. Jak to ještě prokázat?
Prvotní výpovědi jsou protichůdné, oba z posádky Sierry jsou přesvědčeni že Seat jel prostředkem, řidič Seatu si myslí, že prostředkem jela Sierra. Nehoda se stala včera ve 14.30, zatím proběhlo jen vyšetřování PČR na místě, výslechy ještě ne. V těchto chvílích se Sierra veze k mně domů, kde bude po skončení celé věci pitvána a likvidována.
Já mám takové tušení že to je zralé na důkladnou expertizu, proto se na to ptám širšího publika.
A uznávám, takhle to vypadá, že řidič Sierry panicky zahamtl brzdu a naputoval do Seatu. Ale věřte mi, aby bezdůvodně šlápnul na brzdu je divné. On je z těch, kteří vědí, kolik místa nechává tomu protijedoucímu. Já sváteční jezdec když jedu, vycházím z mé polohy vůči pravé krajnici a tu VŽDY těsně kopíruju, aby tak protijedoucí měl vždy maximální množství místa, ale tenhle řidič Sierry to takhle rozhodně dělat nemusí a nedělá.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Wolf » úte úno 03, 2009 12:08

Viník se už asi těžko dohledá, jedině snad, že by byl náhodou nehodě přítomen nějaký nezúčastněný svědek (v létě třeba houbař :D , teď nevím). Bohužel to konečné postavení, alespoň jak se mi zdá, ale spíše nahrává ve prospěch řidiče Seatu :( .
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Marek » úte úno 03, 2009 13:45

Wolf píše:Bohužel to konečné postavení, alespoň jak se mi zdá, ale spíše nahrává ve prospěch řidiče Seatu :( .



Ano, i já to tak vidím....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Teepee » úte úno 03, 2009 14:20

Jaké máte vysvětlení pro to sklo, jehož největší hromada leží vedle zadního kola Sierry a přitom pochází z předních dveří a vylétlo až při nárazu Volva, protože kusy toho skla velikosti 50Kč mince mělo Volvo až na stěračích?
Volvo v této poloze poškození dveří nemohlo udělat pravou stranou (od SPZtky k rohu) nárazníku, kterou mělo poškozenou, protože levou by vrazilo do Seatu.
Nemohlo dojít nárazem Volva k posunu Sierry do této "nevýhodné" pozice?
viz: http://www.transhospital.cz/inweb/slides/00919.jpg
To, že na snímku http://www.transhospital.cz/inweb/slides/00920.jpg to vypadá zcela čistě vidím, ale to sklo a možnost vražení Volva do dveří mi tam nesedí.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Jelen » úte úno 03, 2009 17:24

Jé tam to znám, to je silnice mezi Mníškem a Řevnicí, ne? V týhle zatáčce jsem málem zkončil na motorce pod těma svodidlama, bývá ráda plná štěrku. Možná, že to řidiči sierry trochu ustřelilo a k tomu jel řidič seatu trochu víc do středu, potom viděl letící sierru k němu taky středem, klepli se čenichama a sierru to natočilo bokem a do toho přifrčelo volvo, který to rozhodlo na dveře sierry. Toť má vize.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Yellow01 » úte úno 03, 2009 17:38

Nabízí se tu pár otázek:
1. To Volvo jelo blízko za Sierrou, že to do něj plesknul hned, nebo narazil už do stojících aut?
2. Proč s tím Volvem nezůstal na místě střetu a vycouval o 20 metrů zpátky?
3. Nepopojíždělo se s autama, aby se z nich dalo vylézt?
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvekod zelvotron » úte úno 03, 2009 19:47

Teepee píše:Já mám takové tušení že to je zralé na důkladnou expertizu,


Tím jsem si naprosto jistej, tohle vypadá na poměrně složitej případ. Hlavně to Volvo to pěkně zašmodrchalo. Předběžně bych řek, že auta zůstala zaklíněná a volvo sierru odstrčilo do týhle polohy, ale bez pořádných podkladů těžko říct. Zůstaly na místě nějaký brzdný/smykový stopy? Možná by stálo za to se vydat na místo DN a pořádně ho prohlídnout a zdokumentovat (hlavně ale bezpečně, nenechat se setřelit nebo někoho ohrozit), stejně tak poškození aut(a).
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Teepee » úte úno 03, 2009 22:24

Jelen píše:Jé tam to znám, to je silnice mezi Mníškem a Řevnicí, ne?
Ano, je to přesně tohle místo, ale říká se Řevnicemi, neb jsou ty Řevnice. Sierra jela od Mníšku, Seat od Řevnic.
Yellow01 píše:Nabízí se tu pár otázek:
1. To Volvo jelo blízko za Sierrou, že to do něj plesknul hned, nebo narazil už do stojících aut?
2. Proč s tím Volvem nezůstal na místě střetu a vycouval o 20 metrů zpátky?
3. Nepopojíždělo se s autama, aby se z nich dalo vylézt?

1. Pokud vím, jelo za Sierrou v přiměřeném odstupu. Řidič Sierry povídal, že se mu chvíli předtím lepil na zadek, takže se mu snažil uhnout ať jede, ale Volvo si netrouflo a tak zůstalo v tak nějak normáním závěsu. Rozhodně tam do toho nepřilítlo jak blesk z čistého nebe, údajně měl celou situaci vidět. Uvidíme co vypoví u výslechu.
2. To netuším, bohužel jsem se dostal k nehodě asi po 2 hodinách to stála Sierra a Volvo už úplně jinde než na fotografiích, které pořídila záchranná služba bezprostředně po zajištění zraněných.
3. Netuším, to ví jen zůčastnění nehody a hasiči. Řidič Sierry šel ven údajně přes spolujezdce, řidič Seatu svými dveřmi.
Zelvotron píše:...tohle vypadá na poměrně složitej případ. Hlavně to Volvo to pěkně zašmodrchalo. Předběžně bych řek, že auta zůstala zaklíněná a volvo sierru odstrčilo do týhle polohy, ale bez pořádných podkladů těžko říct. Zůstaly na místě nějaký brzdný/smykový stopy? Možná by stálo za to se vydat na místo DN a pořádně ho prohlídnout a zdokumentovat (hlavně ale bezpečně, nenechat se setřelit nebo někoho ohrozit), stejně tak poškození aut(a).

Ano to Volvo to značně zkomplikovalo. Na místě zůstaly jen lívance od provozních náplní zasypané sorbentem. Povrch silnice byl takový, že na něm žádné stopy nezůstaly (oslizlý). Já se na místo dostal asi 2 hodiny po srážce, kdy se to všechno rozjíždělo pryč, vyzvedával jsem řidiče Sierry, snažil jsem se něco vykoukat, ale už bylo zameteno, uklizeno, brzdné stopy prostě čitelné nebyly. Navíc Volvo má jistě ABS, tam stop moc nebude, ale ani od Sierry nic vidět nebylo.
Uvidíme jak to dopadne u výslechů a jaký bude vývoj vyšetřování, třeba se někdo z účastníků rozpomene, jak to opravdu bylo.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod radek mb » pát úno 06, 2009 19:44

Myslím si,že v rámci kompromisu se udělí vina 50 na 50.Důležité též bude,co vypoví řidič Volva,protože jinak by to všechno bylo tvrzení proti tvrzení.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Jimmi » pon úno 09, 2009 12:18

Mě se nezdá jedna věc: seat má sebranej jen okraj, sierra evidentně má šupu do levé poloviny nárazníku, ale dál od okraje. Z toho by šel odvodit úhel srážky a z polohy v zatáčce i to, kdo z nich jel v protisměru.

Jinak brát zatáčky v protisměru, hlavně v tom vnějším pruhu, se nějak stává módou, nejlépe s mobilem u ucha. Už jsem si zvykl v takových situacích okamžitě troubit.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvekod Teepee » úte úno 10, 2009 22:25

Jimmi píše:Mě se nezdá jedna věc: seat má sebranej jen okraj, sierra evidentně má šupu do levé poloviny nárazníku, ale dál od okraje. Z toho by šel odvodit úhel srážky a z polohy v zatáčce i to, kdo z nich jel v protisměru.

Jinak brát zatáčky v protisměru, hlavně v tom vnějším pruhu, se nějak stává módou, nejlépe s mobilem u ucha. Už jsem si zvykl v takových situacích okamžitě troubit.


Ano to mohu potvrdit, Seat se svezl od pravého okraje levého světlometu v úhlu snad 45°, tzn prošel světlem, narazil na příčnou výztuhu, která je přivařena na výztuhu podélnou. Tyto dvě do sebe odtrhl a podélnou výztuhu (je to tam skoro stejné jako v LADĚ) zaroloval nahoru, posunul klobouk tlumiče do prostoru HBV, odtrhnul silentblok motoru od nápravnice, která je cca o 10 cm posunutá dozadu, narazil do POUZE VNITŘNÍHO okraje pravého ráfku (i na obrázcích se jeví jako že mu nic není, ale dnes jsem si všiml, že zevnitř je krutě naraženej) ohnul příčný stabilizátor (který je u Sierry vodítkem kol v podélném směru a je to snad 20-25mm silná pérová kulatina) a takhle Seat odputoval pryč, že ani nerozbil pravé vnější zrcátko!!!
Bohužel z poškození obou aut mi vychází že mohlo vzniknout jak v jízdním pruhu Sierry, tak v jízdním pruhu Seatu, ale ještě se nad tím zamyslím.

K druhému odstavci, řidič Sierry stále tvrdí, že vidí šedivou hlavu řidiče Seatu nakloněnou proti odstředivé síle zatáčky, je možné že si vnímání prostoru zkreslil řidič Seatu tímhle.
Zajímavé je, že řidič Sierry, jak jsem zcela nezávisle předpokládal, je přesvědčen, že na brzdy šlápnul až v momentě nárazu a komentoval to slovy, "Copak jsem nějakej plašan?".
Pak nevím, co vlastně znamenalo oněch 6 m brzdné dráhy.

Další vývoj mi není znám, s řidičem Sierry jsem mluvil naposledy ve čtvrtek, 3 dny po nehodě.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod gogo » stř úno 18, 2009 09:20

su nejake novinky v pripade :?:

tiez pridam par postrehov a otvorenych (mne nejasnych) otazok a aj moj nazor na niektore reakcie:
- neboli zistene a oznacene stopy, ako su brzdne drahy vozidiel a hlavne miesto zrazky?
- nepodcenoval by som ani moznost podielu viny volva (ktore samozrejme tazko dokazat), napriklad to ako sa pred tym lepil na sierru, vodic sierry sa mohol viac venovat autu za sebou ako oproti, napriklad, bolo smyklavo, cesta dost uzka, to zvadza kazdeho ist "istejsou" stopou, cize blizsie stredu a pod.
- neni mi jasne ako tu niekto pisal u vozu s ABS je za takychto podmienok skoro nemozne urcit brzdnu drahu? to snad nie.
- dalej vodic sierry tvrdi, ze nespanikaril a neskocil na brzdu. Je mozne mu verit, je to ale velice subjektivny pohlad, nakolko to moze tvrdit kazdy ucastnik nehody a rovnako pojem "skuseny vodic" nemusi byt priamo umerny mnozstvu ubehnutych kilometrov alebo veku patdesiatnika...napokon, ak som pochopil, to bol aj sofer seatu.
- dalej si myslim, sudiac podla serpentin a sirky vozovky, ze tade vela vozidiel neprejde, cize sofer seata mohol mat podvedomy dojem, ze ma prazdnu cestu a siel trosku viac stredom. Priznam sa, ze z jeho pohladu by som asi ani ja celkom nekopiroval pravou stranou zvodidlo. proste v blbom okamihu na blbom mieste....hlavne ak 20 minut jazdy nestretnes nikoho
- .....no myslim ze kedze k vaznym zraneniam nedoslo, bude sa to cele asi riesit cez poistovne. a jedine na com som si v tomto pripade isty je to, ze ten s volvom bude mat "najsilnejsiu" poistku ak viete co za tym myslim (uplne so vsetkym co k tomu patri)
- bolo tu aj spomenute, ze volvo islo za fordom, nikto nevie ako tesne. (lepil sa, drzal si odstup?) je mi divne ze voz s ABS by to nedobrzdil, keby sleduje situaciu pred sebou. dalej preco vycuval po nehode? mimochodom auto s 2mi tonami ma mozno taku hybnost ako obe "male" auta dokopy.
- co bude tvrdit vodic volva? ako som uz spomenul, zrejme to co najlepsie zapasuje do jeho scenara. takze predpokladam ze za vinnika oznaci seat....mozno sa mylim, stale mi ale neni jasne ako a preco to do nich napral?....
- vyrok asi bude "vodic neprisposobil jazdu povahu vozovky bla bla bla. otazka je ci to bude len jeden vodic, ja by som to rozdelil medzi vsetkych.
Jak to dopadlo?
Uživatelský avatar
gogo
 
Příspěvky: 507
Registrován: úte čer 01, 2004 12:11
Bydliště: niekde v SVK

Příspěvekod Teepee » čtv úno 26, 2009 07:58

Novinkou je jen to, že v úterý 24.2.2008 proběhly výslechy. Tam řidič Sierry a jeho spolujezdkyně v podstatě zopakovali to co stále tvrdí. Zápis jsem četl, nic převratného v něm nebylo. PČR má na uzavření spisu měsíc, takže se to řeší na poslední chvíli. Pak spis půjde na Správní odbor "okresního" úřadu kde se rozhodne kdo za to může a o také výši sankcí. Nechápu moc, jakou roli tu hraje pojišťovna, kam byla nehoda nahlášena s tím že o viníkovi není rozhodnuto. Pojišťovna zřejmě může do evidence dopravních nehod nahlížet a ve svém vyjádření uvedla, že právní nároky v případě, že se strany na míře zavinění neshodnou vzniknou na základě šetření Policie ČR, jenže ta o ničem, nerozhoduje. Tak nerozumím.
A teď ke Gogovým otázkám.
- já se na místo dostal asi 2 hodiny po srážce, a opravdu tam žádné viditelné stopy nebyly, hledal jsem je. Dále pak fotografie z odkazů vznikly těsně po zajištění osob (hasiči odhaduji ze Sierry vyndavají akumulátor) a stopy tam prostě nevidno. Je tam šmouh, který se nabízí jako brzdná stopa, tak nevím, na místě jsem ho neviděl. Otázkou zůstává co je ve spisu na Policii, ti mohli provést zajištění stop nejlépe. Řidič Sierry tvrdí, že na fotografiích jsou vozidla odtažena od sebe, protože řidič Seatu nemohl ven. Určení místa srážky je v podstatě to, co odpoví na mou primární otázku "Určete viníka". Vyznačeno nic nebylo a pohyb vozidel po srážce není jednoznačně určitelný. Řidič Sierry je v tomto schopný vzpomenout tak maximálně, že zadek auta byl asi ve vzduchu a že nemohl ven a že řidič Seatu měl skloněnou hlavu proti odstředivé síle zatáčky a že jel v protisměru.
- díky za tip, můžu v tomto ještě řidiči Sierry napovědět
- psal jsem to já, myslím že pokud se kola odvalují, nemohou vzniknout brzdné stopy. Ano ABS kola vždy na chvilku blokuje, ale ten povrch byl prostě oslizlý a vlhký, na takovém se guma moc neodírá.
- nabízí se že zpanikařil a se zablokovanými koly vyjel do protisměru. Ovšem z rozhovorů s ním a z toho jak jezdí mi to k němu nesedí. Čemu je úměrný pojem zkušený řidič? Počet nehod na najeté kilometry to nenapovídá?
- tato trasa je zcela šílená. Silnice je úzká, plná zatáček, nicméne provoz je tam obrovský, včetně kamionů a nehody jsou tam na denním pořádku, včetně smrtelných (včetně jedné paní z velmi blízkého sousedství)
- Volvo údajně patří řidičově matce, na fotkách je to ten člověk v červených montérkách. U něj by mě zajímalo, hlavně to, co viděl a co s auty udělal, když do nich narazil, aby se tak dalo v obrázcích lépe číst.
- Lepil se nějakou dobu před nehodou. Pak zvolnil a údajně jel vcelku normálně, zřejmě si netroufl na předjíždění a tak přestal prudit. Zatáčka se tzv. utahuje a ke srážce došlo právě v bodu zlomu, dovedu si představit, že do toho vlítnul, protože to uzřel na poslední chvíli. Pak možná nemohl vidět polohu vozidel v momentě srážky. Ale nabízí se otázky jak velký si držel odstup (to opravdu nevím), a proč do toho vlítnul (nějaká nepozornost). Po nehodě pravděpodobně vycouval proto, že stát čumákem v něčích dveřích a nevědět, jestli jsem ho zabil nebo ne, není nic k tomu jít se podívat a pak jednat. Ale jak to doopravdy bylo nevím. Já osobně bych vycouval okamžitě.

Včera jsem znovu analyzoval fotky a došly mi další nové souvislosti.
Poloha Seatu a Sierry na obrázku http://www.transhospital.cz/inweb/slides/00919.jpg ukazuje, že řidič Sierry přejel do protisměru. Jenže. Když se na fotografii člověk podívá pořádně, Seat stojí předkem asi tak metr od svodidel (a údajně s ním ještě hýbali hasiči). Když se na obrázku http://www.transhospital.cz/inweb/slides/00920.jpg podívám, jaký je překryv vozidel a kolik stojí Sierra "v Seatu" nabízí se, že i kdybych jí tam teď takhle postavil, Seat projede. Fotografie to strašně zkresluje, navíc škoda že tam stojí člověk v kožené bundě a není vidět přesná vzdálenost Seatu od svodidel.
Pak to sklo ze dveří Sierry, proč zanechalo stopu jak se sype a dělá na silnici cestičku?
A poslední věc, proč jsou ta auta tak těsně u sebe, navzdory tomu, že Seat není poškozen deformací rolovací, ale pouze skluzovou? No protože se zachytily předními koly (Sierra má ráfek (POUZE) zevnitř prohnutý, Seat měl hřídel kola vytrženou z převodovky. A v tomto zachycení dojde k bočnímu posunu zadních částí vozidel s tím že Sierra má setrvačné síly ven ze zatáčky přes protisměr, zatímco Seat nešel přesně proti těmto silám. Závěr není jednoznačný, ale myslím že variantu Sierra v protisměru není tak jistá (s ohledem na sklo ze dveří). Dále pak mi přijde, že moje původní představa jak Volvo narazilo do dveří Sierry zcela bočně je asi blbost, Volvo zřejmě do dveří narazilo rohem nárazníku (šikmo) a své poškození napravo od SPZtky mohlo utrpět až od Seatu.
Uvidíme jak se to dále vyvine.
Hodně by mně zajímalo, co mají na PČR ve spisu, jaké udělali fotografie atd.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Další

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků