Jdeme do nového

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Re: Jdeme do nového

Příspěvekod Marek » stř led 29, 2020 12:38

Nyní trochu z jiného soudku, tedy jiného vozu.....

Dcera před necelými třemi lety koupila Clio. To jsem se tu zmínil. Od počátku, co ho měla, tehdy najeto 129 tisíc km, motor mírně bral olej. Řekněme tak tři deci na 1000 km. Není to moc, ve srovnání se spotřebou oleje moderních motorů bych dokonce řekl zlatý, ale pro mě to nebylo příjemné, neb na to nejsem zvyklý. Scénic mojí paní nevezme mezi výměnami ani deci, u motoru mého auta také mezi výměnami nemusím dolévat. A na Cliu jsem trochu musel. Dejme tomu po čtyřech ticicich jsem litr dolil a pak to už vydrželo do výměny (holka najede ročně kolem sedmi tisíc).

Co mě ovšem překvapilo..... Po dvou letech se olej přestal ztrácet. V červnu jsem měnil olej a od té doby ani deci. Nyní má od výměny najeté asi čtyři tisíce, olej stále na maximu, kam jsem ho nalil.

Používám pořád stejný olej ELF stejného typu.


A kdopak mi to vysvětlí?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jdeme do nového

Příspěvekod Cory » stř led 29, 2020 15:04

Zalepene stieracie kruzky. Vraj sa nedaju uz vycistit bez fyzickeho rozobratia motora, ale uz 2x sa mi u zigulaka stalo, ze po naliati kvalitneho oleja, castejsej vymene a vdaka pravidelnym jazdam, motor postupne prestal zrat olej. Podla mojho nazoru, ak sa dany olej v kuzkoch nespecie, je urcita sanca na napravu. A asi je to aj Tvoj pripad.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Jdeme do nového

Příspěvekod mušketýr » stř led 29, 2020 17:30

Marek píše:Nyní trochu z jiného soudku, tedy jiného vozu.....

Dcera před necelými třemi lety koupila Clio. To jsem se tu zmínil. Od počátku, co ho měla, tehdy najeto 129 tisíc km, motor mírně bral olej. Řekněme tak tři deci na 1000 km. Není to moc, ve srovnání se spotřebou oleje moderních motorů bych dokonce řekl zlatý, ale pro mě to nebylo příjemné, neb na to nejsem zvyklý. Scénic mojí paní nevezme mezi výměnami ani deci, u motoru mého auta také mezi výměnami nemusím dolévat. A na Cliu jsem trochu musel. Dejme tomu po čtyřech ticicich jsem litr dolil a pak to už vydrželo do výměny (holka najede ročně kolem sedmi tisíc).

Co mě ovšem překvapilo..... Po dvou letech se olej přestal ztrácet. V červnu jsem měnil olej a od té doby ani deci. Nyní má od výměny najeté asi čtyři tisíce, olej stále na maximu, kam jsem ho nalil.

Používám pořád stejný olej ELF stejného typu.


A kdopak mi to vysvětlí?

To dokáže jenom renault :lol: :lol: :lol:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic

Re: Jdeme do nového

Příspěvekod Marek » stř led 29, 2020 18:00

Cory píše:Zalepene stieracie kruzky. Vraj sa nedaju uz vycistit bez fyzickeho rozobratia motora, ale uz 2x sa mi u zigulaka stalo, ze po naliati kvalitneho oleja, castejsej vymene a vdaka pravidelnym jazdam, motor postupne prestal zrat olej. Podla mojho nazoru, ak sa dany olej v kuzkoch nespecie, je urcita sanca na napravu. A asi je to aj Tvoj pripad.

Mám podobný pocit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jdeme do nového

Příspěvekod Vašátor » stř led 29, 2020 18:45

To stejné jsem řešil a zaznamenal u Opelu Omega 3.2 V6. Tam jsem ale vyloženě lil olej pro motory s vetsim kilometrovým nájezdem, právě z důvodu vyšší spotřeby oleje. Norma oleje dle továrního předpisu ale zachována. Původně si vzala skoro 4l na 10.000km a po 30.000km (3x výměna) už pěkně od výměny k výměně. Přemýšlel jsem tehdy nad tím a došel jsem taky ke stíracim kroužkům.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9303
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Jdeme do nového

Příspěvekod Marek » stř led 29, 2020 21:25

Když holka auto koupila, mělo čtyři roky a 128 tisíc km. Čili roční nájezd 30 tisíc km. Z toho soudím, že olej se měnil po roce provozu, tedy po 30 tisících km. A to byl možná ten problém. Sice to z hlediska doporučení výrobce není špatně, interval výměny je skutečně 30 tisíc km, ale má to svá rizika. A jedním takovým rizikem třeba může být zhoršený pohyb pístních kroužků v drážkách.

Tím, že teď auto najede ročně tak kolem 7 tisíc km, olej se mění po roce a tudíž je lepší kondici, než kdyby měl najeto těch 30 tisíc. A tím zřejmě došlo postupně k vyčištění motoru.


Jiné vysvětlení nemám.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jdeme do nového

Příspěvekod Marek » úte úno 04, 2020 20:15

Tak na Masteru dnes padlo prvních deset tisíc km. Po návratu na firmu se počítadlo zastavilo na čísle 10006.

Překvapuje mě, že jsem dosud nemusel tankovat AdBlue. Spálil jsem cca 1200 litrů nafty a stále není nutné AdBlue doplnit. To je mi až podezřelé. Pravda, oproti předchozímu modelu má tento větší objem nádrže na tuhle modernost, a to celých 25 litrů. Nicméně i tak mi to připadá zvláštní. Při startu mi to na přístrojích napíše Hladina AdBlue dostatečná, takže to asi opravdu není nutné tankovat. Kdyby totiž AdBlue došlo, motor by se zastavil a nešel nastartovat ani po dotankování. Musel by přijet technik s originální diagnostikou a za částku nemalou odblokovat jednotku motoru.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jdeme do nového

Příspěvekod Dusan » úte úno 04, 2020 20:55

Malo by to to vydrzat az do servisu tj vymeny oleja. V servise ti doplnia. Proste to ma fungovat tak aby o tom uzivatel ani nevedel. A zablokvat by sa to tiez nemalo. Malo by pisat zvysny dojazd.
Dusan
 
Příspěvky: 3868
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Jdeme do nového

Příspěvekod Marek » úte úno 04, 2020 21:27

Tak to je řádný nesmysl, co jsi právě napsal. Tohle žádný servis nedoplňuje, to se tankuje u benzinky. Litr stojí kolem osmi až deseti korun. Pleteš si to zřejmě s aditivy pro vypalování filtru pevných částic. Ta aditiva ovšem Renault nepoužívá, protože pro vypalování DPF využívá zcela jinou technologii - bez aditiv.

A ano, v případě úplného spotřebování AdBlue se motor zastaví a zablokuje proti startu. Pak se jednotka musí odblokovat diagnostikou. Toto mám potvrzeno přímo z Renaultu.
Kolegové tankují AdBlue do starších modelů přibližně každých šest až osm tisíc km. Mají ovšem menší nádrž, asi na 18, možná 20 litrů.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jdeme do nového

Příspěvekod Dusan » úte úno 04, 2020 22:15

Tak renolt to ma asi blbo ale iny o tom informuju aky je stav.
Močovina sa vám v aute nikdy nesmie minúť, pozor na to! Práve preto vás palubný systém začne včas upozorňovať na jej nedostatok (väčšinou cca 2400 km pred tým, než sa minie úplne). Ak výzvu ignorujete, na pár posledných stoviek kilometrov vám riadiaca jednotka dokonca obmedzí výkon motor (aby vás donútila k akcii). Ak AdBlue nedoplníte a počas jazdy sa vám minie, dôjdete do cieľa aj bez neho. Ďalšie naštartovanie však emisný systém motora už neumožní.

Ja viem tak ze nam to ma vydrzat do servisu. Na tatrovke do doplname, ale to ma od uzitkoveho valnika daleko.

25l by ti malo vydrzat na 12 az 24tkm
Dusan
 
Příspěvky: 3868
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Jdeme do nového

Příspěvekod Marek » stř úno 05, 2020 05:17

Ale mě na to palubní systém taky upozorní. Dosud mi říká, že je hladina AdBlue dostatečná, to je pro mě upozornění poměrně kvalitní. A až hladina dostatečná nebude, napíše mi to dejme tomu, že do 1500 km musím natankovat. To je všechno v pořádku. Do servisu mi to ovšem nevydrží. Jak tu bylo řečeno, servis je po ujetí 40 tisíc km, a na to rozhodně ani 25 litrů AdBlue stačit nebude.

Celé to je jen o tom, že mi přišlo zvláštní, že jsem dosud doplňovat nemusel. Myslel jsem, že spotřeba té hovadiny je mnohem vyšší.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jdeme do nového

Příspěvekod uha2324 » stř úno 05, 2020 08:44

mel jsem auto s AdBlue v roce 2010-2011 a taky to bylo udelane tak ze vzdy AdBlue doplnoval servis pri vymene oleje, v pohode to vychazelo. tehdy ani tahle vec moc na benzinkach k dostani nebyla. spotreba byla do 1l na 1000km, vetsinou min. jelikoz to auto bylo testovaci, zkouseli jsme co udela kdyz AdBlue dojde, a ano, motor se nikdy nezablokoval, jen ztratil vykon a to uz 1600km pred spotrebovanim AdBlue, jelo to ale porad i bez AdBlue. Informacni system pak zacal vyhrozovat ze auto ma omezeny pocet startu a pocital je od 10ti do nuly, ale i pak auto nastartovalo a se snizenym vykonem normalne jezdilo, jen na pristrojovce vse zbesile blikalo.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
uha2324
 
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Jdeme do nového

Příspěvekod Marek » stř úno 05, 2020 15:48

Každá automobilka to má jinak.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Jdeme do nového

Příspěvekod Luděk Musil » stř úno 05, 2020 16:02

Marek píše:Každá automobilka to má jinak.
Dokonce i každý servis to má jinak :idea: .
Ve firemní flotile máme Škoda + Peugeot. Škodovky servisujem v K.E.I a Peugeoty v RM a Famku. A v těchto servisech Adblue doplňují. Do Peugeotů si chlapi dolívaj i sami, dieselový oktávky snad ani nemají uživatelsky přístupný hrdlo :dontknow: ?
A to ani nemluvím o jednom (manažerským) Mercedesu a Audi L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Jdeme do nového

Příspěvekod Marek » stř úno 05, 2020 18:25

Hrdlo na AdBlue musí být vždy přístupné uživateli. A pořád nevěřím, že by v servisech doplňovali AdBlue. A už vůbec si nejsem vědom, že Octavie mají SCR katalyzátor, tedy AdBlue. Kolega má Octavii 2,0 TDI z roku 2018 a AdBlue nemá.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků