Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Marek » stř srp 07, 2019 06:08

Pokud budeme uvažovat, že maximální výkon 143 kW bude na otáčkách kolem 5500 rpm, byla by v tom okamžiku hodnota točivého momentu stále ještě 248 Nm. To od uvedeného maxima je méně o pouhých 12 Nm.

Proto říkám, že bych očekával maximum točivého momentu vyšší, řekněme kolem 300 Nm, anebo (jak to v tomhle případě asi vypadá) je ta křivka velice plochá.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 83kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 4791
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Teepee » úte zář 10, 2019 14:48

Pokračování z viewtopic.php?f=133&t=23656&start=115
Jan Vaníček píše:2,0TDI EUR6/2018. Možná je to tím, že ve Škoda servisu olej odsávají, v mém vypouštějí. Nicméně bylo nalito přesně na horní rysku, což jsem požadoval. Ne jako když si vyzvednu auto v místním značkovém a je to do půlky ... . Majitel se ovšem divil, protože přede mnou měnili olej v O3 2,0 TDI tuším 2015 a tam se vešlo jen 4,3L. Nicméně poslední chlubítko a pak už to tu přestanu plevelit. Právě i možná díky novému oleji, ve čtvrtek jsem "točil" Slovensko, najeto necelých 950km a krásná spotřeba 4,7L. Má na tom i podíl větší části cesty po obyčejných silnicích a jednu cestu jsem jel sám a druhou část s nákladem asi 100kg (vezl jsem si cestou na opravu 10kardanů na veterány :), v Žilině je umí perfektně). Jinak prémiová nafta od ONA :) za 29,50.
Jinak samozřejmě ten nešvar dlouhých výměn olejů je hlavně a především kvůli firemním zákazníkům, resp. leasingovým společnostem, kteří kupují většinu aut v této kategorii a samozřejmě vyhodnocují každou korunu v provozních nákladech, které na rozdíl od paliva nesou na svých bedrech. Honza
Mě to s tím odsáváním x vypouštěním není úplně jasné. :wink:
Mám 1,6TDI 77kW CLHA (2013, v Octavii 3. generace) a tam když se mění olejový filtr, musí dolů spodní kryt motoru a přístup je i tak dost mizerný. To je takový úkon navíc, vypustit při sundaném krytu olej zátkou na vaně?!
Nemění se to proto obvykle lajdácky jen odsátím, bez výměny filtru a když je olej hned zase černý, svede se to na diesel a bla bla...???

A jak je to s tou prémiovou naftou? Má smysl do toho lejt Vervu?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 3462
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Marek » úte zář 10, 2019 14:55

Smysl to rozhodně má. Konkrétně Verva je sakra znát.

Anebo si můžeš premiovou naftu vyrobit sám.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 83kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 4791
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod zelvotron » úte zář 10, 2019 17:23

Teepee píše:Pokračování z viewtopic.php?f=133&t=23656&start=115
Jan Vaníček píše:2,0TDI EUR6/2018. Možná je to tím, že ve Škoda servisu olej odsávají, v mém vypouštějí. Nicméně bylo nalito přesně na horní rysku, což jsem požadoval. Ne jako když si vyzvednu auto v místním značkovém a je to do půlky ... . Majitel se ovšem divil, protože přede mnou měnili olej v O3 2,0 TDI tuším 2015 a tam se vešlo jen 4,3L. Nicméně poslední chlubítko a pak už to tu přestanu plevelit. Právě i možná díky novému oleji, ve čtvrtek jsem "točil" Slovensko, najeto necelých 950km a krásná spotřeba 4,7L. Má na tom i podíl větší části cesty po obyčejných silnicích a jednu cestu jsem jel sám a druhou část s nákladem asi 100kg (vezl jsem si cestou na opravu 10kardanů na veterány :), v Žilině je umí perfektně). Jinak prémiová nafta od ONA :) za 29,50.
Jinak samozřejmě ten nešvar dlouhých výměn olejů je hlavně a především kvůli firemním zákazníkům, resp. leasingovým společnostem, kteří kupují většinu aut v této kategorii a samozřejmě vyhodnocují každou korunu v provozních nákladech, které na rozdíl od paliva nesou na svých bedrech. Honza
Mě to s tím odsáváním x vypouštěním není úplně jasné. :wink:
Mám 1,6TDI 77kW CLHA (2013, v Octavii 3. generace) a tam když se mění olejový filtr, musí dolů spodní kryt motoru a přístup je i tak dost mizerný. To je takový úkon navíc, vypustit při sundaném krytu olej zátkou na vaně?!
Nemění se to proto obvykle lajdácky jen odsátím, bez výměny filtru a když je olej hned zase černý, svede se to na diesel a bla bla...???

A jak je to s tou prémiovou naftou? Má smysl do toho lejt Vervu?


Tak kryt dolů je už na jedničkový oktávce a fabii, je to sice úkon navíc, ale ten kryt je protihlukovej a tedy kdyby měl v sobě díry na výpušťáky jako u Lady tak by to asi nemělo ten efekt. Ten kryt se stejně časem rozláme, takže se musí koupit novej. Auto je tišší (líp se to vychválí zákaznákovi), servis náročnější a potenciálně prodej ND. Z hlediska výrobce ideální řešení. :mrgreen:
Obrázek
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6052
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Marek » úte zář 10, 2019 18:26

No tak jestli si opravdu myslíš, že spodní dekl pod motorem je designový doplněk, tak to Tě sakra rychle vyvedu z omylu.

Na Galaxy jsem si něco podobného kdysi myslel taky. Nebavilo mě pořád dokola to sundavat a dávat zpátky. Navíc tam to nebyl jen dekl, ale jakoby vana, tedy jeden kus i s bočními částmi (které u většiny aut se demontovat nemusejí).

Tak jsem nějaký čas jezdil bez spodního deklu. Jednoho večera, už byla tma, jsem jel z Brna ze školy domů. Pršelo, hnus, velebnosti. Dojel jsem do Náměšti nad Oslavou, kde u Penny je kruhový objezd. Přibrzdil jsem si, vzal za volant, že najedu na kruhový objezd, a ejhle..... Volant se zasekl a já se řítil na metr a půl vysoký středový trávník uprostřed. Nikdy jsem se tak nelekl. Stalo se mi pak ještě asi třikrát.
Napsal jsem dotaz na forum. První reakcí na můj příspěvek bylo: "Máš pod motorem spodní dekl?" Napsal jsem, že nemám a proč je to tak důležité. Bylo mi odpovězeno, že pokud tam není dekl, cáká voda na řemeny motoru, ty při pohybu volantu klouznou a servo se zasekne. Moc fajn epizoda.

Velkým forem byl dekl pěkně zpátky na svém místě.......
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 83kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 4791
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod zelvotron » stř zář 11, 2019 17:29

Já při čtení příspěvku spíš čekal že se ti sekla větev do tyčí řízení :D
Obrázek
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6052
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Marek » stř zář 11, 2019 18:06

Ó nikoli, epizoda byla mnohem triviálnější.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 83kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 4791
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Předchozí

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků