Atmosfericke motory

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Re: Atmosfericke motory

Příspěvekod Dusan » pát čer 07, 2019 10:40

A tie 1,2 tsi nezeru olej cez kruzky ? Asi nejazdia kratke trasy co ?
Dusan
 
Příspěvky: 2415
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Atmosfericke motory

Příspěvekod Panthymaeus (Honza) » pát čer 07, 2019 10:53

Mám zkušenost s Volvem C30 1.8 atmo - po 270tis km žere olej celkem statečně. :/ částečně za to může prohánění ve vyšších otáčkách při dálničních jízdách (má pouze pěti rychlostní převodovku)
jedině kombi je správný směr!
otec: Vaz 2102 (1.2, 4q) - v GO, Vaz 2104 (1.3, 4q) - muzeum koroze, Škoda Octavia tour 96kW
ja: Vaz 21044i (1.7i, 5q), Vaz 21044i (1.7i, 5q), Vaz 2104 (1.3, 4q) - mírná koroze,bez TP
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
 
Příspěvky: 1100
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha

Re: Atmosfericke motory

Příspěvekod vodis » pát čer 07, 2019 10:55

Nikdo si na vyšší spotřebu oleje nestěžuje. Provoz je mix kratších i delších tras.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95040 km
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 48895 km
a ještě Volha 24
Uživatelský avatar
vodis
 
Příspěvky: 1587
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Re: Atmosfericke motory

Příspěvekod Marek » pát čer 07, 2019 11:05

Obecně: Benzinové motory, pracující s přímým vstřikováním do válců, až na výjimky pracují nejen se stechiometrickou, nýbrž i s chudou směsí. To je ostatně jejich největší výhoda. Jenže on každý tento provozní režim vyžaduje vstříknutí paliva do válce v jiný okamžik. Pokud jedu výkon, motor pracuje se stechiometrickou směsí a vstřikování benzinu probíhá v okamžiku, kdy píst se blíží k horní úvrati kompresního zdvihu. To by ničemu nevadilo. Ovšem pokud jedu piánko, motor pracuje s chudou směsí a palivo se do válce vstřikuje v okamžiku, kdy píst je dole. Technologicky dochází ke smývání oleje ze stěn válců a postupnému předčasnému opotřebení stěn válců, tím ke zvyšující se spotřebě oleje a postupné ztrátě komprese. Motor udělá pápá.

Čili paradoxně pokud jezdíte na spotřebu a motor šetříte v domnění, že vám dlouho vydrží, nejvíc mu škodíte. A to nejen tímto opotřebením stěn válců, ale také zvýšenou karbonizací sacích kanálů motoru a ventilů, neboť při eko jízdě neustále pracuje EGR.

Motor 2,0 TSi (např. v Octavii RS) pracuje pouze se stechiometrickou směsí. Nemá režim chudé směsi. Je to prakticky nesmrtelný agregát. Ovšem ostatní TSi motory, které pracují i se směsí chudou, nemají kilometrovou výdrž ani omylem takovou, jako měly jejich MPi předchůdci, na to můžete zapomenout.

Renault má motory TCe. Dělají se v provedení 0,9 TCe, 1,2TCe, 1,3 TCe a 1,4 TCe. Motory 0,9 a 1,4 jsou MPi, motory 1,2 (až na jednu výjimku) a 1,3 jsou direct. Hádejte, které vydrží a které ne.
RENAULT Mégane Grandtour II *04/2008 - 1.5dCi 78kW, 6-speed (06/2016-)
RENAULT GrandScénic II *11/2005 - 1.6i/16V DOHC 83kW, 7 seats (08/2016-)
RENAULT Clio III *05/2012 - 1.2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1.2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
Marek
 
Příspěvky: 4753
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Atmosfericke motory

Příspěvekod Křečík Barbuška » pát čer 07, 2019 14:32

U nas se u 1,2 TSI ve Fabii delalo turbo ve 180. tis. neb se z toho stala olejnicka. Myslim i tak seriozni najezd. Co vim tak se na tom menil akorat termostat a pak uz jen spotrebak. Teda od 30 tis. to na volnobehu cvrlikalo, ale to pry jenormalni :-) .
Strejdo, to tvoje auto vyrobili ještě před tím než se začala vyrábět normální auta.

Strejdo, to tvoje nové auto vypadá jako Lexus, ale není to Lexus, že ne? Jak velkou máš splátku leasingu? ... Honzíku, to není na leasing. Já toho Lexusa platil na dřevo.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 9654
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Atmosfericke motory

Příspěvekod Dusan » pát čer 07, 2019 17:49

Ono je 1.2 tsi a 1.2 tsi ze.
Jeden dopadol aj takto:
https://forum.skodahome.cz/topic/147181 ... m%C5%99el/

Otazka je kolo % z vsetkych motorov to je.
Dusan
 
Příspěvky: 2415
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Atmosfericke motory

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát čer 07, 2019 20:40

Myslím že se nenajde zastánce názoru že čím novější tím lepší... Mechanik STK pozná i na jedničkové oktavce s TDI že se jezdí na spotřebu, a doporučuje občas jezdit jako prasátko... Aktuální zkušenost a citace z tohoto týdne!!!!!
Opel kadet 1,9D kombi po smrti, fiat punto 1.2 též kaput, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D. Bylo několik Nivuší 1,6, 1,7spi, MPI... Benzín ale raději leju do pily...
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 787
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Atmosfericke motory

Příspěvekod zelvotron » sob čer 08, 2019 16:45

Od tý doby co auta nemaj žebřinový rámy a dřevěnou oplechovanou kastli už to zkrátka nestojí za nic.
Obrázek
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6008
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Atmosfericke motory

Příspěvekod vodis » sob čer 08, 2019 17:47

A ten volant. Co je to za blbost, na kole a motocyklu a kole jsou taky řídítka. Tedy vivat Präsident!
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95040 km
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 48895 km
a ještě Volha 24
Uživatelský avatar
vodis
 
Příspěvky: 1587
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Předchozí

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků