Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Jan Vaníček » pon úno 11, 2019 20:07

Já jsem se s Feldou 1,6 najezdil docela dost, ale to už bylo v "devadesátkách". Jediné blbé bylo, když tato motorizace neměla posilovač řízení, což první standardně neměli, dostali to až facelifty. Udržovat s ní dálničních 150 bylo na rozdíl od 1,3 na pohodu. A ten plyn? Ten byl bezproblémový, pokud se zvolil správný systém - vstřikování. Pokud se totiž použil levnější klasický do centrálního sání, docházelo k častým zpětným zášlehům do sání i přes jakousi zpětnou klapku a utavení sacího traktu. Se stříkačkou 0 problém, zkušenost z rodiny s nájezdem přes 300tisíc.
Octavia 1,8T to byla na svoji dobu (měl jsem tu čest od 2000) dobrá raketka, udržovat tempo 200 s plným autem nebyl problém. Jen brzdy byly hodně na hraně.
Po 20ti letech s Octaviemi různých motorizací jsem loni přesedlal na Superba. Kdyby to auto nemělo tak tragickou zadní nápravu, díky níž vím o každé díře (zvukový projev), tak to je opravdu nejlepší auto, jaké jsem kdy měl, snad jen Kodiaq by díky vyššímu posezu mohl být lepší. Samozřejmě je mraky dááleko lepších premiovek. Honza
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 826
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » pon úno 11, 2019 21:39

2 Jan Vaníček:
jj, proto mam uz predni brzdy 312 z RS a zadni 256 chladaky z tt quattro/S3, z RS na 4x4 nejdou drzaky trmenu, puvodni jsou 288 a zadek nechlazeny 240, tak je to slusnej rozdil, jen na ty RS musi byt 16ky kola a to je nic moc na ty tankodromy na vysocine
Přílohy
stažený soubor (8).jpg
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 633
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Jan Vaníček » úte úno 12, 2019 13:00

Toto vylepšení brzd je určitě ku prospěchu. Když jsem si koupil zánovní 1,6 75kW domů, tak ještě než měla 10 tis. tak jsem přední brzdy vyměnil za větší z TDI, tehdy na vrakáčích ještě skoro nic nebylo, zase se ale dalo sehnat za zajímavé finance nové origo. Ty brzdy vydržely 150tis., kdybych auto nepostoupil švagrové s nájezdem ca 35 tis., vydržely by i více. Na poslední O3 110kW bylo necelých 190tis., když šla a brzdy určitě ještě nebyly na důchod a to jsem tahal i karavan, plaťák. Myslím si, že ta 16" kola ještě jdou - měl jsem to takto na O1 4x4 továrně, rozměr si už nepamatuji. Třeba u O3 je velký rozdíl mezi 15", 16" a 17". Jednoznačně nejpohodlnější jízda i díky větší šířce je na 16". U supa mám záměrně balóny 16" a nemohu si vynachválit. Honza
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 826
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Marek » pát úno 15, 2019 12:13

Malé přední brzdy 256 mm byly tragedie u všech motorizací, které to měly. Tedy benzin 1,4 a 1,6 a nafta SDi. Nevydržely nic a při opakovaném přetížení se okamžitě zkroutily. Takže přestavba na 280 mm je rozhodně dobrá volba.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 83kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 4791
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Tommel » ned dub 07, 2019 17:06

Já jsem teď trochu do Octavie investoval, taková menší generálka :rolleyes: má nové tlumiče, přední a zadní brzdy včetně brzdičů, rozvody, hydroštely, nový xenony takže ve tmě už vidím :lol: a teď musí sloužit dalších 500tkm :axe: , momentálně najeto 512000km a troufám si říct, že je v o dost lepším stavu jak většina aut v bazaru s nájezdem "150tkm" :mrgreen: , jinak k těm brzdám je pravda, že ty 288mm jsou tak nějak na hraně k tomu motoru, dle katalogu se na 1,8t dávali i menší brzdy, to musela být úplná katastrofa, díky Markovi mam o čem přemýšlet ohledně té převodovky, ten 5q z 66kW nafty se mě hodně zamlouvá :mrgreen:
Přílohy
20190407_175359.jpg
Chatka 12 forever :mrgreen: ,Buková drift challenge team, Aerodinamika je pro ty co neumi ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ z Ruska
Uživatelský avatar
Tommel
 
Příspěvky: 2731
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Marek » ned dub 07, 2019 17:38

Teď jsme s kamarádem (Miči - možná si někdo vzpomíná) poskládali Octavii 1,8T z roku 2004. Vyladili jsme ji na 154 kW a 335 Nm. Původně AUM 110 kW / 210 Nm.
Hoši, to je slušnej mazec. Akorát je problém tu sílu přenést na vozovku, protože to hrabe ještě na trojku. Další problém je v tom, že se trhají převodovky. Sériová skříň je stavěna na Mq 250, zatímco my máme 335. Čili musí se s tím moc opatrně. Ovšem je pravda, že je jen málo aut, která tomu stačí. Tohle jde na stovku pod sedm vteřin.
Teď budeme řešit zavěšení náprav a brzdy.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 83kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 4791
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Tommel » ned dub 07, 2019 17:52

Co proběhlo za úpravy ?
Chatka 12 forever :mrgreen: ,Buková drift challenge team, Aerodinamika je pro ty co neumi ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ z Ruska
Uživatelský avatar
Tommel
 
Příspěvky: 2731
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Marek » ned dub 07, 2019 19:46

Sání, hlava, vačky, senzory, průměr výukového potrubí, intercooler. Většina dílů z Audi TT.

Brzdy vyřešíme, zavěšení podvozku taky. Co neumím vyřešit, je převodovka. Zatím jsem nenarazil na benzínový pětikvalt, který má Mq aspoň 350.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 83kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 4791
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Luděk Musil » pon dub 08, 2019 07:50

Marek píše:... Octavii 1,8T z roku 2004. Vyladili jsme ji na 154 kW a 335 Nm. Původně AUM 110 kW / 210 Nm…. .
Občas má člověk (já) co dělat, aby uhlídal ve svým autě těch necelých 70 kW … jak se hlídá dvojnásobek :?: To už musí být slušný masakr :shock: . To se asi musí s plynem jak s malovaným vajíčkem :idea: .L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13 ( :hrob: ); 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá 2191 -> 16-?; 21011 - veterán (75) 12-?; bílá felicia combi s novým ksichtem -> 98-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 9059
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Teepee » pon dub 08, 2019 08:24

Luděk Musil píše:Občas má člověk (já) co dělat, aby uhlídal ve svým autě těch necelých 70 kW … jak se hlídá dvojnásobek :?: To už musí být slušný masakr :shock: . To se asi musí s plynem jak s malovaným vajíčkem :idea: .L.
A ještě, když je to cestovní předokolka, zatáčka pod plynem musí být zážitek . :shock:
Hlídá se to Luďo snadno, hlavou, ale tou na krku, ne v kalhotách... :wink: :lol:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 3459
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Marek » pon dub 08, 2019 12:38

Když se to naučíš vodit, dá se poměrně pěkně jezdit řízeným smykem. Nemá to ESP, pouze ASR, což je pro tyhle hračky strašně dobře. ESP by takové legrace nechtělo dovolit, navíc u Octavie se ESP nedá úplně vypnout (vždycky se snaží do toho kecat).

Já s tím nejezdím, pro mě už to není. Ale kámoš si to tu a tam musí užít. Pro běžnou jízdu do práce má Octavii 1,4 16V a na hraní Malucha. Tohle je na blbnutí. Nádherně se s tím vytírá zadnice natuněným tédéíčkařům, co si pořád ještě myslí, že TDI je vrchol vědeckotechnické revoluce. Sto čtyřicet, nalepit za kufr a čekat. Pak tři, podlaha a v sedmi a půl tisících otáčkách předjet za vteřinu, pak čtyři a dvěma stovkami pryč.
A to kámoš ještě přemýšlí, že by zkrátil převody. Ono mu nestačí, že to na stovku (s dvěma medvědy mého tělesného rozložení) jde pod sedm vteřin..... Jenže ono to zkrácení není taková sranda, protože není moc seriových skříní, co by měly kratší převody. Delší jo, tam se dá dělat několik možností a ty vzájemně kombinovat, ale kratší je problém. No, uvidíme.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 83kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 4791
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Chester » pát kvě 10, 2019 18:47

Letos jsem "omylem" pořídil tento krok špatný směrem :-D, ale nějak se s tím nemůžu sžít. Aneb, poznejte co je neobviklé:D
Přílohy
DSC_3755photx.jpg
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005
2111 1.6 8V r.v.2005 pojízdný soubor ND - prozatím;)
105SP - kukačka:)
Uživatelský avatar
Chester
 
Příspěvky: 806
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Laďuša » pát kvě 10, 2019 18:49

Nemá to čísla na espézetce.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 4000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 11759
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod valda1971 » pát kvě 10, 2019 18:53

Chester píše:Letos jsem "omylem" pořídil tento krok špatný směrem :-D, ale nějak se s tím nemůžu sžít. Aneb, poznejte co je neobviklé:D

Nemá zadní sedačky. Ono se to i nějak jmenovalo, ale už nevím. - jo Š105 SP :D
Přílohy
DSC_3755photx.jpg
DSC_3755photx.jpg (14.98 KiB) Zobrazeno 20 krát
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 5513
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Příspěvekod Chester » pát kvě 10, 2019 19:02

valda1971 píše:
Chester píše:Letos jsem "omylem" pořídil tento krok špatný směrem :-D, ale nějak se s tím nemůžu sžít. Aneb, poznejte co je neobviklé:D

Nemá zadní sedačky. Ono se to i nějak jmenovalo, ale už nevím. - jo Š105 SP :D



ano správně :D to že spousta lidí netuší že to existovallo je bohužel asi jediné co mě na tom autě baví. Pořád nevím co s ním budu dělat.

https://auta5p.eu/katalog/skoda/s105sp_01.php
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005
2111 1.6 8V r.v.2005 pojízdný soubor ND - prozatím;)
105SP - kukačka:)
Uživatelský avatar
Chester
 
Příspěvky: 806
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

PředchozíDalší

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků