Stránka 1 z 1

Změny a novinky 21214 Niva 2010-2011

Napsal: pát črc 15, 2011 11:01
od Pančocha
Dávám k dispozici co je nového u Nivy od modelu 2010 <

Re: Změny a novinky 21214 Niva 2010-2011

Napsal: sob lis 13, 2021 17:29
od Kolben
Zdravím, neměl by to někdo? Neuděl by reupload?

Re: Změny a novinky 21214 Niva 2010-2011

Napsal: sob čer 24, 2023 12:51
od Jarda_NIVA1.7
nascanoval bych navod pro euro 5, jestli tady teda uz nekde neni

Re: Změny a novinky 21214 Niva 2010-2011

Napsal: úte zář 19, 2023 08:19
od Jarda_NIVA1.7
2 Pančocha:
2 Kolben:
docela bych ho take uvital... myslel jsem, ze jsem si ho kdysi stahoval, ale nikde nemohu najit :/

Ja na 2013 mam ABS, bezlankovy plyn, jine uchyceni zadnich tlumicu (u kola), platle spodnich kosti uz nejsou nastavitelne, ale pevne privarene v karoserii. Je jina pristrojovka s 2 displeji (celkove a denni kilometry, na druhem prepinatelne napeti, teplota a hodiny), posilovac rizeni mely uz predchozi modely, pak jeste stoji za zminku lepsi nektere plasty v interieru. Palivovy filtr jiz neni umisten pod rezervou, ale podle me ne moc vhodne na podvozku, nad vyfukem... Predni brzdy jiz nemaji 2 okruhy na kazde strane, ale ke kazdemu brzdici jde pouze jedna hadicka, do zadu jdou trubicky 2, ne jako treba u jimny ABS, ktery ma pouze jednu dozadu. Jimny asi z principu nebude mit EBV, to niva ma.

Nemam homokineticke kardany (mozna si je nekdo nekdy vymenil...) ani jsem nemel dynamicky tlumic vibraci prevodovky, ten uz jsem si namontoval. O homo kardanech trochu uvazuji, na delsi cesty by to mohlo zvysit komfort.
Zatim nevim, jaka mam predni loziska, jestli stale kuzelik nebo uz kulickova.
Predni diferencial mam zavesen stale na motoru. Ten casem prijde predelat na nove zaveseni - na napravnici.

Re: Změny a novinky 21214 Niva 2010-2011

Napsal: sob zář 23, 2023 05:08
od Aron
Jardo já měl od nova Nivu 2013 kupovanou v listopadu a tehdy to byla první várka,která přišla s denním svícením z fabriky,ale při blikání denní normálně svítilo,teď mám r.v.2021 a tam už zhasíná.Ložiska budeš mít nejspíš kuželová ty dvuřadá na tom byly standartně myslím až 2015-2016 a poznáš to podle brzd kotouče ta dvouřadá už mají kotouč před nábojem,takže kotouče sundáš bez demontáže náboje.A homo kardany doporučuji na silnici daleko konfortnější,ale co životnost v terénu to nevím,protože nejezdím úplně harrd coore off.Máš pěkný kousek tak ať slouží k tvé spokojenosti a Nivám zdar.

Re: Změny a novinky 21214 Niva 2010-2011

Napsal: sob zář 30, 2023 18:19
od Jarda_NIVA1.7
2 Aron:
diky, ja jeste nemel sundany kola :), kdyz koupim auto a sundam kola, tak uz se v tom potom jen vrtam...jako octa 20tis.km po koupi, pak jsem sundal kola, spousta veci se mi nelibila, tak jsem zacal upgradem brzd na RS a od te doby se v tom jen vrtam :)
2021 tak to uz mas to novy zaveseni predniho diferaku a u te 2013 jsi mel uz homo kardany nebo jeste klasiku? jj, taky at Ti ta nova slouzi k Tve spokojenosti a nivam zdar.

Re: Změny a novinky 21214 Niva 2010-2011

Napsal: sob led 06, 2024 05:01
od Aron
U té 2013 byly kříže homo kardany se začaly objevovat až 2016,ale známí má 2014 5dv a na ní nemá ani ABS a jetam ještě starý typ brzd se zátěžákem.Jediný rozdíl byl v tom,že já jsem ji kupoval v síti CS Auotolada a on přes AMC Radíkovice.Doufám,že bude sloužit stejně jak ta první tu jsem měl 8let a najel 90000,- až na problémy zatíkání,hydronapínáku řetězu a problémem s křivým přebním nábojem tak po vychytání spokojenost maximální.Nivám Zdar a Green dealu zmar.

Re: Změny a novinky 21214 Niva 2010-2011

Napsal: pon led 08, 2024 00:59
od Jarda_NIVA1.7
2 Aron:
ja potkal v Kazachstanu dost novou nivu - vzadu tlumice u kol a mela obyc karbec a normalne podtlakove LPG, to jsem cumel, ABS jsem nezkoumal, ale pochybuji, ze ho mela, kdyz nemela RJ motoru :). Tak doufam, ze taky bude slouzit, ale tech 90tis.km budu uz mit, ze mohla tak dlouho fungovat s tim napinakem nechapu, s tim novym to je tichounky krasne po nastartovani kdykoliv, jak koleguv travel. Zatekani u spolujezdce budu muset vyresit. Co jsi mel s nabojem? ja neco podobneho kdysi resil u rapida a porad jsem chtel, aby mi kamos vyvazil kola a on, ze to je OK, pak jsem vymenil naboj a uz to bylo OK.
Jj, loziska mam kuzelikova, ale nikam netahne pri brzdeni, brzdy funguji pekne, jen to ABS mi dalo, byl tam zasah kutila z autorizaku, psal jsem tady o tom nekde v elektrice, ale ted uz funguje dobre. Jeste se chci zeptat jestli jsi opravdu menil naplne v poloosach po 50tis.km? Nekolikrat jsem tady o tom cetl, ale ja to v servisnim planu nemam a nevidel jsem, ze by to bylo u nejakyho auta predepsany. Nivam zdar.

Re: Změny a novinky 21214 Niva 2010-2011

Napsal: sob led 13, 2024 06:32
od Aron
K tomu náboji:ve třech tisících mi začaly kopat brzdy tak jsem to reklamoval na reklamaci vyměnily kotouče a desky a bylo to v poho tak jsem to neřešil.Jezdil jsem a potřech tisících to začalo znova tak jsem se na to zaměřil.Vprvní fázy jsem sledoval zahřátí po jízdě a zjistil jsem,že pravé kolo je vždycky výrazně teplejší naž levé tak jsem sundal kolo a už bylo pomalu jasno na kotouči byly dvě lechce vyhlazené a zapálené plošky simetricky z vnější a vnitřní strany.Takže na řadu přišly hodinky a byla naměřena házivost 0,8.Pak kotouč dolu a do soustruhu a házivost naprosto v poho,pohybovala se ve stovkách,takže na řadu přišel náboj vyndat dát do soustruhu a odpověď byla na světě.Po výměně náboje a znovu kotoučů a desek v pohodě.A mazivo v kloubech bylo měněno možná častějc,protože po třech letech steřely venkovní manžety a pak se laborovalo co tam vydrží,takže během dvou let jsem je měnil jak na běžícím páse poněvaďž všechno teřelo dokonce i neoprenové poslední byly od SKF a ty byly TOP.Měl jsem je tam 2,5roku a dobrý a co mám zprávy od nové majitelky tak je tam má dodnes.

Re: Změny a novinky 21214 Niva 2010-2011

Napsal: sob led 13, 2024 17:22
od Jarda_NIVA1.7
2 Aron:
Takze kvalita ruska, ale nastesti pouze na nejakem dilu a ne na vsem... to se jeste necha... :). Kvalitou uz naporad znechutila kamarada dacia - doublecab. 4x4 - objednal pry novou zadni poloosu a ta hazela tak, ze byla prakticky nepouzitelna. No ja podobne resil naboj na skode rapid z r.1988, ale tam jsem nemel problem tolik s brzdami, jako spis mi vadily vibrace volantu, on ten hreben tam je na to docela citlivy, mel jsem tam neco pod 0,5 (nejak 0,35 mm na uchylkomeru). Jj, ty SKF prachovky mam taky OK, neopreny z ACI netyreji, ale jsou slabe a kdyz je na nich stale blato, tak se zacnou az prodirat (alespon teda ty, ktere jsem mel), posledni z tech lepsich jsou gomety z kelly, na tech se po letech uz zacnou objevovat znamky tyreni, jejich zivotnost odhaduji tak okolo 10 let. Ja mam na teto nove nive vsechny pekne bez znamek tyreni, ale nevim proc nekdo menil tu pravou predni poloosu nebo jen kloubek u kola, ale mohlo to proste treba jen jezdit dlouho s roztrzenou prachovkou.
Na tech homokardanech jsou prachovky jsem koukal bile, to je silikon? ja jednu prachovku poloosy kdysi koupil silikonovou, ale mel jsem smulu, ze jsem ji jeste ten den propichl o vetev, takze jsem jeji zivotnost nestihl odzkouset :/.

Re: Změny a novinky 21214 Niva 2010-2011

Napsal: sob led 20, 2024 04:50
od Aron
Ty manžety na homokloubech kardanu jsou silikon a jsou pouze na předním kardanu na zadním je pouze u přídavky a u difu je jenom jakýsi gumový klobouček přetažený plastovou klecí (nebo jak to nazvat) a ztaženo páskami.Zřejmě aby nedocházelo k roztržení v terénu.