Kúrenie

Moderátor: Moderátoři

Kúrenie

Příspěvekod lucifero89 » pon lis 13, 2017 08:08

Zdravím,

na bratovej Kaline sa vyskytol problém s kúrením. Hoci je regulácia teploty na maximum v červenom poli, z kúrenia ide len vlažný vzduch.

Na aute tiekol začiatkom roka radiátor, tak sme zohnali nový (cez Coryho z UA), ktorý sme následne nechali vymeniť v servise v ZA. Problém je, že brat nevie isto, či to po tejto výmene kúrilo a teraz prestalo alebo to nekúrilo už hneď po výmene. Ale skôr sa mu zdá, že to kúrilo a prestalo. V každom prípade to zistil až teraz na jeseň s príchodom chladnejšieho počasia. Na aute sa v lete taktiež menil termostat, lebo s tým starým sa auto začalo v lete pri jazde v meste prehrievať...

Napadli mi len dve veci a síce, že nemá dostatok chladiacej kvapaliny alebo že kvapalina sa kvôli zlému termostatu nezohreje na dostatočnú teplotu (cca 90 °C). Obe tieto veci sme vylúčili. Nič iné mi už nenapadá a čo vám? Vďaka.
Červená Lada Kalina 1117, ročník 2010, 1.4, 16V
Obrázek
Uživatelský avatar
lucifero89
 
Příspěvky: 196
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno

Re: Kúrenie

Příspěvekod valda1971 » pon lis 13, 2017 10:41

Neotvírají se pořádně klapky aby pustily vzduch přes radiátor.....
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 6270
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Kúrenie

Příspěvekod lucifero89 » pon lis 13, 2017 10:45

Hm... Viem, že v modelovej rade 211x to riadil krokový motorček, ale na Kalinách mám dojem z chodu ovládacích prvkov, že sa jedná o čisto mechanickú záležitosť... Neviete, či je to tak? Rozoberal to už niekto, ako sa k tomu dostať?
Červená Lada Kalina 1117, ročník 2010, 1.4, 16V
Obrázek
Uživatelský avatar
lucifero89
 
Příspěvky: 196
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno

Re: Kúrenie

Příspěvekod radek mb » pon lis 13, 2017 12:09

V Kaline je taky krokovy motorek. Systém je podle mne podobný jako v desítce. Chce to to dát regulaci topení na minimum a pak přidávat a poslouchat,zda li motorek vrčí a klapky se hýbou.
EAST RUNNER БРИГАДА.
LADA 1117 Kalina 1,4 16V-záložní vůz
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5042
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Re: Kúrenie

Příspěvekod KULICAK » pon lis 13, 2017 15:32

V Kalině je topení ovládáno lanky,jednou mi lanko vypadlo na klapce vzduchu z venku nebo z interieru. :D
Přílohy
Topení.PNG
Obrázek

Лада - это красивый и верный автомобиль

Obrázek
Uživatelský avatar
KULICAK
 
Příspěvky: 294
Registrován: pát kvě 17, 2013 12:47
Bydliště: Neratovice

Re: Kúrenie

Příspěvekod lucifero89 » pon lis 13, 2017 22:51

radek mb píše:V Kaline je taky krokovy motorek. Systém je podle mne podobný jako v desítce. Chce to to dát regulaci topení na minimum a pak přidávat a poslouchat,zda li motorek vrčí a klapky se hýbou.


Skúšal som to na mojej Kaline, kde kúrenie funguje bez problémov, vypnutý motor, zapnuté zapaľovanie, točil som regulátorom teploty, žiadne vrčanie, takže fakt mechanika, ako aj píše KULICAK.

KULICAK píše:V Kalině je topení ovládáno lanky,jednou mi lanko vypadlo na klapce vzduchu z venku nebo z interieru. :D


Vďaka za obrázok a potvrdenie domnienky o mechanickom ovládaní, podľa obrázku to vyzerá, že by som sa k tomu mohol dostať po zhodení krytov stredového tunela vedľa priestoru na nohy a minimálne vidieť, či sa tam hýbu tiahla klapiek... Pozriem sa na to hneď ako bude čas, čo bude asi najskôr v piatok hmmm...
Červená Lada Kalina 1117, ročník 2010, 1.4, 16V
Obrázek
Uživatelský avatar
lucifero89
 
Příspěvky: 196
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno

Re: Kúrenie

Příspěvekod radek mb » úte lis 14, 2017 04:53

Nechtěl jsem tě mystifikovat, ale na mojí Kaline je opravdu motorek. Když jsem nad tím potom přemýšlel, tak jsem si uvědomil, že brácha na Kaline bude mít topení ovládané lanky, takže to vyráběly tak i tak. Anebo podle toho,iestli má auto klimu. Já ano.
EAST RUNNER БРИГАДА.
LADA 1117 Kalina 1,4 16V-záložní vůz
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5042
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Re: Kúrenie

Příspěvekod lucifero89 » úte lis 14, 2017 07:49

radek mb píše:Nechtěl jsem tě mystifikovat, ale na mojí Kaline je opravdu motorek. Když jsem nad tím potom přemýšlel, tak jsem si uvědomil, že brácha na Kaline bude mít topení ovládané lanky, takže to vyráběly tak i tak. Anebo podle toho,iestli má auto klimu. Já ano.


Aha, to dáva logiku. Naše Kaliny klímu nemajú, ani žiadne čidlo teploty v strope ani nič podobné (o to lepšie pri prípadnej oprave :) )
Červená Lada Kalina 1117, ročník 2010, 1.4, 16V
Obrázek
Uživatelský avatar
lucifero89
 
Příspěvky: 196
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno

Re: Kúrenie

Příspěvekod lucifero89 » ned lis 19, 2017 23:30

Tak kúrenie zase funguje ako má, vďaka za rady, príčina bola skutočne v klapke, ktorú tiahlo nevládalo dotlačiť až do krajnej polohy... Podarilo sa mi to vyriešiť fintou z jedného ruského videa (viď https://www.youtube.com/watch?v=zCt1Sp5-7ns) - jednoduché, ale účinne... Pridal som pár gumičku, ktorá pomáha klapku dotiahnuť do krajne polohy, zároveň však ovládanie ide tak akurát tuho, že je možné nastaviť aj studený vzduch a klapka drží v danej polohe...

tiahlo.jpg
Červená Lada Kalina 1117, ročník 2010, 1.4, 16V
Obrázek
Uživatelský avatar
lucifero89
 
Příspěvky: 196
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno

Re: Kúrenie

Příspěvekod grafi2 » pon lis 20, 2017 09:49

Výborné riešenie, jednoduché. Len pozor na to že tie gumky po pár mesiacoch trafí šľak a buď stvrdnú a prasknú alebo v horšom prípade sa rozleptaju..
Uživatelský avatar
grafi2
 
Příspěvky: 692
Registrován: stř zář 13, 2017 19:40
Bydliště: SK, BB kraj

Re: Kúrenie

Příspěvekod JmJ » pon lis 20, 2017 14:55

Ja vam nevim, skoly mam jen teoreticke, ale nebylo by lepsi prijit na to, proc se kapka neda zavrit uplne i bez gumicky? Prece jen jestli to dobre chapu, tak struna by mela klapku tlacit do uplne zavrene polohy, takze mi prijde divne, ze by gumicka zvladla to, co struna nezvladne? Nebo struna se pri max vysunuti nejak krouti?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 5939
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Kúrenie

Příspěvekod zelvotron » pon lis 20, 2017 17:02

Asi bych to to tak viděl, že ta struna to na tlak nedokáže dotlačit.
Obrázek
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6148
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Kúrenie

Příspěvekod Liftback » pon lis 20, 2017 23:41

tá gumička je asi do pár týždňov kaput, čo tak skúsiť jemnú ale pevnejšiu pružinku
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 78kw/106k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Liftback
 
Příspěvky: 1877
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Kúrenie

Příspěvekod lucifero89 » úte lis 21, 2017 08:16

Jasné, ak praskne gumička, tak skúsim nájsť vhodnú strunku... Ale keďže som tam nedal klasickú gumičku, ktorú predávajú v drogérii, ale nejaký O-krúžok s hrúbkou cca 2,5 mm, tak jej predpovedám dlhšiu životnosť...

JmJ <- Nevšimol som si, že by tam bola nejaká pružina z výroby, podľa mňa je tam len tuhé tiahlo, nič viac, ale nejdem sa hádať... A samozrejme, z teoretického hľadiska je správne nájsť príčinu, ale v praxi sa to niekedy nevypláca. V aute sa menil začiatkom roka radiátor kúrenia, ktorý tiekol. Dali sme ho vymeniť v servise, nakoľko ide o dosť komplikovaný úkon, pri ktorom treba vybrať celú palubnú dosku alebo vypíliť časť plastu okolo radiátoru ako to spravil aj chlapík vo videu. Zvolili sme radšej menej invazívnu metódu. Moja hypotéza je, že pri montovaní radiátora trošku zhužvali molitánovú pásku, ktorá lemuje obrubu klapky, a preto tiahlo nedokáže klapku pritlačiť. Ale nechce sa mi kvôli overeniu tejto teórie znovu dávať vyberať palubná doska, takže tak... :roll:
Červená Lada Kalina 1117, ročník 2010, 1.4, 16V
Obrázek
Uživatelský avatar
lucifero89
 
Příspěvky: 196
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno

Re: Kúrenie

Příspěvekod valda1971 » úte lis 21, 2017 09:46

Také bych volil tuto jednodušší cestu :wink: Zimu ta guma snad vydrží a až bude teplé jaro, tak bych tam dal tu pružinu a mohl by být klid :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 6270
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Další

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků