Stránka 3 z 3

Re: Koroze

PříspěvekNapsal: čtv říj 06, 2016 12:27
od Liftback
Ide o to, že k spreju netreba žiadny kompresor, je to síce drahšie v spreji ale zato si to urobí hocikde skoro každý.. keď nie je drevo :mrgreen:

Re: Koroze

PříspěvekNapsal: čtv říj 06, 2016 13:45
od dmatej
To je sice pravda, ale s kompresorem je to kvalitativně trochu jinde. Sprejem už bych to dneska fakt dělat nechtěl ;)

Re: Koroze

PříspěvekNapsal: čtv říj 06, 2016 13:50
od lucifero89
Aj vieš poradiť, aké minimálne parametre by kompresor mal mať na rozumné striekanie? Objem zásobníka, tlak, výkon... Už dlhšiu dobu uvažujem nad kúpou...

Re: Koroze

PříspěvekNapsal: čtv říj 06, 2016 16:00
od zelvotron
Liftback píše:
lucifero89 píše:Všimol som si prvý náznak korózie na mojej Kaline 1117 (r. v. 2010) na pravom zadnom blatníku. Veľkosť minimálna, ale hovorím si, že to radšej prebrúsim a prestriekam čím skôr. Nakoniec z toho bola celkom slušná diera, kým som sa dostal k zdravému plechu, nakoľko korózia viditeľne začala zvnútra. A tak mi napadá, že by sa možno hodilo ošetriť dutiny. Nakoľko som to nikdy nerobil, máte nejaké tipy, ako to zvládnuť v domácich podmienkach? Čím sa to vlastne strieka?

Kalina1117.jpg


ahoj, tak ja sa chystám ošetriť týmto, existuje celý kompletný program-na internete je toho plno ale toto je tuším kvalitnejšie, ešte 3M značka ale asi podstatne drahšia.

2500_3363.jpg

3357_4644.jpg


Tohle ale není na dutiny, ale na podvozky, to je celkem rozdíl, na dutiny je řídkej vosk!

K tý opravě zadního lemu kaliny, na to bude v pohodě stačit sprej s hadičkou - nutno to nastříkat zevnitř kufru - tj sundat čalounění a nastříkat mezi podběh a "rubovou" stranu vnějšího plechu - blatníku, to tam zateče celkem samo, je to směrem dolu, ale chce to dělat za nějaký rozumný okolní teploty aby se to tam natáhlo dřív jak to zaschne.

Re: Koroze

PříspěvekNapsal: čtv říj 06, 2016 17:37
od Liftback
je toho viac na dutiny samozrejme vosk: ML/1000/3654-1/

16.jpg

Re: Koroze

PříspěvekNapsal: čtv říj 06, 2016 18:03
od dmatej
Kompresor - já mám Scheppach, bohatě stačí, když nebudeš idiot jako já a nestrčíš hadici do špatnýho konektoru, na který neplatí regulace tlaku - Scheppach má totiž jeden vývod regulovaný a druhý neregulovaný.
http://kompresory.heureka.cz/scheppach- ... e/#section
Akorát bacha, němcočíňani se s tím moc nebabrají a je třeba brzy vyměnit olej, než se začne zadírat (jako ten můj). Oni dobře ví, proč k tomu dávají litrovku oleje, pacholci :D
Teď to vypadá, že se mi zadírat přestal, jednu výměnu jsem udělal, teď udělám druhou, protože v tom pořád plavou kovové piliny.

Jinak na Berušce už asi po dvou letech začaly "bobtnat" tři místa
- kapota zespoda v místě přišroubování, oba panty.
- místo přišroubování LP blatníku k A sloupku nahoře.

No a teď pomalu chytají místa, kde mi jeden úžasný plzeňský servis napravoval práh a dveře po nárazu SuperB, další odřeniny blbů z parkovišť a drbance od kamínků na kapotě.

Za celou dobu jsem na to ani nesáhl, drze a ostudně se přiznávám.

Re: Koroze

PříspěvekNapsal: čtv říj 06, 2016 18:04
od Cory
Na to jedno vystriekanie dutin staci hocijaky kompresor, spravis to hoci aj s prestavkami.

Re: Koroze

PříspěvekNapsal: čtv říj 06, 2016 19:34
od valda1971
Mně na to stačí elektrická pistole :D

Re: Koroze

PříspěvekNapsal: pát říj 07, 2016 11:42
od lucifero89
Vďaka. Na prvé pokusy som zatiaľ kúpil vosk v spreji aj s tou hadičkou (9,84 €/500 ml). Len neviete niekto o nejakom návode, čo všetko vystriekať? Kde všade sú drenážne otvory na prečistenie. Otvory do dutín na vystriekanie atď.?

Re: Koroze

PříspěvekNapsal: pát říj 07, 2016 12:24
od lucifero89
Pozerám, že na starších modeloch si otvory do dutín musel vyvŕtať sám majiteľ vrtákom 9 mm :-)
Zdroj: http://micinka.asgard.sk/stranky/micinka/prirucka/


Obrázek
Obr. 3. Miesta, kde treba vyvŕtať otvory na karosériách automobilov Lada všetkých typov, okrem Niva 1600, Lada 1500 a 1600.

Obrázek
Obr. 4. Miesta, kde treba naniesť vrstvu antikorózeho náteru pri automobiloch Lada 1200, 1500, 1300, 1600 (a) a 1200 Combi (b)

Obrázek
Obr. 5. Miesta, kde je potrebné vyvŕtať otvory na karosérii automobilu Niva 1600

Obrázek
Obr. 6. Miesta, kde treba naniesť vrstvu antikorózneho náteru pri automobile Niva 1600

Re: Koroze

PříspěvekNapsal: pát říj 07, 2016 13:41
od valda1971
lucifero89 píše:Vďaka. Na prvé pokusy som zatiaľ kúpil vosk v spreji aj s tou hadičkou (9,84 €/500 ml). Len neviete niekto o nejakom návode, čo všetko vystriekať? Kde všade sú drenážne otvory na prečistenie. Otvory do dutín na vystriekanie atď.?

Nevím jak Kalina (ale asi také) - Priora má už díry z výroby větší jak 9mm ucpané záslepkami, na prahové jsem se dostal po sundání plastového prahu a přední zástěrky, pomocné nosníky jsou bez záslepek, dveře jsem ošetřil po sundání tapeců. Fotky zrovna těch prahů jsou na začátku mého tématu viz :
viewtopic.php?f=56&t=19382

Re: Koroze

PříspěvekNapsal: pát říj 07, 2016 19:04
od dmatej
Kalina má určitě, 2101 má taky, ale možná na těch obrázcích chtěli říct, že se hodí udělat další jinde?
9 mm je asi málo, ta tryska je docela velká ... no, mohlo by to stačit :-)

Na Kalinu se chystám, ale napřed musím udělat vrata do garáže ... zrovna si to kreslim :D

Re: Koroze

PříspěvekNapsal: sob kvě 27, 2017 09:57
od zelvotron
Nový exemplář do muzea koroze, deset let starý auto, zdroj zde: https://www.sbazar.cz/ma.xell/detail/22 ... 119-rv2007

nějaký foto sem nahrál do přílohy aby byly zachovány pro budoucí generace :P

(ale zase to auto za ty prachy na nějaký to doježdění, pokud je to opravdu jinak ok, to není úplně mimo, otázka co vzadu kornouty)

edit: teď koukám že stk do půlky července, tak to bych viděl tu cenu níž, ta dvacka tak kdyby to mělo stk aspoň na rok

Re: Koroze

PříspěvekNapsal: sob kvě 27, 2017 12:38
od Mičun
Malinko děsivé, ale už je to v cenách 20 let starý feldy... :D

Re: Koroze

PříspěvekNapsal: sob kvě 27, 2017 15:06
od dmatej
Že bych přibral další Kalinu? :D