Koroze
Moderátor: Moderátoři
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Tož zásah antikorozní prvý:
Na Kalině rezly krycí plechy pod motorem a pod nádrží - nepozinkované a stříknuté jen nějakou lesklou černou barvou, co se nakonec začala loupat.
Obrousil jsem to jak to šlo, ale ne úplně dokonale (flexou, a pak kartáčem na vrtačce). Potom jsem to natřel základovkou Penetrátor, je to hustý a prej prožere rez. Přišlo mi to nejdřív jako zahuštěná červená základovka, ale chová se to jinak, mj. dlouho schne (až týden, ale další vrstva může jít už druhý den). Dělal jsem pak i pokus co do odolnosti proti žáru - třísku se zaschlou barvou jsem nezapálil ani za nic, ani se neškvařila, mám dojem, že by to sneslo i výfuk (???!!!).
Na to jsem asi zbytečně stříkal nějakej MOTIP sprej na prahy ... rozhodně teď už vím, že moc toho nepokryje - sprej je tak akorát s bídou na dva prahy. Jinak se ale jevil kvalitně.
Poslední vrstva, to se picnete. Zkoumal jsem zkoumal, a ideální mi přišla kladívková barva od Alkytonu. No, měli ny výběr i barvičky ... tak když už měli zlatou ... coby recese dobrý ne?
Dost jsem to flinkal, vzal jsem to štětkou, stejkalo to, protože jsem dělal jednu silnější vrstvu.
Po asi 2 dnech jsem už z toho byl nervní, na to, že barva má odolat šroubováku, toho moc nevydržela. Leč po týdnu ztvrdla velmi pěkně. Při montáži jsem každý šroubek i podložky vymáchal ve vazelíně na ložiska, mělo by to pomoct v izolaci příp. škrábanců - což evidentně ve fabrice dělat měli, ale nedělali.
Jinak šteft jsem jeden odvrtal, vrtáků u toho padlo 6 za vlast, brousit je nemám na čem a neumím to. Rozhodně jsem si oblíbil své nové závitníky a taky Kamnářský tmel od Soudalu
Výfuk se opět střihnul, tentokrát na druhé straně. Našel jsem ale na zahradě mírně rezlej 0.8 ocelovej plech (na to, že 20 let leží na dešti je to asi skoro nerez ). Výfuk o víkendu předěláme na systém á la 2101, tj. užší trubka do širší a stáhnout objímkou.
Fotky budou na Picasa, ale až se k tomu dostanu ...
Na Kalině rezly krycí plechy pod motorem a pod nádrží - nepozinkované a stříknuté jen nějakou lesklou černou barvou, co se nakonec začala loupat.
Obrousil jsem to jak to šlo, ale ne úplně dokonale (flexou, a pak kartáčem na vrtačce). Potom jsem to natřel základovkou Penetrátor, je to hustý a prej prožere rez. Přišlo mi to nejdřív jako zahuštěná červená základovka, ale chová se to jinak, mj. dlouho schne (až týden, ale další vrstva může jít už druhý den). Dělal jsem pak i pokus co do odolnosti proti žáru - třísku se zaschlou barvou jsem nezapálil ani za nic, ani se neškvařila, mám dojem, že by to sneslo i výfuk (???!!!).
Na to jsem asi zbytečně stříkal nějakej MOTIP sprej na prahy ... rozhodně teď už vím, že moc toho nepokryje - sprej je tak akorát s bídou na dva prahy. Jinak se ale jevil kvalitně.
Poslední vrstva, to se picnete. Zkoumal jsem zkoumal, a ideální mi přišla kladívková barva od Alkytonu. No, měli ny výběr i barvičky ... tak když už měli zlatou ... coby recese dobrý ne?
Dost jsem to flinkal, vzal jsem to štětkou, stejkalo to, protože jsem dělal jednu silnější vrstvu.
Po asi 2 dnech jsem už z toho byl nervní, na to, že barva má odolat šroubováku, toho moc nevydržela. Leč po týdnu ztvrdla velmi pěkně. Při montáži jsem každý šroubek i podložky vymáchal ve vazelíně na ložiska, mělo by to pomoct v izolaci příp. škrábanců - což evidentně ve fabrice dělat měli, ale nedělali.
Jinak šteft jsem jeden odvrtal, vrtáků u toho padlo 6 za vlast, brousit je nemám na čem a neumím to. Rozhodně jsem si oblíbil své nové závitníky a taky Kamnářský tmel od Soudalu
Výfuk se opět střihnul, tentokrát na druhé straně. Našel jsem ale na zahradě mírně rezlej 0.8 ocelovej plech (na to, že 20 let leží na dešti je to asi skoro nerez ). Výfuk o víkendu předěláme na systém á la 2101, tj. užší trubka do širší a stáhnout objímkou.
Fotky budou na Picasa, ale až se k tomu dostanu ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Jo ty fotky, muhahahahaha, já když jsem tam viděl tu zlatou, prostě jsem neodolal
Jinak vypadá to, že jsem odvedl 100% práci a zimní solení nezanechalo zatím žádnou stopu.
Jen namátkou, do galerie už trefíte
http://picasaweb.google.com/dmatej79/Be ... 2375765778
http://picasaweb.google.com/dmatej79/Be ... 9168382722
Koukám, že Dacia a Lada k sobě mají opravdu blízko
Pořád ještě jsem se neodvážil vjet na rampu s fábií ... ale já to jednou udělám
Jinak vypadá to, že jsem odvedl 100% práci a zimní solení nezanechalo zatím žádnou stopu.
Jen namátkou, do galerie už trefíte
http://picasaweb.google.com/dmatej79/Be ... 2375765778
http://picasaweb.google.com/dmatej79/Be ... 9168382722
Koukám, že Dacia a Lada k sobě mají opravdu blízko
Pořád ještě jsem se neodvážil vjet na rampu s fábií ... ale já to jednou udělám
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
To je spodní kryt motoru? Ani ho nemáš moc dobitej.
S tou dácií je to legrace v tom, že se jedná o motory Renault, ale otázka, kde se vyrábí, jestli ve Francii, Romanii, nebo Turecku. Jako problém v obou případech je jednoznačně nedostatečnej únik oleje
S tou dácií je to legrace v tom, že se jedná o motory Renault, ale otázka, kde se vyrábí, jestli ve Francii, Romanii, nebo Turecku. Jako problém v obou případech je jednoznačně nedostatečnej únik oleje
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Je to spodní kryt motoru - dokonce byl pozinkovanej, ale sůl si cestu našla. Ten vzadu pozinkovanej nebyl a podle toho vypadal.
Koukal jsem, že Fabia má kryt plastovej - ale teď v zimě se jich dost válí polámaných u silnic ...
Koukal jsem, že Fabia má kryt plastovej - ale teď v zimě se jich dost válí polámaných u silnic ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10491
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Plastový kryt zespodu vozidla je zcela nesporně "výhra" . L.dmatej píše:Koukal jsem, že Fabia má kryt plastovej - ale teď v zimě se jich dost válí polámaných u silnic ...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Luděk Musil píše:Plastový kryt zespodu vozidla je zcela nesporně "výhra" . L.dmatej píše:Koukal jsem, že Fabia má kryt plastovej - ale teď v zimě se jich dost válí polámaných u silnic ...
ano. ted sem ridil kamaradovu oktavku II 4x4 po takove hodne rozbite ceste a jeste v hnusne mlze a tme. ptam se, jestli nema strach, ze urvu nejaky kryci plast podvozku. reagoval na to: "tam uz zadne nejsou...."
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
- lucifero89
- Příspěvky: 199
- Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
- Bydliště: Nitrianske Pravno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze
Všimol som si prvý náznak korózie na mojej Kaline 1117 (r. v. 2010) na pravom zadnom blatníku. Veľkosť minimálna, ale hovorím si, že to radšej prebrúsim a prestriekam čím skôr. Nakoniec z toho bola celkom slušná diera, kým som sa dostal k zdravému plechu, nakoľko korózia viditeľne začala zvnútra. A tak mi napadá, že by sa možno hodilo ošetriť dutiny. Nakoľko som to nikdy nerobil, máte nejaké tipy, ako to zvládnuť v domácich podmienkach? Čím sa to vlastne strieka?
Lada 4x4 (2131), 2018
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze
Jojo, Beruška už si taky říká o zásahy. 2007, stání na trávě v dešti ... ani dutiny jsem neošetřil, nic nezapravil, jsem ostuda ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Koroze
lucifero89 píše:Všimol som si prvý náznak korózie na mojej Kaline 1117 (r. v. 2010) na pravom zadnom blatníku. Veľkosť minimálna, ale hovorím si, že to radšej prebrúsim a prestriekam čím skôr. Nakoniec z toho bola celkom slušná diera, kým som sa dostal k zdravému plechu, nakoľko korózia viditeľne začala zvnútra. A tak mi napadá, že by sa možno hodilo ošetriť dutiny. Nakoľko som to nikdy nerobil, máte nejaké tipy, ako to zvládnuť v domácich podmienkach? Čím sa to vlastne strieka?
ahoj, tak ja sa chystám ošetriť týmto, existuje celý kompletný program-na internete je toho plno ale toto je tuším kvalitnejšie, ešte 3M značka ale asi podstatne drahšia.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
- lucifero89
- Příspěvky: 199
- Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
- Bydliště: Nitrianske Pravno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze
Liftback <- A akým spôsobom budeš prípravok nanášať v dutinách?
Inak nevideli ste niekto nejakú mapu všetkých otvorov na ošetrenie dutín, prípadne doporučený postup?
Inak nevideli ste niekto nejakú mapu všetkých otvorov na ošetrenie dutín, prípadne doporučený postup?
Lada 4x4 (2131), 2018
Re: Koroze
lucifero89 píše:Liftback <- A akým spôsobom budeš prípravok nanášať v dutinách?
Inak nevideli ste niekto nejakú mapu všetkých otvorov na ošetrenie dutín, prípadne doporučený postup?
K spreju sa dá dokúpiť hadička s triskou - dá sa núdzovo primontovať na ohybnejší drot alebo starú anténu - prút s ktorou to tam napcháš, potom ju treba očistiť aby sa nezalepila
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
- lucifero89
- Příspěvky: 199
- Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
- Bydliště: Nitrianske Pravno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze
Tak to je mazec, vďaka za tip. Hadičku na sprej som zatiaľ ešte nevidel...
Lada 4x4 (2131), 2018
Re: Koroze
Také jsou hadice k stříkacím pistolím.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze
Mám kompresor, u něj je pistole, ale má krátkou trubku na tyhle nádobky. Pistole s dlouhou trubkou se ale dá koupit za dvě sta přes eshop, mně jí přivezl kolega z Přeštic.
Jinak Dinitrol mám taky
Jinak Dinitrol mám taky
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).