Stránka 1 z 3

Plynové vzpěry kufrových dveří

PříspěvekNapsal: pát lis 28, 2008 19:42
od Maysner
honzat píše:Jak je tam ten plech přidělaný? Ještě mi nejspíš odchází plynové vzpěry pátých dveří. Délkově tam budou pasovat z fabie combi, akorát nevím to uchycení-jestli je to u Lady jen nacvaknutý nebo je to celý i čepem jedna součást. Nevím kolik stojí original na Ladu, ale na fabku jsou od 150 Kč.


u klasiky a samary to je prisroubovany do dveri a kastle(drzaku). myslim ze na 12ku nebo 13ku klic. u felicie to samy. tak snad fabia bude stejne

PříspěvekNapsal: pát lis 28, 2008 21:30
od honzat
U felicie a u fabie a jiných normálních aut stačí zapáčit šroubovákem a je to venku-uchycení kulového čepu je plastové s pružinou, ale u Lady to vypadá jako nerozebiratelné-je to celé kovové.

PříspěvekNapsal: pát lis 28, 2008 21:39
od Maysner
starsi jsou "nerozebiratelny"(daj se vypacit a pak pomoci kladiva narazit zpatky). novy co jsem koupil od vasenkova asi pred dvouma rokama uz maji tu pruzinu :wink:

PříspěvekNapsal: sob lis 29, 2008 10:19
od Saša
I ty kovové , vypadající nerozebiratelně mají unitř zajištění v podobě pružinové "segrovky" .

PříspěvekNapsal: sob lis 29, 2008 12:54
od honzat
Kolik stojí na Ladu, na fabii jsou od 150,-.

PříspěvekNapsal: sob lis 29, 2008 15:40
od plavec
Odcházejí Ti plynový vzpěry? Však ty vrata nejsou zas tak těžký, tak asi trochu šmejd ta vzpěry.Mě teda drží dobře. Na fáčku tam v zimě vůbec nedrží, místo vzpěr tam mám lopatu, mám tam i to křídlo tak jsou těžší a nikdy jsem to neřešil, že mi padaj vrata kufru na záda.Jen jsem vždycky špačkoval ale k výměně nikdy nedošlo. :P A teď když s tím autem nejezdím denně, tak už na to kašlu úplně.

PříspěvekNapsal: sob lis 29, 2008 16:22
od Maysner
u vasenkova jsem je kupoval za 210kc kus. ale uz je to davno. u palickove je kupoval kokoloko tedkonc neco pod 400kc kus. jsou stejny se samarou. jestli i s novou radou nevim

PříspěvekNapsal: sob lis 29, 2008 20:35
od Křečík Barbuška
Mám nové od Fenoxu, konce mají moc masivní a zavazí jim matice pantu dveří, takže nejdou nasadit, stály mě něco kolem sedmi stovek, bude se to muset nějak pořešit.

PříspěvekNapsal: ned lis 30, 2008 18:51
od honzat
takže zpěry na fabii to jistí

PříspěvekNapsal: ned led 24, 2010 22:13
od jjenik
A z Fábie tam určo pasujou??? mě ty dveře taky padaj a je to docela nemylý dostat ránu do hlavy chvíly držej a pak nečekaně padnou nebo při nakládání je držet a eště tam rvát něco těžkýho taky oříšek.

PříspěvekNapsal: pon led 25, 2010 20:49
od plavec
jjenik píše:nebo při nakládání je držet a eště tam rvát něco těžkýho taky oříšek
u fáčka to řeším lopatou.Tou si dveře podepřu a spadnout nemohou.Má násadu tak akorát krátkou. :D

PříspěvekNapsal: pon led 25, 2010 21:58
od ger007
dlhu dobu som to mal riesene presnou doskou, az potom mi to par krat jeblo po krizoch a navaril som tam vzery z 04ky a bolo

PříspěvekNapsal: úte led 26, 2010 10:28
od Saša
Jeden poznatek k plynovým vzpěrám : Pokud možno montujte je tak , aby byl válec v klidové poloze NAHOŘE a tyčka z něj vyjížděla spodem (válec na dveřích a píst na kastli) . Takto orientovaná plynová vzpěra vydrží několikanásobně déle . Je to dáno konstrukcí . Ve vzpěře je olej a dusík . V poloze pístem nahoru není dokonale mazán těsnící kroužek a usazuje se tam prach . Suchá tyčka pak vydírá těsnění a ze vzpěry "uteče" dusík a vzpěra stratí sílu .

PříspěvekNapsal: úte led 26, 2010 19:59
od plavec
Saša píše:Pokud možno montujte je tak , aby byl válec v klidové poloze NAHOŘE a tyčka z něj vyjížděla spodem (válec na dveřích a píst na kastli) .
Ano u 111 to tak máme. u fáčka je to myslímže právě naopak.

PříspěvekNapsal: úte led 26, 2010 21:18
od zelvotron
Ale není :-P Mimochodem na fáčku mám původní a činěj se jak nový ;) A s desítkou tedy parkuj z kopce čumákem, kvůli vzpěrám na kapotu :-)