Topení

Moderátor: Moderátoři

Topení

Příspěvekod Hlavi » pát říj 31, 2008 01:02

Vážení, mám problém s topením - fouká mi pouze horký vzduch nebo studený, ale nic mezi tím. Je to u Lady normální ? Někdy musím i několikrát kolečko ovládání protočit, aby vůbec začal foukat teplý vzduch.
Předpokládám, že je problém s termostatem, koukal jsem na nákres a mám dojem, že dostat se k němu nebude nejjednoduší. Nedávno mi dala zabrat i výměna ovládání naklápění světel.
Hlavi
 
Příspěvky: 102
Registrován: úte led 23, 2007 22:23
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Topení

Příspěvekod plavec » pát říj 31, 2008 07:37

Hlavi píše:Vážení, mám problém s topením - fouká mi pouze horký vzduch nebo studený, ale nic mezi tím. Je to u Lady normální ? Někdy musím i několikrát kolečko ovládání protočit, aby vůbec začal foukat teplý vzduch.
Předpokládám, že je problém s termostatem, koukal jsem na nákres a mám dojem, že dostat se k němu nebude nejjednoduší. Nedávno mi dala zabrat i výměna ovládání naklápění světel.


Jestli topíš na Automatiku, tak je to naprosto normální. Tam to fouká studený x teplý.Ale na normální rychlosti 1-2-3 nevím, já je moc nepoužívám, spíš používám tu automatiku. A co teplota na budíku na přístrojovce?Jestli se TI nedostane anni na 90 tak to bude nejspíš ten termostat.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod zelvotron » pát říj 31, 2008 18:52

Tak termostatem to asi nebude a přístup k němu je mimochodem celkem dobrej, je na bloku jakoby nad převodovkou, za filtrem vzduchu.

Topení funguje tak, že vzduch jde buď přes těleso topení (teplý vzduch) nebo obtokovým kanálem (studený vzduch). Tomu odpovídají nakolečku teploty polohy červenej a modrej puntík.

Případně je možná kombinace - při nastavení ovladače na nějakou polohu mezi tím - zapíná se hučící větráček na stropě a teplota je automaticky regulovaná.

Topení nemá (podobně jako u ostatních moderních vozů :D ) regulační ventil pro průtok chl. kapaliny.

Z popsanýho problému usuzuju, že se ti regulační klapka nepřesouvá do krajní polohy pro obtok vzduchu mimo těleso. Pro začátek bych to zkontroloval tak, že při zapnutým zapalování bych posouval kolečkem teploty po jednotlivých polohách, přitom musí bejt v přístrojovce vždycky slyšet slabý zavrčení - klapka je ovládaná elektromotoricky. Případně je taky možnost že se klapka dovírá, ale netěsní.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Regulace

Příspěvekod Hlavi » pát říj 31, 2008 19:45

Regulační klapka je slyšet, ale ta automatická regulace moc nefunguje - někdy fouká studený vzduch i když je to nastavený třeba na 26 a v autě je zima. Do krabičky na stropě jsem koukal, dva roky mi vrtalo hlavou co to tam vrčí :D .

Regulační ventil měl i můj starý Citroen. Problém je při vyšší rychlostech, když fouká vzduch i přesto, že je větrák vypnutý. To si pak můžu vybrat, zda nastydnu nebo se upeču.

PS: Zase mi dneska začala unikat kapalina ostřikovačů přes čerpadýlko - snad už potřetí :evil: .
Hlavi
 
Příspěvky: 102
Registrován: úte led 23, 2007 22:23
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod zelvotron » pát říj 31, 2008 21:01

Jo takhle to funguje normálně :-D Jakmile to vytopí a čidlo dosáhne zvolený teploty, tak to přepne na studenej vzduch, když bys to tak nechal, tak až by čidlo zchladlo, zase by to pustilo teplej. Jako regulace teploty teoreticky vynikající, ale v praxi pro člověka poněkud nepříjemný...

Řešením by byl částečně pylovej filtr to to potom dovnitř moc samo bz větráku nefouká, nebo směřovat vzduch na výdechy v palubce a ty jsou uzavíratelný.

Tlačítko vnitřní cirkulace je u většiny aut nefunkční, není tam ta zavírací klapka...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Regulace

Příspěvekod Petr HC » pát říj 31, 2008 22:23

Hlavi píše: Do krabičky na stropě jsem koukal, dva roky mi vrtalo hlavou co to tam vrčí .

Jen jestli se Ti přitom nepodařilo odpojit,zkratovat nebo jinak poškodit to co nevrčí - termistor (čidlo teploty) .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Chester » sob lis 01, 2008 15:41

zelvotron píše:Tlačítko vnitřní cirkulace je u většiny aut nefunkční, není tam ta zavírací klapka...


a já proč mi dovnitř vleze smrad i když mám zaplou vnitřní cirkulaci :idea:
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Uživatelský avatar
Chester
 
Příspěvky: 848
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

větrák

Příspěvekod JakubN » sob lis 01, 2008 16:09

Ahoj, přidal bych se k diskusi s tématem topení s problémem: přestal mi jít u topení ventilátor. Předpokládám, že je to nějaká mechanická závada nebo špatný kontakt někde u elektromotoru ventilátoru, zkoušel jsem totiž vyměnit ovládací modul (mám dva) a nepomohlo to. Nemáte někdo zkušenosti s touto poruchou, než to začnu demontovat?
Díky
J.
Uživatelský avatar
JakubN
 
Příspěvky: 152
Registrován: pon dub 25, 2005 12:22
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod zelvotron » sob lis 01, 2008 17:40

Chester: některý auta vnitřní cirkulaci údajně mají, ale ty co byly prodávaný nový u nás mají jen tlačítko :-D , novější už nemají ani to tlačítko, jen další záslepku, kontrola je zase jednoduchá - po zmáčknutí tlačítka to musí zavrčet, jinak to cirkulaci nemá.

JakubN: Bohužel s tím zkušenost nemám, nebo tedy spíš naštěstí ne :) Ale chci se to jsi ty , kdo tam má ten jinej modul na ovládání teploty, než jsou ty standartní dvě kolečka? Jestli jo, jak to reguluje, líp než originál?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Regulace

Příspěvekod tavri » sob lis 01, 2008 20:54

Hlavi píše: Do krabičky na stropě jsem koukal, dva roky mi vrtalo hlavou co to tam vrčí .
Po více než pěti letech jsem ten ventilátorek odpojil. Bzučení už bylo dost.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod plavec » sob lis 01, 2008 21:19

zelvotron píše:kdo tam má ten jinej modul na ovládání teploty, než jsou ty standartní dvě kolečka? Jestli jo, jak to reguluje, líp než originál?


jak vidíš tak asi už to doregulovalo :lol:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod JakubN » sob lis 01, 2008 21:54

JakubN: Bohužel s tím zkušenost nemám, nebo tedy spíš naštěstí ne :) Ale chci se to jsi ty , kdo tam má ten jinej modul na ovládání teploty, než jsou ty standartní dvě kolečka? Jestli jo, jak to reguluje, líp než originál?[/quote]

S digitálním displejem to vypadá trochu lépe než ten původní modul, teplotu i rychlost větrání lze regulovat plynule, zobrazujete to navolenou teplotu a hlavně teplotu změřenou tím čidlem na stropě, takže člověk v zimě ví, jaká je tam kosa či v létě jaký je tam hic (a tím pádem to vnímá více :) ), ale v režimu automatika to funguje asi úplně stejně.
Má to tři režimy:
1) plná automatika, kdy to podle naměřené teploty reguluje jak polohu klapky, tak rychlost foukání (tedy ve výsledku již zde popisované "skotské střiky") - já na původním modulu ten automatický režim foukání nemám, pouze natvrdo zvolené rychlosti 0-1-2-3-4, starší modely mají, myslím, 0-1-2-3-A.
2) poloautomatika, kdy to reguluje polohu klapky a ručně nastavím rychlost větrání
3) mechanické ovládání, kdy se ručně nastaví poloha klapky i rychlost větrání - to je asi nejvýhodnější režim

to plavec: modulem to není...
Uživatelský avatar
JakubN
 
Příspěvky: 152
Registrován: pon dub 25, 2005 12:22
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod zelvotron » ned lis 02, 2008 10:22

Dík, totiž o něčem podobným přemýšlím, ale jak koukám asi to moc nemá cenu, co jsem koukal, tak se dělají i kombinace ovládání topení s PP.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Větrání

Příspěvekod JakubN » čtv pro 04, 2008 22:14

Tak funkci větráku mám také již delší dobu opravenou. Závada byla na elektromotoru. Po výměně uhlíků to funguje OK.
Uživatelský avatar
JakubN
 
Příspěvky: 152
Registrován: pon dub 25, 2005 12:22
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Hlavi » úte dub 07, 2009 23:46

Sundaval někdo z Vás to odhlučnění za motorem ? Je potřeba vyměnit termostat a hadičku a mám obavy, že to zase bude práce na několik večerů.
Hlavi
 
Příspěvky: 102
Registrován: úte led 23, 2007 22:23
Bydliště: Ústí nad Labem

Další

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků