Topení
Moderátor: Moderátoři
Topení
Vážení, mám problém s topením - fouká mi pouze horký vzduch nebo studený, ale nic mezi tím. Je to u Lady normální ? Někdy musím i několikrát kolečko ovládání protočit, aby vůbec začal foukat teplý vzduch.
Předpokládám, že je problém s termostatem, koukal jsem na nákres a mám dojem, že dostat se k němu nebude nejjednoduší. Nedávno mi dala zabrat i výměna ovládání naklápění světel.
Předpokládám, že je problém s termostatem, koukal jsem na nákres a mám dojem, že dostat se k němu nebude nejjednoduší. Nedávno mi dala zabrat i výměna ovládání naklápění světel.
Re: Topení
Jestli topíš na Automatiku, tak je to naprosto normální. Tam to fouká studený x teplý.Ale na normální rychlosti 1-2-3 nevím, já je moc nepoužívám, spíš používám tu automatiku. A co teplota na budíku na přístrojovce?Jestli se TI nedostane anni na 90 tak to bude nejspíš ten termostat.Hlavi píše:Vážení, mám problém s topením - fouká mi pouze horký vzduch nebo studený, ale nic mezi tím. Je to u Lady normální ? Někdy musím i několikrát kolečko ovládání protočit, aby vůbec začal foukat teplý vzduch.
Předpokládám, že je problém s termostatem, koukal jsem na nákres a mám dojem, že dostat se k němu nebude nejjednoduší. Nedávno mi dala zabrat i výměna ovládání naklápění světel.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch

Tak termostatem to asi nebude a přístup k němu je mimochodem celkem dobrej, je na bloku jakoby nad převodovkou, za filtrem vzduchu.
Topení funguje tak, že vzduch jde buď přes těleso topení (teplý vzduch) nebo obtokovým kanálem (studený vzduch). Tomu odpovídají nakolečku teploty polohy červenej a modrej puntík.
Případně je možná kombinace - při nastavení ovladače na nějakou polohu mezi tím - zapíná se hučící větráček na stropě a teplota je automaticky regulovaná.
Topení nemá (podobně jako u ostatních moderních vozů
) regulační ventil pro průtok chl. kapaliny.
Z popsanýho problému usuzuju, že se ti regulační klapka nepřesouvá do krajní polohy pro obtok vzduchu mimo těleso. Pro začátek bych to zkontroloval tak, že při zapnutým zapalování bych posouval kolečkem teploty po jednotlivých polohách, přitom musí bejt v přístrojovce vždycky slyšet slabý zavrčení - klapka je ovládaná elektromotoricky. Případně je taky možnost že se klapka dovírá, ale netěsní.
Topení funguje tak, že vzduch jde buď přes těleso topení (teplý vzduch) nebo obtokovým kanálem (studený vzduch). Tomu odpovídají nakolečku teploty polohy červenej a modrej puntík.
Případně je možná kombinace - při nastavení ovladače na nějakou polohu mezi tím - zapíná se hučící větráček na stropě a teplota je automaticky regulovaná.
Topení nemá (podobně jako u ostatních moderních vozů

Z popsanýho problému usuzuju, že se ti regulační klapka nepřesouvá do krajní polohy pro obtok vzduchu mimo těleso. Pro začátek bych to zkontroloval tak, že při zapnutým zapalování bych posouval kolečkem teploty po jednotlivých polohách, přitom musí bejt v přístrojovce vždycky slyšet slabý zavrčení - klapka je ovládaná elektromotoricky. Případně je taky možnost že se klapka dovírá, ale netěsní.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Regulace
Regulační klapka je slyšet, ale ta automatická regulace moc nefunguje - někdy fouká studený vzduch i když je to nastavený třeba na 26 a v autě je zima. Do krabičky na stropě jsem koukal, dva roky mi vrtalo hlavou co to tam vrčí
.
Regulační ventil měl i můj starý Citroen. Problém je při vyšší rychlostech, když fouká vzduch i přesto, že je větrák vypnutý. To si pak můžu vybrat, zda nastydnu nebo se upeču.
PS: Zase mi dneska začala unikat kapalina ostřikovačů přes čerpadýlko - snad už potřetí
.

Regulační ventil měl i můj starý Citroen. Problém je při vyšší rychlostech, když fouká vzduch i přesto, že je větrák vypnutý. To si pak můžu vybrat, zda nastydnu nebo se upeču.
PS: Zase mi dneska začala unikat kapalina ostřikovačů přes čerpadýlko - snad už potřetí

Jo takhle to funguje normálně
Jakmile to vytopí a čidlo dosáhne zvolený teploty, tak to přepne na studenej vzduch, když bys to tak nechal, tak až by čidlo zchladlo, zase by to pustilo teplej. Jako regulace teploty teoreticky vynikající, ale v praxi pro člověka poněkud nepříjemný...
Řešením by byl částečně pylovej filtr to to potom dovnitř moc samo bz větráku nefouká, nebo směřovat vzduch na výdechy v palubce a ty jsou uzavíratelný.
Tlačítko vnitřní cirkulace je u většiny aut nefunkční, není tam ta zavírací klapka...

Řešením by byl částečně pylovej filtr to to potom dovnitř moc samo bz větráku nefouká, nebo směřovat vzduch na výdechy v palubce a ty jsou uzavíratelný.
Tlačítko vnitřní cirkulace je u většiny aut nefunkční, není tam ta zavírací klapka...
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Regulace
Jen jestli se Ti přitom nepodařilo odpojit,zkratovat nebo jinak poškodit to co nevrčí - termistor (čidlo teploty) .Hlavi píše: Do krabičky na stropě jsem koukal, dva roky mi vrtalo hlavou co to tam vrčí .
větrák
Ahoj, přidal bych se k diskusi s tématem topení s problémem: přestal mi jít u topení ventilátor. Předpokládám, že je to nějaká mechanická závada nebo špatný kontakt někde u elektromotoru ventilátoru, zkoušel jsem totiž vyměnit ovládací modul (mám dva) a nepomohlo to. Nemáte někdo zkušenosti s touto poruchou, než to začnu demontovat?
Díky
J.
Díky
J.
Chester: některý auta vnitřní cirkulaci údajně mají, ale ty co byly prodávaný nový u nás mají jen tlačítko
, novější už nemají ani to tlačítko, jen další záslepku, kontrola je zase jednoduchá - po zmáčknutí tlačítka to musí zavrčet, jinak to cirkulaci nemá.
JakubN: Bohužel s tím zkušenost nemám, nebo tedy spíš naštěstí ne
Ale chci se to jsi ty , kdo tam má ten jinej modul na ovládání teploty, než jsou ty standartní dvě kolečka? Jestli jo, jak to reguluje, líp než originál?

JakubN: Bohužel s tím zkušenost nemám, nebo tedy spíš naštěstí ne

21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Regulace
Po více než pěti letech jsem ten ventilátorek odpojil. Bzučení už bylo dost.Hlavi píše: Do krabičky na stropě jsem koukal, dva roky mi vrtalo hlavou co to tam vrčí .
Dodge Avenger 2.0 VVT
jak vidíš tak asi už to doregulovalozelvotron píše:kdo tam má ten jinej modul na ovládání teploty, než jsou ty standartní dvě kolečka? Jestli jo, jak to reguluje, líp než originál?

Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch

JakubN: Bohužel s tím zkušenost nemám, nebo tedy spíš naštěstí ne
Ale chci se to jsi ty , kdo tam má ten jinej modul na ovládání teploty, než jsou ty standartní dvě kolečka? Jestli jo, jak to reguluje, líp než originál?[/quote]
S digitálním displejem to vypadá trochu lépe než ten původní modul, teplotu i rychlost větrání lze regulovat plynule, zobrazujete to navolenou teplotu a hlavně teplotu změřenou tím čidlem na stropě, takže člověk v zimě ví, jaká je tam kosa či v létě jaký je tam hic (a tím pádem to vnímá více
), ale v režimu automatika to funguje asi úplně stejně.
Má to tři režimy:
1) plná automatika, kdy to podle naměřené teploty reguluje jak polohu klapky, tak rychlost foukání (tedy ve výsledku již zde popisované "skotské střiky") - já na původním modulu ten automatický režim foukání nemám, pouze natvrdo zvolené rychlosti 0-1-2-3-4, starší modely mají, myslím, 0-1-2-3-A.
2) poloautomatika, kdy to reguluje polohu klapky a ručně nastavím rychlost větrání
3) mechanické ovládání, kdy se ručně nastaví poloha klapky i rychlost větrání - to je asi nejvýhodnější režim
to plavec: modulem to není...

S digitálním displejem to vypadá trochu lépe než ten původní modul, teplotu i rychlost větrání lze regulovat plynule, zobrazujete to navolenou teplotu a hlavně teplotu změřenou tím čidlem na stropě, takže člověk v zimě ví, jaká je tam kosa či v létě jaký je tam hic (a tím pádem to vnímá více

Má to tři režimy:
1) plná automatika, kdy to podle naměřené teploty reguluje jak polohu klapky, tak rychlost foukání (tedy ve výsledku již zde popisované "skotské střiky") - já na původním modulu ten automatický režim foukání nemám, pouze natvrdo zvolené rychlosti 0-1-2-3-4, starší modely mají, myslím, 0-1-2-3-A.
2) poloautomatika, kdy to reguluje polohu klapky a ručně nastavím rychlost větrání
3) mechanické ovládání, kdy se ručně nastaví poloha klapky i rychlost větrání - to je asi nejvýhodnější režim
to plavec: modulem to není...
Větrání
Tak funkci větráku mám také již delší dobu opravenou. Závada byla na elektromotoru. Po výměně uhlíků to funguje OK.